נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע היום (חמישי) לביקור לא מתוכנן בתיכון בירושלים ופגש שם תלמידים שהגישו את מועמדותם לתחרות אות הנשיא לחינוך לשותפות. ריבלין שוחח עם התלמידים על דו קיום בחברה הישראלית והתייחס לקושי שמביעים ערבים ישראלים עם ההמנון הלאומי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"במדינה חשוב לי האחר, גם אם אינו יהודי", אמר ריבלין לתלמידי תיכון גבעת גונן בבירה. "כשאני שר בתקווה 'נפש יהודי הומיה', החבר הערבי שלי לא יכול לשיר את זה כי נפשו אינה יהודית".

ריבלין הוסיף והביע הבנה לתחושת הניכור של ערביי ישראל כלפי ההמנון, אך הדגיש כי אינו תומך בהחלפתו. "לא נשנה את ההמנון כי זאת הייתה המטרה שלנו במשך 2,000 שנה", אמר. "אתה צריך לחיות עם ההמנון ואני צריך לכבד את הסכמתך שלא תשיר 'נפש יהודי הומיה'".

"אנחנו חיים בארץ, לא כי נגזר עלינו לחיות יחד אלא כי נועדנו לחיות יחד", הוסיף. "אנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית ובה 20% תושבים ערבים ועלינו ללמוד לחיות יחד. קודם כל עלינו להקשיב אחד לשני, לנסות להבין את האחר, גם אם לא נסכים זה עם זה".

אות הנשיא לחינוך ולשותפות יינתן בתחילת החודש הבא בכנס דב לאוטמן למדיניות בחינוך באוניברסיטה הפתוחה בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה וקרן לאוטמן.