יום ראשון, 12.05.2024 שעה 02:23

יובנטוס זכתה בגביע אחרי 1:2 על לאציו בהארכה

הגברת הזקנה לא הבריקה באולימפיקו, ופיגרה משער של ראדו (4), אך קייליני השווה (10), ומאטרי קבע מהפך בהארכה (97). חלום הטרבל חי ונושם

|
שחקני יובנטוס חוגגים עם הגביע (רויטרס)
שחקני יובנטוס חוגגים עם הגביע (רויטרס)

זה הלך קשה ליובנטוס, אך לבסוף זה הגיע. 120 דקות נדרשו לגברת הזקנה כדי לגבור הערב (רביעי) על לאציו 1:2 (1:1 בתום 90 דקות), ולזכות בגביע איטלקי עשירי בתולדותיה, כשהיא עוקפת את רומא (תשע זכיות) כמוליכת מחזיקות הגביע באיטליה.

הפתיחה באולימפיקו הייתה מבטיחה. כבר אחרי ארבע דקות העלה סטפן ראדו את התכולים לבנים ליתרון בנגיחה אחרי כדור חופשי והימם את מסימיליאנו אלגרי ושחקניו. התשובה של האלופה לא איחרה להגיע, כשכדור חופשי של אנדראה פירלו הגיע לפול פוגבה, האחרון המשיך בנגיחה לעבר קייליני, שבעט מהאוויר וקבע שוויון מהיר.

מאוריציו על הדשא, שחקני יובנטוס חוגגים (רויטרס)
מאוריציו על הדשא, שחקני יובנטוס חוגגים (רויטרס)
 

מאותו הרגע קצב המשחק דעך לאיטו, כששתי הקבוצות מציגות משחק בינוני, עם הבלחות של מצבים מועטים ליד שני השערים. את השינוי אצל הנשרים הכניס פיליפ ג'ורג'ביץ', שעלה מהספסל והגיע להזדמנות מצויינת, אך זו נעצרה אצל מרקו סטורארי (שמשחק בגביע במקומו של בופון). הולכים להארכה.

ג'ורג'ביץ' המשיך להיות במרכז העניינים, ובעיטה שלו מחוץ לרחבה פגשה את שתי הקורות בזו אחר זו, אך לא מצאה את הרשת. וכשלא כובשים, סופגים. יובה אמנם לא הציגה יכולת גבוהה, אך כידוע, אופי לא חסר לה, ואלסנדרו מאטרי כבש את השער המיוחל מכדור חוזר בתוך הרחבה וקבע מהפך לביאנקונרי (97).

מאטרי ושחקני יובנטוס חוגגים (רויטרס)
מאטרי ושחקני יובנטוס חוגגים (רויטרס)
 

לאציו עוד ניסתה לחזור עד תום ההארכה, אך ללא הועיל. הגביע הולך ליובנטוס, לראשונה מאז 1994/95, כשגם אז זכתה בדאבל. הפעם, הביאנקונרי יכולים גם להשלים טרבל, אולם בגמר ליגת האלופות מול ברצלונה, יכולת כזו לא תספיק.

מחצית ראשונה

דקה 4, לאציו עלתה ל-0:1: קאנדרבה הוכשל על ידי פול פוגבה באגף ימין, הכדור החופשי הוגבה לתוך הרחבה, וסטפן ראדו התרומם גבוה מעל כולם ונגח את הכדור חזק. מרקו סטוראטי הצליח להגיע, אך לא עצר את הכדור מלחדור לרשת. יתרון מפתיע באולימפיקו.

אוהדי לאציו (רויטרס)
אוהדי לאציו (רויטרס)
 
אוהדי יובנטוס (רויטרס)
אוהדי יובנטוס (רויטרס)
 

דקה 10, יובנטוס השוותה ל-1:1: חשבתם שהגברת הזקנה תישאר אדישה לפתיחה המהירה? חישבו שוב! פליפה אנדרסון הכשיל את ארתורו וידאל וזיכה את יובה בבעיטה חופשית, מנקודה דומה לזו ממנה הגיע היתרון בצד השני. פירלו הרים את הכדור עמוק, פוגבה נגח למרכז וקייליני המשיך מהאוויר מקרוב והכניע את אטריט ברישה.

ג´ורג´יו קייליני חוגג עם בונוצ´י ויורנטה (רויטרס)
ג´ורג´יו קייליני חוגג עם בונוצ´י ויורנטה (רויטרס)
 

דקה 26: קצב טוב בגמר הגביע, כששתי הקבוצות מנסות לכבוש. מתפרצת טובה בהובלתו של פליפה אנדרסון הסתיימה בבעיטה של דנילו קטאלדי לידיים של סטוראטי. מנגד, שתי דקות לאחר מכן פטריס אברה נגח כדור חופשי נוסף, אך הפעם מעל השער.

דקה 32: מצב מסוכן נוסף לקבוצה של סטפאנו פיולי. פוגבה ניסה לעצור על החזה כדור ליד הרחבה, אך הכדור ברח לו והגיע למרקו פארולו, ששחרר בעיטה מהאוויר מ-18 מטרק, שחלפה סנטימטרים ליד העמוד.

ג´ורג´יו קייליני מול פליפה אנדרסון (רויטרס)
ג´ורג´יו קייליני מול פליפה אנדרסון (רויטרס)
 

דקה 40: אחרי דקות טובות של יובה, כמעט והגיע המהפך. פוגבה הכניס כדור עומק לאברה בצד שמאל, והמגן העביר כדור רוחב נפלא לטבס, שמתוך הרחבה הצליח לבעוט רק מעל למסגרת.

דקה 42: טעות קריטית של ברישה כמעט מסתיימת בשער. השוער האלבני התמהמה עם כדור ברחבה והרחיק רע על גופו של טבס, אך במזל הכדור ניתז מהארגנטיני לרוחב ולא למסגרת.

ארתורו וידאל מול סטפן ראדו (רויטרס)
ארתורו וידאל מול סטפן ראדו (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 57: המחצית נפתחה בשליטה יחסית של התכולים לבנים, אך לאחר מספר דקות הגברת הזקנה התעוררה והגיעה למצב הממשי הראשון אחרי ההפסקה. ליכשטיינר הרים כדור טוב מצד ימין ופוגבה הגיע בנגיחה, שהלכה מחוץ למסגרת של ברישה.

קאנדרבה בין קייליני לפוגבה (רויטרס)
קאנדרבה בין קייליני לפוגבה (רויטרס)
 

דקה 71: קצב המשחק ירד משמעותית, ואף אחת מהקבוצות לא איימה על השער. ראדו, כובש שער היתרון, נפצע וביקש חילוף. מאוריסיו הברזילאי נכנס במקומו.

דקה 78: פוגבה, שחזר לא מכבר מפציעה והפגין משחק פושר, סיים את חלקו במשחק. אלגרי החליט להחליפו, ובמקומו נכנס רוברטו פריירה.

פרננדו יורנטה (רויטרס)
פרננדו יורנטה (רויטרס)
 

דקה 84: לאחר דקות ארוכות של שיעמומון, מצב מצויין ללאציו. פארולו הכניס כדור עומק מדוד לעברו של פיליפ ג'ורג'ביץ', שנכנס דקה לפני כן. הסרבי מצא את עצמו לבד מול סטוראטי, אך נגע לא טוב בכדור, והשוער האיטלקי היה במקום והדף.

ג´ורג´ביץ´ נעצר אצל סטורארי (רויטרס)
ג´ורג´ביץ´ נעצר אצל סטורארי (רויטרס)
 

דקה 90+2: טבס ניסה למנוע הארכה כשלקח את הכדור באגף השמאלי, נכנס למרכז ומ-20 מטרים שחרר בעיטה חזקה, שחלפה מעט מעל למשקוף שערו של ברישה.

הארכה
דקה 94: הזדמנות אדירה ללאציו, כששוב ג'ורג'ביץ' מראה כי מקומו על המגרש. החלוץ המחליף לקח בעיטה אדירה ברגל שמאל מ-22 מטרים והכדור ניתז מהקורה הימנית לשמאלית ומשם הורחק.

דקה 97, יובנטוס עולה ל-1:2: הקבוצות נזכרו לשחק בהארכה, והשער לא איחר להגיע. בעיטה של טבס נחסמה, אך הכדור הגיע אל מאטרי המחליף שבעט מתוך הרחבה, ברישה הגיע לכדור, אך לא הצליח למנוע ממנו להיכנס ולהרעיד את הרשת, בדרך למהפך של יובה.

מאטרי כובש (רויטרס)
מאטרי כובש (רויטרס)
 

מאטרי חוגג (רויטרס)
ורץ לחגוג (רויטרס)
 

דקה 110: טבס הוכשל בצד שמאל מעט מחוץ לרחבה. פירלו לקח את הבעיטה וניסה להפתיע את ברישה, אך השוער היה במקום ואגרף את הכדור הרחק מהאיזור המסוכן.

יובנטוס: מרקו סטורארי, סטפן ליכשטיינר (סימונה פדואין, 115), אנדראה ברצאלי, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, פטריס אברה, אנדראה פירלו, פול פוגבה (רוברטו פריירה 78), ארתורו וידאל, פרננדו יורנטה (אלסנדרו מאטרי, 85) וקרלוס טבס.

לאציו: אטריט ברישה, סנטיאגו ג'נטילטי, סטפן דה פריי (באלדה קייטה, 106), סטפן ראדו (מאוריסיו, 71), דנילו קטאלדי, מרקו פארולו, דושאן באסטה, סנאד לוליץ', אנטוניו קאנדרבה, פליפה אנדרסון ומירוסלב קלוזה (פיליפ ג'ורג'ביץ', 83)

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */