יום רביעי, 29.05.2024 שעה 06:44
ליגה אנגלית 23-24
8833-9337מנצ'סטר סיטי1
8628-8937ארסנל2
7941-8437ליברפול3
6856-7637אסטון וילה4
6361-7137טוטנהאם5
6062-7537צ'לסי6
5760-8137ניוקאסל7
5758-5537מנצ'סטר יונייטד8
5271-5937ווסטהאם9
4860-5537ברייטון10
4865-5337בורנמות'11
4658-5237קריסטל פאלאס12
4663-5037וולבס13
4459-5137פולהאם14
3961-5437ברנטפורד15
3849-3937אברטון16
3366-4737נוטינגהאם פורסט17
2681-5037לוטון18
2476-4037ברנלי19
16101-3537שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ארסנל
  • 1 - 2
  • אברטון
  • ברנטפורד
  • 4 - 2
  • ניוקאסל
  • ברייטון
  • 2 - 0
  • מנצ'סטר יונייטד
  • ברנלי
  • 2 - 1
  • נוטינגהאם פורסט
  • צ'לסי
  • 1 - 2
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • 0 - 5
  • אסטון וילה
  • ליברפול
  • 0 - 2
  • וולבס
  • לוטון
  • 4 - 2
  • פולהאם
  • מנצ'סטר סיטי
  • 1 - 3
  • ווסטהאם
  • שפילד יונייטד
  • 3 - 0
  • טוטנהאם

אתם בוחרים: מה היה האירוע ששיחק אותה?

פפ ביציעי הקאמפ נואו, הגברת הזקנה מפתיעה את כולם, גנט זוכה באליפות בלגיה או הפרידה מצ'אבי וג'רארד? אתם בוחרים. הפרס: XBOX ONE

|
ג´רארד נפרד מאנפילד. אחד מרגעי השנה  (רויטרס)
ג´רארד נפרד מאנפילד. אחד מרגעי השנה (רויטרס)

תמה עונת 2014/15 בכדורגל האירופאי ואתם בוחרים את נבחרי העונה שלכם. מה היה האירוע ששיחק אותה? גוארדיולה חוזר ליציעי הקאמפ נואו, צ'אבי וג'רארד עוזבים את בתיהם, גנט באליפות בלגיה הראשונה בתולדותיה או העפלתה של יובנטוס לליגת האלופות? XBOX ONE ומשחקי FIFA 15 מחכים לזוכה המאושר בין הבוחרים.

לחצו כאן כדי לבחור

פפ גוארדיולה ביציעי הקאמפ נואו

אין ספק שברצלונה של העונה האחרונה הייתה מהקבוצות הטובות שזכינו לראות, כדורגל התקפי ומהיר, שלישיית חוד שפועלת באחדות מרשימה והגנה חזקה. היכולת המעולה הזו בסופו של דבר הובילה את הקבוצה לטראבל נהדר. אדם שלא יכל היה להישאר אדיש ליכולת של הקאטלונים הוא לא אחר מהאקס המיתולוגי, פפ גוארדיולה.

גוארדיולה בקאמפ נואו. אירוע השנה שלכם? (רויטרס)
גוארדיולה בקאמפ נואו. אירוע השנה שלכם? (רויטרס)
 

גווארדיולה המזוהה עם ברצלונה שיחק במדיה בכל מחלקות הנוער ובקבוצה הבוגרת לקח חלק כשחקן מוביל ב"קבוצת החלומות" של יוהן קרויף. כשחקן גווארדיולה זכה ב-19 תארים כשחקן ברצלונה, ולאחר פרישתו החל לאמן במחלקת הנוער של המועדון. כמאמן אימן בקבוצה הבוגרת של המועדון 4 שנים והחדיר לעולם את שיטת המשחק שלו, ה"טיקי-טאקה" המפורסתם, והנהיג בברצלונה קבוצה שנחשבת לאחת הגדולות בכל הזמנים כשזכה ב-13 תארים ב-4 שנים בלבד.

למרות שכיום מאמן גווארדיולה את באיירן מינכן, מסתבר שאפשר להוציא אותך מברצלונה, אך לא את ברצלונה ממך, והמאמן נראה פוקד את יציעי הקאמפ נואו כאחרון האוהדים במהלך הניצחון 0:1 של ברצלונה על מנצ'סטר סיטי. גוארדיולה ותקשה להסתיר את שמחתו, למרות שניסה, בשער הניצחון של איבן ראקיטיץ' ואת התפעלותו מהיכולת שהציג הפנומן ליאו מסי.

כזכור, בשלב חצי הגמר אותו גוארדיולה נפגש עם אותה ברצלונה, אך את המפגש הזה נראה שגוארדיולה פחות ירצה לזכור. ברצלונה לא הראתה סימפטיה לאקס ודילגה בקלות לגמר בברלין.  האם אהדתו של גוארדיולה לברצלונה הולידה את אירוע השנה שלכם?

יובנטוס בגמר ליגת האלופות

יובנטוס קבוצה מצויינת, בזה אין ספקות. הגברת הזקנה זכתה העונה באליפות הרביעית ברציפות וברור לכולם שמשבר השחיתות ומכירת המשחקים, שגרם לה לרדת לליגת המשנה - מאחוריה. עם זאת, קשה להזכיר אותה באותה נשימה עם אריות היבשת, בטח שלסמן אותה כמועמדת לזכייה בליגת האלופות. אך העונה הגברת הזקנה הזכירה לנו שהכל אפשרי ועם משחק קבוצתי נהדר הצליחה להגיע בהפתעה גמורה עד לגמר.

אומנם לא זכו, אבל אירוע השנה שלכם? (רויטרס)
אומנם לא זכו, אבל אירוע השנה שלכם? (רויטרס)
 

הכדורגל האיטלקי הופך עם הזמן לפחות ופחות אטרקטיבי ונראה שבליגה אין ליובנטוס תחרות על האליפות, והסיכויים היחידים שנותרו לה להרשים ולהראות את יכולתה האמיתית היא במסגרת ליגת האלופות. יובנטוס החלה את הקמפיין המוצלח כשעברה בשלב הבתים את מאלמו השבדית ואולימפיאקוס ועלתה לשלבי הפליאוף יחד עם אלופת ספרד, אתלטיקו מדריד. בשלבי הפליאוף התמודדה יובנטוס עם קבוצות חזקות יותר, ביניהן בוריסיה דורטמונד המצויינת, שעל אף העונה המאכזבת בליגה הראתה את היכולת הטובה והמוכרת במסגרת האירופאית. ובשלב רבע הגמר חלפה על פני מונאקו.

את הגרלת חצי הגמר אין אוהד כדורגל שלא זוכר, יובנטוס הצנועה עומדת בפני ההגרלה שמולה יתמודדו ברצלונה, באיירן מינכן או ריאל מדריד, שלושת הקבוצות הטובות באירופה. אף אחד לא נתן לקבוצה סיכוי לצלוח את השלב ולהעפיל לגמר ושלושת הקבוצות לא הסתירו את הרצון שלהן לפגוש את הגברת הזקנה שנראתה כהגרלה הקלה ביותר. בסופו של דבר יובה הוגרלה לצמד מפגשים מול ריאל מדריד.

לקראת הגרלת חצי הגמר. יובנטוס משולה לזברה חסר אונים מול אריות היבשת (טוויטר)
לקראת הגרלת חצי הגמר. יובנטוס משולה לזברה חסר אונים מול אריות היבשת (טוויטר)
 

חצי הגמר הותיר המון אנשים המומים לאחר ההישג האדיר של הגברת הזקנה. אלופת אירופה הגיעה למשחק בטורינו מלאת ביטחון עצמי, אך זכתה לקבלת פנים פחות נעימה כשחזרה למדריד עם פיגור 2:1 משערים של מוראטה, אקס ריאל, וקרלוס טבס. רונאלדו הצליח לאזן זמנית. למרות אותו ניצחון רבים האמינו שריאל מדריד תסיים את המלאכה ותתקן את העוול שנגרם לה במשחק הגומלין, ואכן ריאל הובילה 0:1 באותו משחק משער של רונאלדו בפנדל. אך היה זה שוב מוראטה שכבש את שער השיוויון שקבע 3:2 לאיטלקים בסיום והעפלה, כנגד כל הסיכויים, לגמר ליגת האלופות.

תוצאת הגמר ידועה, אך אין ספק שיובנטוס היתה המרענן הרשמי של ליגת האלופות וסללה את דרכה לגמר בזכות ולא בחסד. האם הקמפיין המוצלח של הגברת הזקנה הוא אירוע השנה שלכם?

גנט זוכה באליפות בלגיה

הליגה הבלגית הפכה מזמן למושבת כדורגל לשחקנים ישראלים, העונה שיתפו פעולה שני ישראלים בגנט, רמי גרשון וקני סייף. גנט הוא מועדון הספורט הרשמי הראשון בתולדות בלגיה וממקימי הליגה הבלגית, אך לא זכה להצלחות ונחשב למועדון מאד צנוע. אך נראה שהעונה המזל של המועדון מתחיל להשתנות, כשזכה בתואר הראשון מאז הקמתו לפני כ-151 שנים.

רמי גרשון עם האליפות הראשונה בתולדות גנט. אירוע השנה שלכם?  (מערכת ONE)
רמי גרשון עם האליפות הראשונה בתולדות גנט. אירוע השנה שלכם? (מערכת ONE)
 

רמי גרשון היה שותף מרכזי להצלחת גנט שהציגה העונה את ההגנה הטובה בבלגיה, כששמרה 13 פעמים על רשת נקייה וספגה 37 שערים בלבד. כששיחק ב38 משחקים מלאים מתוך 39 משחקי הליגה של הקבוצה, שלמעשה לא שותף במשחק אחד בלבד, מכיוון שנפל על יום כיפור. הבלם/מגן הישראלי אף בישל את אחד מהשערים במהלך משחק האליפות והניצחון 0:2 על סטנדארד ליאז', קבוצתו לשעבר. קני סייף שהצטרף לאלופה הבלגית הטרייה בתחילת העונה מרמת השרון ושותף העונה ב-19 משחקי ליגה כשבאמתחתו 2 שערים.

אין ספק שההישג של גנט מרשים והיסטורי, במיוחד שמסתכלים מנקודת מבט ישראלית גאה, האם זהו אירוע השנה שלכם?

עזיבתם של צ'אבי וג'רארד

העונה אוהדי הכדורגל נפרדים משתי אגדות, צ'אבי הרננדס - שעוזב את ברצלונה, וסטיבן ג'רארד - שעוזב את ליברפול. שני השחקנים האלו עוזבים את מועדוני נעוריהם ומשאירים אותנו להתרפק על העבר, על תקופה שונה, בה שחקנים ייצגו נאמנות חסרת פשרות למועדון בהם שיחקו - לא משנה מה המחיר.

צ'אבי הרננדס הצטרף לברצלונה בגיל 11 ולקח חלק בכל מחלקות הנוער של המועדון עד שבסופו של דבר, באוגוסט 1998 שותף לראשונה במשחק רשמי של המועדון במסגרת הסופר קאפ הספרדי נגד מאיורקה, ואף כבש את שער הבכורה שלו. לצערו קבוצתו הפסידה באותו משחק 1:2.

צ´אבי והגביעים שצבר בברצלונה. עזיבתו היא אירוע השנה שלכם?  (מערכת ONE)
צ´אבי והגביעים שצבר בברצלונה. עזיבתו היא אירוע השנה שלכם? (מערכת ONE)
 

בעונותיו הראשונות של השחקן במדי הקטאלונים חווה המועדון תקופה קשה, עם עזיבותיהם של גוארדיולה ודה לה פנייה התבסס מעמדו של צ'אבי כשחקן מרכזי בקבוצה ולקשר המוביל. צ'אבי בשנת 2005 מונה למשנה לקפטן הקבוצה, לאחר קרלס פויול, זאת בעקבות עזיבתו של לואיס אנריקה.

העונה, עם חזרתו של אנריקה לברצלונה, הפעם בתור מאמן, והבאתו של איבן ראקיטיץ', הבין צ'אבי המתבגר שתקופתו בברצלונה קרובה לסיומה ושלא ימצא מקום בהרכב הקבוצה. צ'אבי, שמונה בתחילת אותה עונה לקפטן לאחר פרישתו של פויול, החליט שתם עידנו בברצלונה והחליט לעזוב את מועדון נעוריו, אומנים לואיס אנריקה שכנע אותו להמתין עם ההחלטה עונה נוספת. צ'אבי אכן לא זכה לדקות משחק משמעותיות כבעבר ושותף ב-31 משחקים העונה, שפתח רק ב-19 מהם. לקראת סוף העונה הודיעה הקשר שעם תום העונה יפתח פרק חדש בחייו ויעבור לשחק באל-סד מהליגה הראשונה בקטאר. צ'אבי עוזב את ברצלונה לאחר 25 שנים שבחזקתו 25 תארים קבוצתיים.

נעבור לממלכה הבריטית, סטיבן ג'רארד, שמזוהה יותר מכל עם המועדון מליברפול,הודיעה בתחילת העונה שעם סיום חוזהו יפתח גם הוא דף חדש ויעבור ללוס אנג'לס גלאקסי מליגת ה-MLS בארצות הברית.

ג´רארד נפרד מאנפילד. אירוע השנה שלכם?  (רויטרס)
ג´רארד נפרד מאנפילד. אירוע השנה שלכם? (רויטרס)
 

ג'רארד הצטרף בגיל 8 בלבד לאקדמיה של ליברפול ומאז נשאר כל חייו באותה קבוצה. לאחר שעבר בכל מחלקות הנוער של המועדון ערך בשנת 1998 את הופעת הבכורה הרשמית שלו במדי הקבוצה, כשנכנס כמחליף בדקות הסיום מול בלקבורן רוברס. שנתיים לאחר מכן הפך הקשר לחלק מרכזי בקבוצה ואייש את מרכז הקישור ביחד עם ג'יימס רדנאפ, קפטן הקבוצה. באותה עונה זכתה ליברפול בגביע הליגה, הגביע האנגלי, גביע אופ"א והסופר קאפ האנגלי והאירופאי.

מאז נחשב ג'רארד לסמל הבלתי מעורער של ליברפול, ויותר מזה, נחשב עבור אוהבי הכדורגל לסמל של מסירות ונאמנות לקבוצה. למרות שבתקופתו ליברפול זכתה בהישגים צנועים יחסית ולא זכתה להניף אף לא צלחת אליפות אחת - נשאר הקשר במרסיסיידס, זאת למרות שהיה מחוזר ע"י קבוצות רבות באנגליה בפרט ובאירופה בכלל. ג'רארד עזב את ליברפול לאחר 28 שנים במועדון, 504 הופעות בפריימר ליג בהן כבש 120 שערים, וברפרטואר שלו 11 תארים קבוצתיים.

עבור כל אוהדי הכדורגל העזיבות של ג'רארד וצ'אבי מסמלות סוף עידן. עידן של הזדהות עם המועדון ונאמנות בכל מחיר, עידן שנגמר עם בוא הכסף הגדול לכדורגל, והשנה נפרדנו משתיים מהשחקנים האחרונים שנותרו מאותה תקופה. האם פרידות אלו הם אירוע השנה שלכם?

לחצו כאן כדי לבחור את ארוע השנה שלכם

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */