ראש משפחת פשע נעצר בנתב"ג

פרשה 512 ממשיכה להסתעף: עבריין בכיר נעצר בחשד לניסיון רצח של עבריין יריב • לפני החג הוארך בשבועיים מעצרו של ריקו שירזי

נמל התעופה בן גוריון, למצולמים אין קשר לידיעה // צילום: קוקו // נמל התעופה בן גוריון, למצולמים אין קשר לידיעה

מעצר נוסף במסגרת חקירת ארגוני הפשע: עבריין בכיר, הנחשב לראש משפחת פשע, נעצר בנמל התעופה בן גוריון שעה שניסה לצאת מישראל. העבריין יובא להארכת מעצרו בצאת החג. העבריין, ששמו לא הותר לפרסום, חשוד בניסיון רצח של עבריין יריב. 

לפני החג הותר לפרסום כי במסגרת פרשה 512 שמנהלת להב 433 בשיתוף עם ימ"ר ת"א, נחקרים אירועי רצח גיא יחזקאל שאירע בגרמניה בשנת 2003, ניסיון רצח אסי אבוטבול שאירע בפראג בשנת 2004 וניסיון רצח נוסף שאירע בשנת 2006.

צילום: פז בר

14 חשודים, 13 מהחשודים שעצרה היחידה השבוע, הובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם, לחלקם מיוחסים חשדות לביצוע עבירות שנחשפו כבר בפרשה ולחלקם מיוחס חשד למעורבות באירועים שנחשפים כעת. ביניהם נמצא גם ריקו שירזי, ראש ארגון פשיעה מנתניה, שנחשב ליריבו של אבוטבול. מעצרו של שירזי הוארך ב-14 יום. 

אסי אבוטבול (ארכיון) // צילום: דוד כהן

עד כה הוארך מעצרם של 46 חשודים בפרשה ונחשפו חלק מהאירועים והחשדות הנחקרים במסגרתה: קשירת קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין בגני התערוכה בתל אביב באמצעות רכב תופת ביוני 2003 וכן ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בדצמבר 2003 - אירוע בו נרצחו שלושה אזרחים חפים מפשע, רצח דורון סרוסי בשנת 2004, רצח יוני אלזם בשנת 2005, עבירות על פי חוק המאבק בארגוני פשיעה (חברות בארגון), חשד למעורבות בפרשיות ייבוא וסחר בסמים חובקות עולם בהיקפים גדולים בין השנים 2003-2006 וכן חשד לביצוע עבירות הלבנת הון ומס.

אבוטבול ושירזי: סיפור האהבה שהתחלף ביריבות ודם

ארגון הפשע של אסי אבוטבול נחשב לאחד החזקים באזור השרון. אחיו פרנסואה חוסל ביולי 2011, ואילו אסי שרד שני ניסיונות חיסול: באוגוסט 2004 נזרק רימון לעבר מכוניתו בפתח הקזינו שלו בפראג, ובדצמבר 2005 נורה טיל לאו לעבר מכוניתו ברחוב מגוריו בנתניה.

ריקו שירזי החל את דרכו כבן טיפוחיו של פליקס אבוטבול, אבל לאחר חיסולו של פליקס אבוטבול הקים אימפריה משלו, שמתמקדת בעיקר בהלוואות ובניכיון צ'קים. בהמשך הפך שירזי, לפי הערכות המשטרה, לאויבו המר של אסי אבוטבול, וסיפור האהבה בין משפחת שירזי לאבוטבול התחלף ביריבות עקובה מדם, שכבר גבתה קורבנות משני הצדדים. גורמים במשטרה מספרים כי בשנים האחרונות חלה הסלמה במאבק בין שתי המשפחות, וכיום מעורבים בה גם בני הדור השני - שי שירזי ובניו של צ'רלי אבוטבול: פרנסואה "הג'ינג'י", אדם ואביב.

בשנת 2013 שוחרר שירזי ממעצר בן שנה וחצי בתנאי בידוד. הוא הואשם בשורה של עבירות כלכליות, איומים על לווים וניסיון להתחמק מתשלום מס ומע"מ. בין השאר, הואשם שאיים על אחד הלווים: "אני אעיף לך את הראש". המדינה הצליחה לגייס נגדו עד מדינה.

בשנת 2007 הוגש נגד אסי אבוטבול ונגד 23 נאשמים נוספים כתב אישום, שייחס להם שורה ארוכה של מקרי סחיטה באיומים של אנשי עסקים ישראלים וצרפתים הפועלים בישראל, חברות בארגון פשיעה, הצתות ועבירה על חוק איסור הלבנת הון. אבוטבול אמנם זוּכה מחלק מהעבירות, אולם השופטים קבעו שהוא עמד בראש ארגון פשע, "כשהכל סרים למרותו וממלאים את הנחיותיו". הם הוסיפו ששמו והארגון שבראשו עמד "הקפיאו את דמם של אנשים, ואלה נהגו כמי שכפאם שד".

אסי אבוטבול הורשע ב־2009 בבית המשפט המחוזי בתל אביב בניהול ארגון פשיעה, סחיטה, הצתה, כליאת שווא ועבירות הון, ונידון ל־13 שנות מאסר. מי שנחשב ליד ימינו, אלברט סיטבון, נידון ל־11 שנות מאסר. עו"ד ברק בופמן, שהורשע בחברות בארגון, נידון לחמש שנות מאסר, ושני בכירים בארגון - גבריאל עשור ודוד זוארץ - נידונו לשמונה ולשבע שנות מאסר. אבוטבול עירער על הכרעת הדין ועל העונש שנגזר עליו, וטען כי בית המשפט טעה כשקבע שהוא עומד בראש ארגון פשיעה. מנגד, המדינה עירערה על קולת העונש שנגזר עליו.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר