"לבוש בבית הספר זו סמכותו של מנהל": שר החינוך נפתלי בנט התייחס הערב (שני) לראשונה ל"מחאת המכנסונים" בבתי הספר, בה דורשות הנערות לא להפלות אותם אל מול התלמידים. בריאיון למהדורה המרכזית אמר בנט כי הוא "סומך על שיקול הדעת של מנהלי בתי הספר" בכל הקשור ללבוש התלמידים והתלמידות בבתי הספר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"יש עמדות ברורות במערכת החינוך שצריך להגיע בלבוש מתאים לבית הספר", הוסיף שר החינוך. "יש לי אמון במערכת, ואני מאמין שהמנהלים יקבלו החלטות טובות. זו סמכותו של מנהל בית ספר ויש גבולות. אני סומך עליהם שיקבלו את ההחלטות הנכונות, בתי הספר צריכים להחליט".

בנט, שהכריז היום עם שר האוצר משה כחלון על הוספת סייעת לגני ילדים בגילאים 3-4, בירך על המהלך ומתח ביקורת מרומזת על קודמיו: "אני בא לדווח על ביצוע, לא תכניות באוויר. זו בשורה אדירה להורים וילדים".

כחלון ובנט בהכרזה על הסייעת השנייה (צילום: חדשות 2)
בנט וכחלון, היום | צילום: חדשות 2

"לא למסור יותר שטחים לאף אחד"

"החלטתי להתמקד בגילאי 3-4 כי בסוף, בגילאים האלה היחס החם והיכולת ללמד - גם קשר אישי חם - זה דרמטי לכל ימי חייו של הילד", הוסיף השר. "מדובר על 4,300 גני ילדים. חלק מהסייעות הן כבר משלימות כיום, ואנחנו נעמוד בזה בראשון בספטמבר. תהיה סיייעת שנייה בגני הילדים".

בבתי הספר עדיין נמשכת "מחאת הסרדינים" נגד הצפיפות בכיתות, ולדברי בנט הנושא נמצא בבדיקה: "לא את כל הבעיות של 67 שנים נפתור בלילה אחד. זה כרוך בעלויות משמעותיות". שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הדגיש כי חשוב לו לקדם תכני "מסורת, ציונות ודמוקרטיה" בבתי הספר אך סירב להצהיר האם יתמוך בטיולי התלמידים בחברון: "כל דבר אבחן בשיקול דעת ולא אצא בהצהרות, אני במסע הקשבה ולימוד. אני תומך בסיורים בכל רחבי ישראל, נבחן כל תכנית באופן ספציפי".

השר התייחס גם לחידוש הירי מעזה: "אנחנו מציינים עשור להתנתקות, וכמו שאמרו חז"ל אבן שזרק טיפש אחד אלף חכמים לא יוציאו". בנט שב והדגיש את התנגדותו לפינוי יישובים ביהודה ושומרון ומתח ביקורת על השמאל: "אותם גאונים שבאים היום בטענות רוצים שנצא גם מיהודה ושומרון. הלקח הוא לא למסור יותר שטחים לאף אחד".