הקרב על העברית: בגל”צ פסלו תשדיר בגלל המילה “גלובלי”

ד"ר אבשלום קור התנגד - ומפקד גלי צה"ל ירון דקל פסל קמפיין של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, רק משום שכלל ססמה ובה המילה "גלובלי" • במרכז האקדמי מתכננים לעתור לבג"ץ
אבי כץ
י"א סיון התשע"ה / 28.05.2015 23:49

רגע של עברית: תחנת הרדיו גלי צה”ל פסלה להשמעה תשדיר של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, משום שכלל סיסמה ובה מילה שאינה עברית: “תחשוב גלובלי”.

באתר ‘גלובס’ דווח, כי במרכז האקדמי מתכננים לעתור לבג”ץ נגד ההחלטה, שהתקבלה על בסיס חוות-דעת של העורך הלשוני של התחנה, ד”ר אבשלום קור.

נשיא המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, פרופ’ משה כהן אליה, אמר: “הסירוב לשדר את הביטוי האמור נומק בטענה כי המילה ‘גלובלי’ היא מילה בשפה זרה, ולכן התבקשנו לשנות את המיתוג של המרכז האקדמי מ’לחשוב גלובלי’ ל’לחשוב בינלאומי’, ‘לחשוב עולמי’ או ‘לחשוב כולל'”.

לדבריו, חלופות אלה אינן נותנות מענה ראוי למסר אותו הם מבקשים להעביר באמצעות ערכי המותג של המרכז האקדמי.

“צמד המילים ‘לחשוב גלובלי’ הוא המוטו של המרכז האקדמי מזה מספר שנים, ובקידומו הושקעו בשנים האחרונות משאבים רבים, לצורך בידולו של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים כמוסד אקדמי בו ניתנת לתלמידיו האפשרות לקבל כלים, אשר ישמשו אותם בשוק העבודה המתפתח בישראל ובעולם”.

פרופ’ כהן אליה הדגיש כי התשדיר אושר לשידור בתחנות הרדיו האזוריות. “הגבלה על המסר בשם השמירה על השפה העברית איננה חוקתית ואיננה מידתית”, טען.

מגלי צה”ל נמסר ל’גלובס’: “השפה העברית חשובה לנו מאוד, ונעשה כל שביכולתנו לשמור על עברית רהוטה ותקינה ככל שניתן גם בחסויות ובתשדירי השירות המשודרים בתחנה.

“מפקד גלי צה”ל קיבל את חוות-הדעת שהגיש ד”ר אבשלום קור, היועץ הלשוני של התחנה, שאף הציע ללקוח לעשות שימוש במילה ‘גלובלי’ לצד המילה העברית ‘עולמי’.

“צר לנו שדווקא גוף מכובד, המחנך ומעשיר בידע תלמידים רבים, אינו רואה כמונו את החשיבות הרבה בשימור השפה העברית התקינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות