שתף קטע נבחר

ההחלטה בעניין ערעור בית"ר - בימים הקרובים

הקבוצה מהבירה שואפת לקבל את שתי הנקודות שהופחתו לה בשל הקריאות הגזעניות לעבר אחמד עאבד. עורך דינה: "לחשוב שנמגר לבד את הגזענות זה יומרני. כשאוהדי חיפה השליכו חפצים על זהבי, לא הפחיתו לה נקודות"

בית"ר ירושלים ערערה אחה"צ (ה') על החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להפחית ממאזנה 2 נקודות, זאת בשל קריאות גזעניות שהשמיעו אוהדיה לעבר חלוץ קריית-שמונה, אחמד עאבד. החלטה סופית בעניין תתקבל בימים הקרובים.

 

את בית"ר ייצגו פרקליטי המועדון, עורכי הדין רוני מוזסון ואלעד אייזנברג, וכן הבעלים אלי טביב. שלושת הדיינים היו מיגל דויטש, אסף הדסי ואמל פלאח.

 

אחמד עאבד מתגרה באוהדי בית"ר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אחמד עאבד מתגרה באוהדי בית"ר(צילום: עוז מועלם)

 

אלי טביב והרב עמי פייקובסקי, אחה"צ ()
אלי טביב והרב עמי פייקובסקי, אחה"צ

 

הדיין ציין בפתח הדיון כי זו הפעם הרביעית שבית"ר עומדת העונה לדין על קריאות גזעניות. עורכי הדין של בית"ר טענו מנגד כי הקבוצה סופגת את עונשי המקסימום בגין העבירה, בעוד שקבוצות אחרות זוכות לעונשים קלים יותר. "איבדנו את המקום הרביעי למכבי חיפה שהייתה בבית הדין לא מעט פעמים בשנים האחרונות. לא הורדו לה נקודות בעקבות זריקת חפצים לעבר ערן זהבי", אמר עו"ד אייזנברג.

 

"המשמעות הכלכלית של העונש הזה אם לא נגיע לאירופה, יכולה להגיע לנזק של מיליוני שקלים. גם אם ננצח בכל המשחקים, לא בטוח שנעבור את מכבי חיפה", הוסיף עו"ד אייזנברג.

"הבעיה של הגזענות היא הרבה יותר עמוקה. לחשוב שאנחנו לבד נצליח למגר אותה זה יומרני. ענישה של הורדת נקודות לא פותרת שום דבר", הוסיף.

 

בית"ר הציגה בבית הדין פירוט של כל פעולותיה הרבות למניעת גזענות ואלימות בקרב האוהדים ובקהילה, ובכלל זה הגברת כוחות האבטחה במשחקיה ותיעוד במצלמות של אוהדים.

 

הרב עמי פייקובסקי, המלווה את בית"ר בשנים האחרונות, הכין תוכנית מיוחדת למיגור הגזענות והאלימות עם סדנאות לאוהדים - שהוצגה במהלך הדיון. כמו כן, בית"ר הציגה את מסמכי התביעה האישית שהגישו נגד אוהד הקבוצה אשר הדליק אבוקה באצטדיון בלומפילד במשחק מול מכבי ת"א ונעצר על ידי המשטרה.


פורסם לראשונה 14/05/2015 17:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אלי טביב
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים