יום ראשון, 12.05.2024 שעה 20:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הימין הקיצוני: העונה המסויטת של יובל שפונגין

במשך שנתיים רדף קרויף אחרי המגן. כשחזר, הפציעות הגיעו והצ'אנסים לא באו. ב-20:30 מול ב"ש, הוא יכול להביא תואר. דברו על זה בטריבונה של ווינר

|
שפונגין. עונת הכנה לעונה הבאה (נעם מורנו)
שפונגין. עונת הכנה לעונה הבאה (נעם מורנו)

המרדף אחר יובל שפונגין התנהל בכל חלון העברות מהיום בו ג'ורדי קרויף הגיע למכבי תל אביב. ההולנדי רצה להחזיר את הבן אובד, אך הוא העדיף בזמנו להישאר בחו"ל, פעם באומוניה, פעם לעבור למונס הבלגית. בקיץ האפשרות נפתחה שוב, אוסקר גארסיה רצה בו מאוד ואחרי ארבע שנים מחוץ לקריית שלום, שפונגין חזר הביתה.

כאשר ג'ורדי ואוסקר הכינו את עונת 2014/15, שפונגין היה אמור להיות המגן הימני המוביל שלהם. לשרן ייני ייעדו תפקידים אחרים. אוסקר רצה לשחק עמו בעמדת הקישור האחורי, אולי אף להשתמש בו כבלם לעת הצורך.

 
 

ובזמן שאוסקר בנה עליו, החל חוסר המזל של שפונגין שסבל לאורך העונה מפציעות שרירים. זה החל עם קרע בשריר התאומים, והמשיך עם פציעות שרירי בבטן ובמפשעה. לא אופייני למגן. בזמן שהוא הצליח לשים את אותן הפציעות מאחוריו הגיעה גם פגיעה במיניסקוס לקראת סוף 2014. כל אלה מנעו ממנו בכל פעם לחזור לעניינים, וכאשר שפונגין לא יכול היה לשחק, פאקו המשיך עם מה שעבד טוב לקודמיו.

הפועל ב"ש ומכבי ת"א מוכנות לגמר

ייני נותר בעמדת המגן הימני ושפונגין נותר ברוב המקרים מחוץ לסגל. "היה לו חוסר מזל שבדרך כלל לא מתאים לספורטאי כמוהו, הרבה פציעות של שרירים. אנשים שאלו למה הוא לא משחק, אבל הוא המשיך להתאמן ברמת משחק", מספר סוכנו רונן קצב.

ברק יצחקי ויובל שפונגין מתאמנים (יניב גונן)
שפונגין. לא קיבל הזדמנויות להתחרות (יניב גונן)
 

גם שחקני מכבי ת"א אמרו לאורך העונה לא פעם ששפונגין מתאמן בצורה הכי מקצוענית שיש ושהם מאמינים שבסוף ההזדמנות תגיע. "לא היו לו יותר מדי הזדמנויות להתחרות ובסך הכל לא היה משהו מעבר לכך, אלא הרבה חוסר מזל עם הפציעות שהופיעו שוב ושוב. בתחילת העונה הרעיון היה להשתמש בשרן בעוד תפקידים כמו שהוא גם עושה בנבחרת ולתת ליובל את עמדת המגן הימני, אבל לפעמים יש עונות שהדברים לא מתחברים כמו שאתה רוצה", מספר קצב. 

הערב, בגמר הגביע מול הפועל באר שבע, ההזדמנות המלאה תגיע, באחד הרגעים הגדולים של המועדון בשנים האחרונות. שפונגין היה במכבי ת"א מ-2005, אך התואר היחיד בו זכה עם המועדון עד לפני שלושה ימים הוא גביע הטוטו. פעמיים. פעם אחת ב-2009 ופעם אחת העונה. עד היום זיהו אותו עם דור שחקני הבית שהוביל את המועדון בעונות בינוניות מאוד.

שפונגין ביציע (יניב גונן)
שפונגין ביציע. חוסר מזל ובכמויות (יניב גונן)
 

לפני שלושה ימים, פאקו זרק אותו למערכה כמחליף מול עירוני קריית שמונה במשחק האליפות. האוהדים ביציע התלהבו והריעו לכל נגיעה ופעולה שביצע. למרות שלא שיחק דקה אחת לאורך כל העונה בליגת העל, הוא נכנס אל משבצת המגן הימני בהצלחה.

"באמת שזה חלום. חיכיתי הרבה זמן לשחק. אני תמיד מנסה לעשות הכי טוב שאפשר ועובד קשה ואני שמח שיצא לי לתרום ביום כזה", הוא סיפר בסיום המשחק. "ברור שהיה מתסכל לא לשחק, עברתי פציעות וזה לא קל לשבת בחוץ ולראות את כולם משחקים ואתה לא יכול לשחק בגלל פציעה. אבל הדבר שהיה הכי חשוב מבחינתי זה לא לתת לעצמי להתייאש ופשוט לחכות להזדמנות שלי".

לפני כחודש וחצי, כששפונגין כבר היה כשיר לגמרי מזה מספר שבועות רב, אמר גורם מקצועי במכבי ת"א כי אם שואלים אותו, שפונגין חייב לשחק כמגן ימני. "אם זה תלוי בי, שפונגין פותח בכל משחק, את ייני אני שם כמגן שמאלי ואין יותר מה לגעת בחוליית ההגנה".

שרן ייני מוכשל (יניב גונן)
שרן ייני. לא זז מהעמדה באגף ימין (יניב גונן)
 

פאקו מאידך, לא חשב כך. גם כשיכול היה להחזיר את שפונגין במהלך העונה ולשנות תפקוד לייני, בחר שלא לעשות זאת. גם בהרכב ביום ראשון העדיף את יואב זיו בצד ימין. ייני זוכה להערכה עצומה מפאקו, שהחליט כי בחוליית ההגנה הוא לא נוגע עד אשר יצטרך. ספק אם חשב כי ביום בו הוא מנסה לזכות בטרבל היסטורי, הוא יצטרך לאלתר עם כל רביעיית ההגנה שלו.

שפונגין ינסה הערב להראות שההבאה שלו בקיץ הייתה נכונה, חרף העובדה שלא קיבל הזדמנויות, כאשר לקראת העונה שוב מתחילים לדבר על מועמדים לעמדתו. השם של אלי דסה חזק מאוד על הכוונת, אך סוכנו רונן קצב משוכנע כי שפונגין ישחק ויהיה בורג מרכזי.

גם במכבי ת"א משדרים על אותו הגל. הם מאמינים כי לאחר עזיבת ייני, שפונגין הוא האיש שצריך לתפוס את העמדה שהייתה לבאנקר בשנים האחרונות. ושם טוענים, כי כך יהיה גם אם פאקו אייסטרן ימשיך וגם אם יעזוב.

יש אליפות: מכבי מנצחת את ק"ש

קצב, מסכם: "זה לא תלוי בפאקו ובמי יאמן. יש ליובל חוזה במכבי ת"א. זה נכון שמי שתמך מאוד בהבאתו בקיץ הוא אוסקר, אבל מי שמביא את השחקנים למכבי זה רק ג'ורדי וג'ורדי ממשיך ומאמין ביכולות שלו".

"אסור גם לשכוח שרק לפני תקופה לא ממש ארוכה הוא היה המגן המוביל של הנבחרת. אין פה תהיות, יש לו יותר הופעות מכל מגן היום בנבחרת ישראל", מוסיף קצב. "יובל  יחזור לעצמו, אומנם העונה פחות הלך לו, אבל יכול להיות שבעונה הבאה הוא ישחק ב-80 אחוז מהמשחקים ומעלה וכולם יראו איזה שחקן איכותי הוא". 

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */