פרשת פואד: יועמד לדין בגין שוחד בכפוף לשימוע

הפרקליטות הודיעה לבאי כוחו של השר לשעבר, בנימין בן אליעזר, כי היועץ המשפטי שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע • בן אליעזר: מכחיש החשדות
שי וייספיש
ט"ז סיון התשע"ה / 03.06.2015 19:11

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (רביעי) לפרקליטיו של השר לשעבר, בנימין בן אליעזר, כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שוקל להעמיד אותו לדין, בכפוף לשימוע, בחמש פרשיות שעניינן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, ועבירות מס.

בין השנים 2007 – 2014 כיהן בן אליעזר כחבר כנסת, ובחלק מן התקופה כשר בממשלות ישראל. על פי החשד, דרש וקיבל בן אליעזר סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל”ן.

על פי החשד, בן אליעזר המיר ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט”ח בשווי מאות אלפי דולרים, אותו החזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק.

כמו כן, נחשד בן אליעזר כי מסר הצהרות הון כוזבות ליו”ר הכנסת, בכך שלא כלל דיווחים בדבר הון ונכסים שצבר, וכי לא הגיש דוחות לרשות המסים והעלים ממנה הכנסות חייבות במס הנובעות מניצול מעמדו כעובד ציבור בכיר.

“בגין המעשים נשקלת העמדתו לדין של פואד בן אליעזר בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס”, נכתב בהודעת הפרקליטות.

בנוסף לכך, הודיעה פרקליטת מחוז תל אביב לבאי כוחם של חשודים נוספים בפרשה – אברהם נניקשוילי, רוי מוצפי, איילת אזולאי וצ’רלי יהודה, על כך שהיא שוקלת להעמידם לדין, בכפוף לשימוע.

בתגובה אומרים פרקליטיו של בן אליעזר, עוה”ד נבות תל-צור וטל שפירא, כי מרשם דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו: “ארבעה ימים בלבד לפני הבחירות לנשיאות המדינה, קיבל בן אליעזר קריאה טלפונית להתייצב לבירור קצר כביכול במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה.

בן אליעזר, שהיה בדרך לאזכרה, התייצב מיד ונדהם למצוא עצמו תוך זמן קצר בחקירה תחת אזהרה. לימים התברר כי המידע בגינו נחקר בן אליעזר היה בידי הרשויות כבר למעלה משנה קודם לכן, וחרף האמור נמנעו הרשויות לזמנו לבדיקה בעניין, וראו לנכון לזמנו לחקירה רק 4 ימים בלבד לפני הבחירות, על כל המשתמע מכך”.

עוד אומרים הפרקליטים, כי עד לרגע זה לא התקבל הסבר באשר לעיתוי התמוה של פתיחת החקירה כמו גם באשר לעיתוי התמוה של שיגור כתב החשדות וההזמנה לשימוע, בעיצומה של הסערה בה נתונה המשטרה והפרקליטות עקב חשיפת הפרשיות האחרונות.

“מר בן אליעזר העמיד עצמו לרשות החקירה, דחה מכל וכל את החשדות המיוחסים, וסיפק הסברים מפורטים לכל אותם חשדות. כל הכספים המוזכרים בכתב החשדות, ללא יוצא מהכלל, ניתנו למר בן אליעזר לאחר אישפוזו הדרמטי בחודש אפריל 2011, בבית החולים אסף הרופא, שם היה מצוי לאורך למעלה מחודש ימים, מחוסר הכרה ועל סף מוות.

“ברור אפוא, שאין כל יסוד לניסיון המאולץ והמלאכותי לקשור בין הסיוע החברי לבין תפקיד ביצועי כלשהו של מר בן אליעזר. למרבה הצער, אמונתו של בן אליעזר בהגינות החקירה נתקלה פעם אחר פעם בהדלפות בלתי פוסקות מתוך החקירה ובמסע הכפשה מכוון הולך וגובר.

“מר בן אליעזר שירת את הציבור למעלה מ-30 שנה כלוחם ומפקד בצה”ל וכ-30 שנה נוספות בכנסת ובממשלה, וכיהן כשר ב-7 משרדי ממשלה מובילים, כאשר מעולם לא דבק בו רבב”.

לדבריהם, בן אליעזר הודיע כי הוא נחוש להיאבק על שמו הטוב “גם במחיר פגיעה נוספת בבריאותו וכי הוא ישמיע את מכלול טיעוניו, תשובותיו, ותלונותיו הקשות בכל הקשור להתנהלות רשויות האכיפה כלפיו אך ורק בפני היועץ המשפטי לממשלה ואך ורק במסגרת הליך השימוע”.

“אנו משוכנעים שלאחר שיתאפשר לנו לעיין בחומר החקירה, יהיה בידנו להפריך את החשדות והתמונה תשתנה מקצה לקצה”, הוסיפו הפרקליטים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות