עוד צעד בדרך לתואר היסטורי? (getty) (צילום: ספורט 5)
עוד צעד בדרך לתואר היסטורי? (getty) | צילום: ספורט 5

מי זוכר שבאמצע חודש ינואר היה מי שקרא לפיטוריו של דייויד בלאט? מי זוכר שרק השבוע, אחרי סל הניצחון של לברון ג'יימס, כולם התעסקו בטעויות של המאמן בסיום? המאמן הישראלי צוחק כל הדרך לגמר המזרח, והוא לא מתכוון לעצור שם. קליבלנד העפילה לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) לסיבוב השלישי לראשונה מאז 2009, והיא עשתה את זה בסטייל: 73:94 ענק בשיקגו שהשלים 2:4 בסדרה. כעת הקאבס ימתינו לגלות את זהות היריבה: אטלנטה או וושינגטון.

כשקווין לאב נפצע וגמר את העונה, הסיכויים של קליבלנד לעבור את הבולס נפגעו בצורה קשה. כשקיירי ארווינג ולברון ג'יימס החלו לסבול מפציעות משלהם, זה כבר נראה מסובך במיוחד. אבל אם יש דבר אחד שבלאט והשחקנים שלו הוכיחו במשחק מספר 6, זה שהם יודעים לשחק כדורסל קבוצתי, לעשות הגנה גדולה ולהסתדר גם כשהכוכבים הגדולים לא דומיננטיים.

למעשה, הקאבס שיחקו שני רבעים וחצי בלי קיירי ארווינג, שנפצע מחדש בברך שמאל. הרכז אמנם היה יכול לחזור למשחק, לפחות לפי הכתבים בארה"ב, אבל בלאט לא היה זקוק לו, למען האמת. מת'יו דלאבדובה, מחליפו של קיירי, נכנס לנעליו בצורה מדהימה והוליך את הצוות המסייע של קליבלנד. 19 נקודות היו לאוסטרלי, שרשם את משחקו הטוב ביותר בקריירה בתזמון מושלם.

וכל זאת כאשר קינג ג'יימס רושם משחק פושר, דווקא אחרי המופע הענק שלו במשחק 5. לברון אמנם כמעט רשם טריפל-דאבל (15 נק', 11 אס', 9 ריב'), אבל הוא דייק רק ב-7 מ-23 מהשדה, איבד 4 כדורים ולא היה חד. אבל כששחקני המשנה מתעלים כמו שהם התעלו לפנות בוקר ביונייטד סנטר, אפשר גם בלי הצגה של הסופרסטאר.

מלבד דלאבדובה, טריסטן תומפסון היה מפלצת מתחת לסל עם 13 נקודות ו-17 כדורים חוזרים; אימאן שאמפרט החל את הבריחה ברבע השני וקלע 13 נק' משלו; ג'יי.אר סמית' סיים עם 12 נק' ו-8 ריב'; וגם ג'יימס ג'ונס וטימופיי מוזגוב תרמו את שלהם. כל זאת, כשבמקביל הקאבס עוצרים את הבולס על 37.5 אחוזים מהשדה ו-42 נקודות בלבד בשלושת הרבעים האחרונים גם יחד.

פאו גאסול חזר אצל שיקגו, ולמרות פתיחה טובה שלו, גם הוא לא עזר לטום ת'יבודו. זה כנראה היה המשחק האחרון של מאמן השוורים, וזו לא הייתה דרך טובה מבחינתו לסיים את דרכו בעיר הרוחות. מלבד ג'ימי באטלר (20 נק') ודריק רוז (14), אף שחקן של שיקגו לא קלע בספרות כפולות, ובפעם הרביעית בשש העונות האחרונות, זה לברון ג'יימס שמדיח את הקבוצה הזו מהפלייאוף.

מהלך המשחק:

לא רק שגאסול עלה למשחק, הוא גם היה השחקן הבולט בפתיחה, עם 6 נקודות ועבירת תוקף שסחט מלברון, בדרך ל-6:12 של הבולס. שני סלים רצופים של ארווינג ועוד שניים של מוזגוב העלו את הקאבס ל-14:15. לברון לא הצליח להיכנס למשחק ובצד השני שלשה של דאנליבי קבעה 18:25 אדום. אבל שתי שלשות של ג'יימס ג'ונס ועוד מהלכים גדולים של טריסטן תומפסון הובילו לריצת 4:12 של קליבלנד, שסיימה את הרבע הראשון ביתרון 31:33.

בלאט נחרד בתחילת הרבע השני כשקיירי ארווינג, שגם כך סוחב פציעות, דרך לא טוב על רגלו של תומפסון ונאנק מכאבים. הרכז ירד לטיפול בחדר ההלבשה. בזמן שמירוטיץ' ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על שאמפרט, ארווינג חזר מחדר ההלבשה והתיישב על הספסל. בינתיים שאמפרט התחמם וקבע 40:47 לקאבס. שלשות של שאמפרט וסמית' עזרו להשלים ריצת 2:20, השתיקו את הקהל ביונייטד סנטר והורידו את הקאבס להפסקה עם 44:58.

קיירי נותר על הספסל בפתיחת המחצית השנייה, כאשר שתי הקבוצות לא מסוגלות לקלוע סל - אחרי קרוב ל-6 דקות ברבע השלישי, נוספו ללוח התוצאות רק 2 נק' של הבולס. מי שהעיר את הקאבס הוא דלאבדובה עם 5 נק' רצופות (48:63). הפער כבר הגיע ל-19 נק', אך למרות שתי שלשות רצופות של סמית', באטלר השאיר לשיקגו צ'אנס. 60:73 לקאבס בסוף הרבע ה-3.

כל תקווה לקאמבק מצד שיקגו, חטפה סטירת לחי כששוב דלאבדובה התעלה עם שלושה סלים ענקיים שהגדילו את היתרון ל-62:82. בשלב זה המשחק כבר הוכרע, ולבלאט היה אפילו זמן לשלוח למגרש מחליפים כמו פרקינס, האריס ומילר. זה נגמר ב-73:94 מהדהד של קליבלנד.