הנשיא יקבל אות מ’הקרן החדשה’ • ח”כ סמוטריץ’: “הם משתמשים בך!”

הנשיא ריבלין אמור לקבל אות כבוד מטעם 'הקרן החדשה לישראל' ויישא נאום מרכזי • ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לא ראוי שתקבל מהם אות ותעניק הכרה. וותר על אות הקלון"
שרי רוט
ח' סיון התשע"ה / 25.05.2015 22:55

ביום חמישי הקרוב מתכננת ‘הקרן החדשה לישראל’ להעניק לנשיא רובי ריבלין אות כבוד, במהלך כנס גבעת חביבה השלישי לחברה משותפת. האירוע מתקיים מטעם ארגון שתיל, הזרוע הביצועית של הקרן החדשה לישראל, גבעת חביבה ויוזמת קרן אברהם בגבעת חביבה.

לאירוע יגיעו גם  יו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג וח”כ איימן עודה, יו”ר הרשימה הערבית המשותפת.

במהלך הכנס יוענק לנשיא המדינה, רובי ריבלין, אות כבוד מיוחד על פועלו למען חברה משותפת ויישא נאום מרכזי.

בעבר רבים ממחנה הימין ביטלו את השתתפותם באירועים של הקרן החדשה.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי קרא הערב (שני) לנשיא לוותר על האות ולא “לתת יד לארגון שמחזק את מסעות הדה-לגיטמציה של מדינת ישראל”.

בפנייה לריבלין אמר סמוטריץ’: “כבוד הנשיא ריבלין, משתמשים בך. משתמשים בך כדי לקבל לגיטימציה ממלכתית. משתמשים בך כדי לקבל הכרה”.

סמוטריץ’ הוסיף: “כבוד הנשיא, ארגון שמוסר מידע ומקדם את דו”ח גולדסטון – לא ראוי שתקבל ממנו אות ותעניק לו הכרה. ארגון שמבאיש את ריחם של חיילי צה”ל – לא ראוי שתקבל ממנו אות ותעניק לו הכרה. ארגון שארגוני הדגל שלו הם -‘עדאלה’, ‘שוברים שתיקה’, ‘בצלם’, ‘מחסום ווטש’, ו’מי מרוויח מהכיבוש’  – לא ראוי שתקבל ממנו אות ותעניק לו הכרה.

“וותר על אות הקלון”.

תגובת הקרן החדשה לישראל: “הכנס בגבעת חביבה הוא כנס שמתקיים מדי שנה ביוזמת גבעת חביבה ובשיתוף מגוון גופים הפועלים למען חברה משותפת ושוויון אזרחי בישראל, בכלל זה שתיל-הזרוע הביצועית של הקרן החדשה לישראל.

“השתתפות נשיא המדינה רובי ריבלין היא אות כבוד לכל מי שערכים אלו של שוויון וצדק הם נר לרגליו. המתקפה של גורמי ימין קיצוני נגד הכנס היא מתקפה נגד ערכים אלו, שקידומם הוא אינטרס משותף לכלל החברה בישראל”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רב מטעם
    27/05/2015 11:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אין מה להוסיף

  2. הנשיא בורטיגו... הוא לא זוכר מי הוא...
    10/01/2016 19:02
    מישל
  3. תקנו את השם
    10/01/2016 19:13
    שולמית
  4. למה אתם לא מתרגמים נכון את השם- התרגום הנכון מאנגלית לעברית הוא: הקרן לישראל חדשה- הם רוצים לשנות את אופיה של המדינה.
    דייקו בבקשה- מילה בוראת או מחריבה עולמות שלמים

  5. שם העמותה
    11/01/2016 22:51
    גלמור מרדכי
  6. שם העמותה הוא הקרן לישראל החדשה ! למה להיתפש לשקר שלהם ?