השופטת קבעה: אהרן רמתי יכול לחנך גברים בלבד – “ולא נשים”

שופטת בית משפט השלום בירושלים קיבלה את בקשת המשטרה: אוסרת על אהרן רמתי ניהול "במישרין או בעקיפין של מדרשה או כל מוסד חינוכי אחר, הוראה, רב משגיח, משפיע רוחני, וזאת למשך 70 ימים" • האיסור לנהל מדרשה בעינו עומד לגבי שני המינים"
חיים טוויל
ח' סיון התשע"ה / 26.05.2015 18:10

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מרים קסלסי, החליטה אתמול (שני) להיענות לבקשת המשטרה ואסרה על אהרן רמתי, מנהל סמינר ‘באר מרים’ שפעל בשכונת סנהדריה בירושלים, לנהל מדרשה או מוסד חינוכי, וזאת לתקופה של 70 ימים או עד להגשת כתב אישום – המוקדם מבין השניים.

בהחלטתה כתבה השופטת: “לאחר שעיינתי בחומר החקירה ובטענות הצדדים, אני נעתרת לבקשה ואוסרת על המשיב לעסוק בתחומים הבאים:

“ניהול במישרין או בעקיפין של מדרשה או כל מוסד חינוכי אחר, הוראה, רב משגיח, משפיע רוחני, וזאת למשך 70 ימים או עד הגשת כתב אישום, לפי המוקדם מבין השניים”.

עוד קבעה השופטת: “בעניין רצונו של המשיב לחנך את עם ישראל על פי תפיסת עולמו, רשאי המשיב להגשים מאוויים אלו, עם בני ישראל (גברים ולא נשים), וזאת אך ורק לאור הסכמת המבקשת לצמצום האיסור ולאו בשל איזו קביעה הנוגעת לחומר החקירה שהצטבר ואשר מבחין בין נשים וגברים.

“בכל מקרה יובהר כי האיסור לנהל מדרשה בעינו עומד לגבי שני המינים, גם מכוח הסכמת המשיב”.

רמתי

בדיון שהתקיים בבית המשפט לפני שבועיים ביקשה המשטרה להטיל על רמתי ‘איסור עיסוק במקצוע’ החינוך, על מנת שלא יוכל לעסוק בהוראה למשך 90 ימים. בית המשפט קיבל, כאמור, את בקשת המשטרה, אך ל-70 ימים בלבד.

במהלך הדיון שהתקיים בבקשת המשטרה לאסור על אהרון רמתי לעסוק במקצוע החינוך, הודה נציג המשטרה כי החוקרים לא הצליחו לבסס חשדות בנוגע לביצוע מעשים חמורים, כפי שהיו מי שטענו, כלפי בנות המדרשה.

במהלך הדיון אישר נציג המשטרה, בתשובה לשאלותיו של הפרקליט עו”ד איתמר בן גביר, כי אין חשד נגד הרב רמתי לעבירות חמורות.

המשטרה גם לא ביקשה בדיון להאריך את האיסור על רמתי לשוחח עם התלמידות, ולפיכך הוא יכול לשוחח איתן. יחד עם זאת, נאסר עליו לעסוק כרב משגיח או כמשגיח רוחני.

אהרון רמתי נעצר יותר שלושה שבועות בבית הכנסת ‘מאור חיים’ בירושלים, לאחר פשיטה משולבת של המשטרה וגורמי עירייה, על בניין סמינר ‘באר מרים’ שהיה בהנהלתו. מהנדס עיריית ירושלים הוציא למקום צו פינוי והריסה.

רמתי אושפז לאחר מעצרו במרכז הרפואי ‘שערי צדק’ בירושלים, לאחר שלא חש בטוב.

שלושה ימים אחר כך הוא שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית של שבעה ימים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אב הרחמן שמע קולינו
    26/05/2015 18:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. “זאל שוין זיין די גאולה, זאל שוין זיין די גאולה, משיח זאל שוין קומען – אב הרחמן שמע קולינו העלף שוין אלע יודען – אב הרחמן שמע קולינו מיר צווישען זייע”,

  2. סוף סוף
    28/05/2015 13:15
    תמר
  3. הגיע הזמן עכשיו צריך לדאוג לכל הבנות המסכנות,צריכות טיפול פסיכולוגי דחוף