יום שבת, 11.05.2024 שעה 10:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

קרלוס: לא הבנו את אוסקר, סוזה הטוב מכולם

"מקווה שיהיה פה שוב מאמן כמו סוזה", "לא מיצינו את הפוטנציאל שלנו", "אחרי נתניה, הרגשתי לא ראוי לחולצה". צפו בקרלוס בראיון בלעדי ל-ONE

|
קרלוס גארסיה (משה חרמון)
קרלוס גארסיה (משה חרמון)

"כשבאתי לפה שאלתי אנשים מה הפילוסופיה של מכבי ואמרו לי שמכבי תל אביב היא ווינרית. עכשיו, מה זה ווינר? ווינר זה אחד שמנסה לנצח בכל משחק, בכל אימון. אני מקווה שנצליח להגיע לליגת האלופות ושנשחק בברנבאו מול ריאל מדריד, ולהיות מכבי ולהיות ווינר, זה להגיע לשם במטרה לנצח. מכבי לא יכולה להגיד לעצמה 'נלך לברנבאו כדי לא להפסיד'. אתה יכול להפסיד גם 5:0, אבל תפסיד 5:0 אחרי שניסית לנצח. הרי ריאל הרבה יותר טובה ממך, אבל אתה חייב לנסות. וזאת המנטליות של מכבי, וזאת המנטליות שלי".

קרלוס גארסיה הוא ככל הנראה הזר הכי ישראלי שנחת במכבי ת"א מאז אלכסנדר אובארוב. ובשלוש השנים שלו בישראל, הוא הצליח להיכנס ללב של האוהדים, ללב של הקבוצה, ולהיות אחד מסמלי ההצלחה שלה. את הציטוטים למעלה הוא מעניק בתשובה לשאלה כיצד התחבר כל-כך מהר למועדון. "יש לנו מנטליות זהה", הוא מסביר בראיון בלעדי שהעניק ל-ONE רגע אחרי שהקונפטי התפזר והוא וחבריו חגגו טרבל היסטורי.

שלוש שנים נמצא ג'ורדי קרויף במכבי ת"א, וספק גדול אם בשלוש השנים שלו ישנו שחקן שהרשה לעצמו להיות כל-כך פתוח, אבל הראיון עם קרלוס מספק הצצה נדירה למה שהרגישו במכבי ת"א באחת התקופות הרעות והשחורות שלהם בשלוש השנים האלה, ובאופן כללי, מספק הצצה לאיש שהוא קרלוס גארסיה. אדם אמיתי, דמות בחדר ההלבשה, אדם נקי ממסכות, פיגורה.

צפו בראיון המלא מ-2015 עם קרלוס גארסיה

שלוש אליפויות, גביע וגביע הטוטו בשלוש עונות, אפשר לבקש יותר? האמנת שזה מה שיקרה כשחתמת במכבי ת"א?
"בחלומות הכי טובים שלי לא חשבתי שזה מה שיקרה. ביום בו חתמתי כאן, אם היו נותנים לי דף ומבקשים ממני לכתוב בכמה תארים אזכה עד תום החוזה שלי, הייתי רושם פחות תארים ממה שהשגנו בפועל. קשה לעשות את מה שעשינו. באתי במטרה להיות אלוף, להילחם על כל התארים, וידעתי שזה מועדון שמצפה לדברים האלה אבל לפעמים שחקנים טובים לא מספיקים לך. אני שמח וגאה מאוד במה שהשגנו. למועדון ולקבוצה הזאת מגיע לזכות בכל מה שזכינו".

איזה ציון היית נותן לעונה האחרונה שלכם?
"אני חושב ש-7.5. אולי 8. נסגור על 7.5".

הקבוצה הזאת מימשה את הפוטנציאל שלה?
"לא. היו לנו כמה משחקים מאוד טובים, והיו לנו משחקים רעים. בסופו של דבר, כשחקן, לא משנה לי אם שיחקנו טוב או לא. כשאתה משחק טוב, יש לך יותר הזדמנויות לנצח ואתה נהנה יותר. אבל בסופו של יום, אם אתה זוכה בטרבל, אז אתה צריך להיות יותר משמח".

מה היה הרגע הכי קשה שלכם העונה?
"אני חושב שהחלק הקשה ביותר של העונה הזאת היה באירופה, זה לא היה רגע טוב לשחק בו. לדעתי יכלנו להתמודד יותר טוב, לא הודחנו רק בגלל המצב הבטחוני. אנחנו גם אחראים, יש לנו אחריות במקרים כאלה אז אם יש משהו רע שאני לוקח מהעונה הזאת, זה הקמפיין באירופה. לא היינו מוכנים מנטלית. אולי חשבנו שאנחנו יותר טובים ממה שהיינו באמת במציאות. אנחנו השחקנים צריכים לקחת את החופש הזה עכשיו ולחשוב עם עצמנו מה אנחנו יכולים לעשות בקיץ הנוכחי יותר טוב ממה שעשינו בעבר".

קרלוס גארסיה (רדאד ג´בארה)
קרלוס גארסיה (רדאד ג´בארה)
 

היה רגע שחשבת שתואר האליפות בסכנה?
"היו רגעים פחות טובים, אבל לא חשבתי שהתואר בסכנה. האם חשבתי שיהיה קשה מאוד לזכות? כן. אבל אני חושב שהדבר המרכזי עבורי בשלוש השנים האחרונות, בכל האליפויות שזכינו, הוא שבכל פעם שהיה לנו משחק חשוב - אני לא יודע איך ולמה - תמיד ניצחנו. במשחקים הגדולים משהו שונה בקבוצה הזאת. ברגע שאתה מגיע לבלומפילד, יש שם משהו באוויר, הריח שונה. ידעתי תמיד שבמשחקים הגדולים אנחנו נראה את הפוטנציאל שלנו, וזה מה שקרה".

לפני גמר הגביע למשל, יואב זיו סיפר שאחד הרגעים המשמעותיים היה באימון המסכם שניסית להתאמן, לא הצלחת והתפרקת. תספר קצת על מה שקרה שם.
"כשאנחנו אומרים על מכבי ת"א ש'זאת משפחה', זה נשמע נחמד מאוד. 'אנחנו משפחה'. אבל למה שאתה מתכוון באמת זה שהאנשים שאיתך רואים אותך כשאתה שמח, כשאתה בוכה, כשאתה עצוב. היו לי רגעים מאוד טובים ורגעים מאוד קשים בתקופה שלי במכבי ת"א, אבל הדבר שהיה קשה יותר מהכל זה להתמודד עם העובדה שאני לא יוכל לשחק בגמר. כשאתה מנסה להתאושש מפציעה, מה שעובר לך בראש חשוב מאוד ואחרי שנפצעתי בברך אמרתי לעצמי 'תוך 10 ימים אתה חוזר לשחק', האמנתי שאני יכול. הצוות הרפואי זרם איתי, ניסינו את הכל, והתאמנתי קשה מאוד בשבוע שלפני הגמר. יותר קשה מהדרך שבה שאני מתאמן עכשיו. ביום שלפני המשחק ניסיתי להתאמן והרגשתי שאני לא יכול אחרי מסירה אחת. זה היה רגע קשה מאוד עבורי כי הגעתי לישראל בשביל לשחק במשחקים האלה".

 
 אחד החברים שלי שגר בישראל התקשר אליי ערב אחד ושאל אותי `קרלוס, מה קרה?`, כי הוא פתח את הטלוויזיה בערב ובאותו היום הייתה פעולת טרור בירושלים, ומהדורת החדשות נפתחה עם מה שקרה איתי בדרבי. וחשבתי לעצמי, אם זה היה קורה בספרד, והייתה בספרד פעולת טרור, היו פותחים את מהדורת חדשות הערב עם זה? 
 
 
 

לפני המשחק כולם אמרו שבגלל שאתם באים פצועים ומורחקים, הגביע יהיה של ב"ש.
"תראה, הגענו עם שחקנים שלא משחקים בעמדות שלהם, והחבר'ה באו יותר מרוכזים ויותר מחוייבים מתמיד, והתוצאה הייתה מדהימה. שחקן כמו יובל ששיחק 40 דקות כל העונה, היה ענק. היינו מאוחדים מאוד, דיברנו אחד עם השני בלי הפסקה, היינו שמחים ואופטימיים לפני המשחק, וביום הגמר הראינו שיש לנו את הרעב לזכות בהכל עונה אחר עונה".

אז הרגע הקשה ביותר עבורך הוא הפציעה?
"זאת לא העונה הכי טובה שהייתה לי. היו לי הרבה פציעות קטנות שאני לא רגיל אליהם אבל התחושות הכי קשות הגיעו אחרי הפציעה האחרונה. תחשוב שאומנם זכינו בתארים, אבל לא שיחקתי במשחק האליפות ולא שיחקתי בגמר הגביע, וגם כשאתה שם עם השחקנים על הדשא, אתה לא יכול באמת לחגוג כי כל קפיצה על הברך מלווה בכאבים אדירים. ברור שהיה לי קשה מאוד אחרי הדרבי, וגם אחרי המשחק מול מכבי נתניה שאחריו הרגשתי שלא מגיע לי ללבוש יותר את החולצה של מכבי ת"א. אבל התאוששתי מהכל והפציעה האחרונה הייתה הרגע הכי קשה עבורי".

אמשיך איתך לכיוון הדרבי. הרגשת במקום מסויים שזה ישראל נגד קרלוס?
"לא, לא הרגשתי ככה. אתם יודעים יותר ממני מה כתבו עליי. עברתי רגעים קשים מאוד. אחד החברים שלי שגר בישראל התקשר אליי ערב אחד ושאל אותי 'קרלוס, מה קרה?', כי הוא פתח את הטלוויזיה בערב ובאותו היום הייתה פעולת טרור בירושלים, ומהדורת החדשות נפתחה עם מה שקרה איתי בדרבי. וחשבתי לעצמי, אם זה היה קורה בספרד, והייתה בספרד פעולת טרור, היו פותחים את מהדורת חדשות הערב עם זה (הסרטון מהדרבי שבגינו עמד לדין ויצא זכאי, ר.א)? היה לי קשה עם זה אבל ניקיתי את הראש, ובסופו של יום אני מרוצה בישראל, אשתי מרוצה וזה מה שחשוב".

האוהד תוקף את זהבי. קרלוס: &qout; (יניב גונן)
האוהד תוקף את זהבי. קרלוס: "הגיעו רגעים קשים אחרי הדרבי" (יניב גונן)
 

לפני שנשאל על ליגת האלופות, צריך להתייחס גם לקמפיין הלא מוצלח בקיץ. היכולת שלכם תחת אוסקר הייתה רעה, היה נראה שאתם לא מחוברים אליו ואומרים שאם היה נשאר, לא הייתם זוכים באליפות.
"אני לא יודע מה היה קורה אם היה נשאר. אולי היינו מנצחים 0:4 את אסטרס. אבל זה נכון שכאשר הוא היה המאמן, התחושות שלנו בקבוצה לא היו הכי טובות. לא רק התחושות, המציאות הייתה כזאת ששיחקנו לא טוב כקבוצה. יותר מכך, אני חושב שלא היינו תחרותיים. עכשיו, וזאת דעתי האישית - אני מקווה שלמכבי ת"א יהיה יום אחד מאמן יותר טוב מפאולו סוזה. אני לא יודע אם להגיד שבהיסטוריה של מכבי ת"א הוא היה הטוב ביותר כי אני מכבד את מי שהיו פה לפני, אבל מכל המאמנים שהיו לי - הוא המאמן הטוב ביותר ובהפרש גדול".

"אחרי שיש לך מאמן כמוהו, תחשוב על התחושה שאתה מרגיש אחרי שהייתה לך חברה מדהימה ואז מגיעה הבאה בתור, והיא טובה מאוד, אבל לא מדהימה. וזה מה שקרה. לא הצלחנו כקבוצה להבין את הרעיונות של אוסקר. זה לא תירוץ, כי אנחנו מקצוענים והיינו צריכים להתמודד עם הדברים האלה, היינו צריכים להילחם על המקום שלנו באירופה אחרי שנלחמנו על זכייה באליפות בעונה שלפני כן, אבל אם אני צריך למצוא סיבה ללמה הקבוצה לא הייתה טובה, אולי זאת אחת מהסיבות לכך".

ומה לגבי העונה, היכולת שלכם תספיק לליגת האלופות?
"אי אפשר לדעת. לדעתי מאריבור לא קבוצה טובה יותר ממכבי ת"א אבל הפסדנו להם והם העפילו לליגת האלופות. אולי היכולת שלנו מהעונה האחרונה תתן לנו 50 אחוז לעלות. אם נשפר את היכולת, אולי האחוזים יעלו ל-70 או 80. צריך גם להבין שכאשר אתה מבצע שינויים בסגל ומביא שחקנים חדשים, אי אפשר לדעת איך הם ישתלבו. קשה מאוד לבוא וישר בהתחלה להראות את היכולת שלך. היו בישראל בעבר שחקנים גדולים שלא הראו את הרמה שלהם. צריך לטפל בזהירות בכל הפרטים כי יש לך בסך הכל חודש עד שהכל מתחיל".

אוסקר גארסיה. קרלוס: &qout; (רדאד ג´בארה)
אוסקר. קרלוס: " אני חושב שלא היינו תחרותיים בתקופה שלו" (רדאד ג´בארה)
 

עזיבת פאקו תפגע בסיכויים?
 "אי אפשר לדעת. האמת היא שהוא השיג מטרה מדהימה. שלושה תארים, זה מדהים. אגיד לך מה, לא יהיה נכון מצידנו להתחיל לחשוב שבגלל שהוא עזב לא נעפיל לשלב הבתים. אם לא נעלה לבתים, העזיבה שלו לא תהיה הסיבה שבגללה לא עלינו - כי הוא כבר לא יהיה פה. אנחנו צריכים לחשוב כמקצוענים, בכל עונה במכבי ת"א התחלף המאמן כך שהמצב לא חדש עבור השחקנים".

מה חשוב יותר ליציבות הקבוצה, המאמן או אדם בתפקיד של ג'ורדי?
"התשובה שלי לא קשורה לכך שזה פאקו או לא פאקו. אני חושב באופן כללי שהאנשים בעמדות הבכירות, הם אלה שמכתיבים את הדרך של המועדון. בסופו של דבר, באופן עקרוני, מה שחשוב זה מה שמיץ', מרטין וג'ורדי יכתיבו את הדרך. כמובן שהמאמן חשוב מאוד, אבל הדרך שמוכתבת על ידי הדרג הגבוה היא החשובה יותר".

ומה לגבי אליפות רביעית ברציפות?
"אני מקווה מאוד שנוכל לזכות באליפות רביעית וזה גם המקום להתייחס לבלומפילד כי כולם יודעים כמה בלומפילד חשוב עבורינו, ואני מבחינתי האישית, לא אחליף לעולם את התחושות שיש לי בבלומפילד בתחושות שיש בסמי עופר. עבורי סמי עופר אצטדיון מדהים, אבל הוא לא בלומפילד. תשאל את השחקנים בחדר ההלבשה, אף אחד לא רוצה לשחק עכשיו שנתיים בנתניה או בפתח תקווה. אצטדיון חדש זה נחמד, אבל לא אם נאבד את האווירה של בלומפילד. זה משהו מיוחד. תהיה לנו בעיה כשנצטרך לעבור אצטדיון, אבל לך תדע. ההחלטות לגביו משתנות כל הזמן, אז נקווה שהן ישתנו שוב".

פאולו סוזה. קרלוס: &qout;המאמן הכי טוב שהיה לי פה ובפער גדול&qout; (רויטרס)
פאולו סוזה. קרלוס: "המאמן הכי טוב שהיה לי פה ובפער גדול" (רויטרס)
 

החמאת לקהל, אבל יש בתוכו פלג קטן שהעונה ייצר בעיות והתנהג בצורה מכוערת כלפי מהראן ראדי.
"תשמע, יש לנו קהל מדהים. התמיכה של הקהל בי ברגעים הכי קשים בקריירה שלי אחרי הדרבי ואחרי מכבי נתניה, הייתה דבר שאני לא אשכח לעולם. הם נתנו לי כוחות. הם עזרו לי להילחם כדי שאחזור לעצמי. לגבי ראדי, אני יודע שמדובר בקבוצה קטנה מאוד ואנחנו כשחקנים מגנים את זה. והנה מה שאני יכול להגיד להם - אנחנו מכבי, וכשאתם קוראים בוז לשחקן במכבי, אתם למעשה קוראים בוז לכולנו. אנחנו צריכים להמשיך לדבר על זה, ולהמשיך להבהיר לכולם שאנחנו נגד הקריאות האלה ושהם צריכים להתנהג בצורה שראוי להתנהג בה כלפי שחקני מכבי ת"א".

בוא נדבר על שרן ייני. העזיבה שלו תהיה אובדן גדול עבורכם.
"יהיה קשה מאוד בלעדיו. הוא שחקן טוב, הוא קפטן מעולה. חשוב שבכל מועדון יהיה שחקן כמו שרן ייני. כשבאתי הוא היה זה שהסביר לי מה המשמעות של מכבי, של המועדון הזה, של האוהדים שלו והמועדון הזה יתגעגע לשרן. אבל, אלה דברים שקורים בכדורגל, והמועדון צריך להתעלות מעל זה. ברצלונה תחסר את צ'אבי, אבל היא תדע להתעלות מעל זה".

ומי צריך להיות הקפטן הבא?
"יש הרבה שחקנים שמתאימים לתפקיד. גל, יואב, ערן".

שרן ייני. קרלוס: &qout;שרן ייני ייחסר למועדון הזה&qout;  (משה חרמון)
שרן ייני. קרלוס: "שרן ייני ייחסר למועדון הזה" (משה חרמון)
 

אולי אתה?
"האם אני מתאים? לא יודע, אני דווקא חושב שחשוב שהקפטן יהיה ישראלי. אם ירצו שאהיה הקפטן, אהיה יותר משמח וגאה, אבל לדעתי טוב יותר שהקפטן יהיה ישראלי".

אני רוצה לשאול אותך על חברך הטוב, חואן פאבלו. הוא כבר שנתיים סופג הרבה ביקורת על היכולת שלו, גם מהקהל שלכם, מה אתה חושב על חואן?
"הוא שוער טוב מאוד. בשתי העונות שלו כאן, עבורי אלו היו שתי עונות טובות מאוד. בסוף העונה הנוכחית, הוא היה ענק. הוא נותן לנו המון ביטחון והוא מסכן הרבה עבור הקבוצה. יש דברים שבסופו של דבר, נראה שלא כולכם מבינים. יש סגנון משחק מסויים שאנחנו מנסים לשחק בו. הרי הכי קל עבור השוער זה לבעוט את הכדור 60 מטר ולתת לזהבי, מיכה וטל לריב עליו. מה שאנחנו מנסים לעשות זה להניע את הכדור מאחור על מנת שהשחקנים המסוכנים שלנו יקבלו את הכדור לרגל בצורה נכונה יותר. כדי לעשות את זה, צריך לקחת סיכונים מההתחלה וכדי שזה יקרה, חואן צריך לקחת הרבה סיכונים. ולפעמים זה נראה שאנשים לא מבינים למה אנחנו משחקים בצורה הזאת והיו מקרים שהקהל קרא לעברו בוז".

"עכשיו, הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לשחקן כדורגל זה שהאוהדים שלו לא מרוצים ממנו. הרי אם מישהו ברחוב יבוא ויגיד לך 'אתה לא בסדר', זה לא יזיז לך. אבל אם אח שלך יגיד לך שאתה לא בסדר, אתה תיפגע ותיקח את זה קשה מאוד. וזה בדיוק מה שקרה עם חואן, הסיטואציה הייתה קשה מאוד עבורו כשהקהל קרא לו בוז, אבל הוא ידע להתמודד עם זה ואנחנו גאים מאוד בדרך בה הוא התמודד".

 
 חואן פאבלו הביא לנו יותר נקודות מווינסנט אניימה 
 
 
 

מי הביא לכם יותר נקודות, חואן או וינסנט אניימה?
"לדעתי, חואן. מכבי לא צריכה להביא שוער אחר ואני מקווה בשביל מכבי שהוא יישאר".

בוא נדבר עליך. אומרים שאתה הזר הכי ישראלי מאז שורה אובארוב.
"כולנו יודעים מי זה שורה ומה הוא עבור המועדון הזה. אני שמח שמשווים אותי אליו, אני מרגיש חלק חזק מהקבוצה ומהקהילה. כשאתה מגיע למקום חדש, והאמונות שלך והרעיונות שלך זהים לאלה של המועדון, אז החיבור שלך למקום הוא מהיר. כשבאתי לפה שאלתי אנשים מה הפילוסופיה של מכבי ואמרו לי שמכבי ת"א היא ווינרית. עכשיו, מה זה ווינר? ווינר זה אחד שמנסה לנצח בכל משחק, בכל אימון, בכל משחקון קטן. אתן לך דוגמה - אני מקווה שנצליח להגיע לליגת האלופות ושנשחק בברנבאו מול ריאל מדריד, ולהיות מכבי ולהיות ווינר, זה להגיע לשם במטרה לנצח. מכבי לא יכולה להגיד לעצמה 'נלך לברנבאו כדי לא להפסיד' או 'כדי ליהנות', או 'כדי להפסיד רק 2:0'. אתה יכול להפסיד גם 5:0, אבל תפסיד 5:0 אחרי שניסית לנצח. הרי ריאל הרבה יותר טובה ממך, אבל אתה חייב לנסות לנצח. וזאת המנטליות של מכבי, וזאת המנטליות שלי".

איך החיים בתל אביב עבורך?
"מעולים. אני לא יכול לבקש יותר, יש לי כל מה שאני רוצה, אפילו יותר ממה שאני צריך. בעצם, אולי אשמח אם היו מחירים יותר זולים בת"א, ומחירי דירות זולים יותר עבור הצעירים. אתם צריכים לדאוג לעצמכם. למען האמת, זאת עיר יקרה מאוד. קשה להשוות עיר כל-כך צעירה לערים אחרות בעולם, אבל אני מוצא הרבה קווי דימיון לברצלונה. יש מקומות בת"א שמרגישים לך כמו ברצלונה. כשבאתי עם אישתי בפעם הראשונה לכאן כדי לעבור בדיקות רפואיות, הייתה לי הצעה לחתום לשלוש שנים. ביום הראשון היו הבדיקות ולמחרת הסתובבנו בנווה צדק ואישתי אמרה לי 'אם הם יתנו לך חוזה לחמש שנים, תחתום', כי היא הרגישה חיבור מיידי לעיר והדמיון לברצלונה הוא גדול. לא סתם הרבה ישראלים נוסעים לשם. זה לא רק בגלל בארסה, זה בגלל החיים שם שהם זהים לעיר שממנה אתה מגיע. ת"א הצליחה להשכיח מאיתנו את העובדה שאנחנו רחוקים 4,000 קילומטר מהבית".

קרלוס גארסיה (משה חרמון)
"הבת שלי כאן מגיל שנה וחצי, מבחינתה ישראל זה הבית שלה" (משה חרמון)
 

כיצד נראים החיים של אשתך והבנות?
"הם מצויינים. הבת שלי הגיעה לכאן בגיל שנה וחצי, והמדינה שלה מבחינתה אם תשאל אותה היא ישראל. היא מזהה את דגל ישראל לפני דגל ספרד ולפני דגל קטאלוניה. אנחנו כאן 10 חודשים בשנה וחודשיים בספרד. אז מהו באמת הבית שלך? עוד דבר שמאוד חשוב לי ומאוד משמח אותי, זה היחס של הישראלים כלפי ילדים. בספרד למשל, אתה יכול להיכנס עם הילדים שלך לסופר והם יתחילו לגעת בדברים ובאופן אוטומטי יגיע האחראי ויעיר לך על ההתנהגות שלהם. כאן, היחס הוא אחר. אם הילדה שלי נכנסת לסופר ונוגעת במוצרים, כולם מקבלים את זה בחיוך ובצחוק. לאף אחד לא אכפת. אתה מרגיש חופשי. עוד דבר שאנחנו מאוד אוהבים זה את השבת. לא רק מבחינת הפן הדתי, אלא העיקרון שזה יום שהמשפחה צריכה להיות בו ביחד".

החיבור הזה, הוא זה שגרם לך להישאר כאן למרות שתי המערכות הבטחוניות שהתרחשו בזמן שלך בישראל?
"כן, אני אוהב את ישראל וכשאתה רוצה להפגין סולידריות כלפי מישהו, קל מאוד לעשות את זה באמצעות מילים. זה כמו שאני אגיד לך, 'אם אתה צריך ממני משהו, תתקשר אליי', אבל אתה יודע שאני לא אענה לך כשתתקשר. אבל אם אני יודע שאתה צריך עזרה, ואני מגיע לביתך, דופק על הדלת ואומר 'אני יודע שאתה צריך עזרה, איך אני יכול לעזור לך?', זה אחרת, לא? בסופו של דבר, הרגשתי את הצורך להישאר כאן, ניסיתי לעזור למי שיכולתי לעזור. בפעם הראשונה פחדתי יותר. בפעם השנייה אני חושב שלאנשים בישראל היה יותר קשה ממה שלי היה. להרבה אנשים יש אח או אבא או חבר בצבא ולהם היה יותר קשה ללכת לישון בלילה. לאנשים שגרים יותר קרוב לעזה, היה יותר קשה. היו להם הרבה יותר דברים לדאוג לגביהם מאשר לי".

דיברנו כמעט על הכל, אבל על העונה שלך באופן אישי לא התעכבנו. איזה ציון אתה נותן לך?
"שש".

קרלוס: &qout;לא הרגשתי ראוי לחולצה של מכבי אחרי המשחק מול נתניה&qout; (יניב גונן)
קרלוס: "לא הרגשתי ראוי לחולצה של מכבי אחרי המשחק מול נתניה" (יניב גונן)
 

זה נמוך?
"כן, אני לא מרוצה מהעונה שלי. אני חושב שהיו לי כמה משחקים טובים, אבל אחד הדברים שאפשר להגיד עליי הוא שאני יציב. ולא הייתי כזה העונה. בסוף העונה אם לא הייתי ביכולת שלי, אז הייתי קרוב מאוד אליה וזאת אחת הסיבות שבגללה אני נשאר אני לא רוצה לסיים עם הטעם הזה. בעונה הטובה ביותר של הקבוצה, זאת לא הייתה הטובה ביותר של קרלוס".

אתה רואה את עצמך מסיים את הקריירה כאן?
"יכול להיות שאהיה כאן עד גיל 33. ומהצד שלי, לא בטוח שאני רוצה לסיים את הקריירה בגיל 33. מצד שני, לא בטוח שבגיל 33 אהיה מתאים ברמה שלי לרמה של מכבי ת"א. יש לי רגשות עזים כלפי מכבי ת"א, אבל אני לא רוצה להיות אגואיסט ולהגיד שאני רוצה לסיים את הקריירה כאן בזמן שאני יודע שכאשר אהיה בן 33, הם יוכלו להביא שחקן צעיר וטוב יותר ממני. אם נמצא סיטואציה חוקית שבה אני לא אתפוס עמדה של זר, אשמח אחרי גיל 33 להישאר ולסיים פה את הקריירה. אז יש בינתיים עוד שנתיים לחשוב על זה".

קרלוס גארסיה (רדאד ג´בארה)
"הלוואי ואוכל לסיים פה את הקריירה ולקבל הזדמנות כמאמן" (רדאד ג´בארה)
 

אולי תרצה להתחיל פה את קריירת האימון שלך?
"עברתי שני שלבים בדרך לתעודת מאמן בספרד ונשאר לי רק להוציא תעודת פרו. אם אוכל לסיים כאן את הקריירה ולקבל את ההזדמנות לאמן במכבי ת"א, אהיה יותר משמח. בוודאי. אם אזכה לאמן כאן, זה אומר שאני צריך להיות מאמן נהדר וכמובן שאשמח אם יום אחד זה יקרה".

כמה מילים לסיכום התקופה במכבי?
"הרבה יותר טוב ממה שדמיינתי".            

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */