“תביאו אותו חי”, ביקש אובמה • כך חיסלו כוחות קומנדו בכיר בדאעש

כוחות אמריקניים מיוחדים פשטו הלילה על מבנים במזרח סוריה, כדי ללכוד חי את אבו סייף מבכירי 'המדינה האיסלאמית' • אבל ללוחמים לא נותרה ברירה אלא לחסלו • רעייתו נלקחה בשבי
חיים טוויל
כ"ז אייר התשע"ה / 16.05.2015 20:51

כוחות קומנדו אמריקני חיסלו את שר הנפט של דאע”ש, אבו אל-טיים א-סעודי, המכונה אבו סייף.

רעייתו, אום סייף, נלכדה על ידי הכוחות והועברה לשבי בעיראק.

בשנים האחרונות היה מעורב אבו-סייף בפעילות צבאית ונחשב לאחד המפקדים הבכירים של ארגון הטרור בסוריה. שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר אמר לרשת CNN: “אבו סייף היה מעורב במבצעים הצבאיים של דאעש וסייע לנהל את מבצעי הנפט, הגז והכספים הבלתי-חוקיים של ארגון הטרור”.

באתר וואלה דווח, כי לוחמי כוח דלתא מיחידות העילית בצבא ארצות הברית נחתו בשעת לילה בסמוך לבניין רב-קומות באל-עמר שבמזרח סוריה. מטרת המבצע, שעליו הורה ישירות הנשיא ברק אובמה, הייתה ללכוד בחיים את בכיר דאעש ממוצא תוניסאי, אבו סייף.

עם ירידתם מהמסוקים, נתקל הכוח בלוחמי דאעש שהגנו בגופם על האדם שמפקד על מבצעים רבים ב’מדינה האיסלאמית’. בשל כך לכידתו בחיים לא התאפשרה, והוא חוסל בחילופי אש.

במהלך הקרב נהרגו גם כעשרה לוחמי דאעש נוספים.

“לוחמי דאעש הסתתרו מאחורי נשים וניסו להשתמש בהן כמגן אנושי, החיילים האמריקנים נאלצו – פשוטו כמשמעו – לירות לכל עבר כדי לחסל אותם”, אמר בכיר אמריקני ביטחוני לאתר ‘הדיילי ביסט’.

האיש שידע הכל

בארצות הברית אומרים גורמים לא רשמיים כי אבו סייף ‘ידע הכל’.

“הוא היה בעמדה שבה הוא נגיש לכולם ושומע מידע מכולם. ידענו שאנחנו יכולים לקבל ממנו הרבה מאוד מידע על מה שקורה בפנים. בסופו של דבר, המטרה העיקרית של המבצע הייתה איסוף מודיעין”.

רעייתו של הבכיר, אום סייף, נלקחה בשבי. יחד איתה הוצא מהמתחם גם נער יזידי בן 18, ששימש עבד של בני הזוג.

מחשבים, טלפונים סלולריים וכל פריט שעלול לחשוף בפני המערב מידע מודיעיני חדש על ארגון הטרור הרצחני נלקח. “המידע בפריטים שנתפסו עדיין נבדק, אך ההערכות הן שיתגלה מידע יקר ערך”, אמרו פקידים אמריקניים.

בעקבות החיסול פרסם הבית הלבן הודעה, בה נאמר כי התקיפה לא תואמה עם הממשל בסוריה. “הזהרנו את ממשל אסאד שלא להתערב במאמצינו נגד ארגון דאע”ש בסוריה. משטר אסאד לא יכול להיות ולא יהיה חלק מהמאמצים בלחימה בדאע”ש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות