יום שני, 13.05.2024 שעה 22:08

פריג': רגב לא שרת הספורט, אלא שרת לה פמיליה

יו"ר שדולת הספורט: "כפיים לנתניהו על מינוי אומלל בממשלה הגזענית מכולן". בסכנין לא שמרו טינה: "מקווים שתהיה השרה של כולנו"

|
מירי רגב בשוק. שרת הספורט החדשה (פייסבוק)
מירי רגב בשוק. שרת הספורט החדשה (פייסבוק)

בספורט הישראלי מיהרו להגיב על מינויה של השרה החדשה לתרבות וספורט, חברת הכנסת מירי רגב. בעבר הספיקה רגב לספק התבטאויות יוצאות דופן כנגד בני סכנין אחרי קיום הטקס לכבוד עזמי באשרה בתחילת העונה ("פה זה לא פלסטין, אפנה למועצת ההימורים כדי לעצור להם הקצבות") ואף טענה שתפעל להשעות את הקבוצה כעונש על קיום הטקס ("אפעל שלא יקבלו סיוע מהמדינה ושיושעו מהליגה").

דובר המועדון וחבר הנהלת הקבוצה מונדר חלאילה מסר לכתבנו דורון בן דור: "אנחנו לא נוהגים לאכסן התבטאויות שמזיקות לתפר החברתי ואנחנו מאמינים שאדם, ברגע שהוא מקבל אחריות ותפקיד רציני רשמי, מוטלת עליו חובה לחשיבה הוגנת, ביצועים והחלטות אשר יעצימו וילכדו את הכדורגל הישראלי". ראש עיירית סכנין מאזן גנאים הוסיף: "אני רוצה לקוות ששרת הספורט תהיה שרת הספורט של כולנו, של ערבים ויהודים כאחד, ושנשים את הפוליטיקה בצד, כי רק יחד נוכל לצעוד ולקדם את הספורט ביחד".

אלא שיו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח״כ עיסאוי פריג' ממפלגת מרצ, לא ראה את הדברים באותה צורה: ״מירי רגב לא תהיה שרת הספורט, אלא שרת לה פמיליה. אותה שפה, אותה התנהגות, אותה גזענות מאפיינת גם את רגב וגם את לה פמיליה. מי שכחברת כנסת לא בחלה להסתייע בהסתה נגד קבוצות באוכלוסיה, לא תוכל ולא תרצה להיאבק כשרת הספורט נגד תופעות דומות שהספורט הישראלי סובל מהן. כפיים לנתניהו על עוד מינוי אומלל בממשלה הגזענית ביותר שהיתה כאן מעולם".

יו&qout;ר שדולת הספורט בכנסת: &qout;כפיים לנתניהו על עוד מינוי אומלל&qout; (חגי ניזרי)
יו"ר שדולת הספורט בכנסת: "כפיים לנתניהו על עוד מינוי אומלל" (חגי ניזרי)
 

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל ויושב הראש, עופר עיני, מברכים את שרת הספורט מירי רגב ומאחלים לה הצלחה בתפקיד. נצטרף לשרה במאמצים להוביל את הספורט, והכדורגל בפרט, למקומות טובים וראויים. יש אתגרים רבים, אבל עשייה משותפת היא ערובה להצלחה. גמר גביע המדינה ב-20 במאי באצטדיון סמי עופר הוא בהחלט הזדמנות מצוינת להופעת הבכורה של הגברת רגב בתפקידה כשרת הספורט, ויהיה לנו לכבוד רב לארח אותה". הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר אמר: "אני מאחל לרגב הצלחה. הצלחתה זו הצלחת כולנו".

יו"ר מנהלת הליגה, יורם באומן, סיפר: "אני מבקש לברך את השרה החדשה, מירי רגב. אני יודע שהיא תשתמש ביכולות הביצועיות שלה כדי לקדם את הספורט בישראל והכדורגל בפרט. ישנה עבודה רבה הקשורה במיגור האלימות מהספורט ואנו בטוחים כי נוכל בסיוען של השרות רגב ואיילת שקד לקדם חקיקה בתחום חשוב זה. בשם הליגות המקצועניות בכדורגל, אנחנו מברכים אותך בהצלחה בתפקיד אליו את נכנסת".

יעקב שחר: &qout;הצלחתה זו ההצלחה של כולנו&qout; (עמרי שטיין)
יעקב שחר: "הצלחתה זו ההצלחה של כולנו" (עמרי שטיין)
 

יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל שמעון מזרחי התייחס למינוי ואמר: "זה מינוי מצוין וטוב. אני יודע שהיא חובבת ספורט ואישה עם הרבה מאוד אמביציות, שתוכל לקדם את משרד הספורט ולהביא אותו למקומות הראויים לו. היא .בחורה עם הרבה מרץ ואני חושב שהיא תעשה עבודה נהדרת בתחום".

מנהלת הליגה בכדורסל והיו"ר שמואל פרנקל מסרו: "אנו מברכים את שרת הספורט החדשה מירי רגב עם כניסתה לתפקיד. המנהלת מאחלת לשרה רגב הצלחה בתפקידה ומקווה כי כשרת הספורט היא תפעל לגיוס תקציבים נוספים לספורט בכלל ולכדורסל בפרט, תדאג לבניית איצטדיונים גדולים והיכלים גדולים בארץ ותפעל להגברת הענישה והאכיפה של האלימות בספורט. המנהלת תזמין את השרה לערב הגאלה המסרותי וכמובן שהיא תהיה אורחת המנהלת במשחקי הגמר".

שמואל פרנקל. בירל את השרה מירי רגב (יניב גונן)
שמואל פרנקל. בירך את השרה מירי רגב (יניב גונן)
 

יו"ר מנהלת ליגת ווינר לנשים בכדורסל, איריס שטרק, אמרה: "ברצוני לברך את ח"כ רגב על מינויה לשרת התרבות והספורט. אני סמוכה ובטוחה שח"כ רגב תפעל להעצמת נשים בספורט ותסייע להקצאת משאבים ראויה לקידום הספורט התחרותי בקרב הנשים. המשימה העיקרית של השרה הנכנסת היא השוואת התקציבים והמשאבים לספורט הנשים בכלל ולליגת העל לנשים בכדורסל בפרט, ולהפסקת ההפלייה המתמשכת. בכוונתי להיפגש בהקדם עם השרה ולהציג בפניה את העשייה העכשווית שלנו ואת היעדים והמטרות לעתיד".

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, אמר בתגובה למינויה רגב לשרה: "אנחנו רוצים לברך את ח"כ מירי רגב על הבחירה ולאחל לה הצלחה בתפקיד הכל כך חשוב בחברה הישראלית. הספורט מהווה מנוף ערכי בכל המובנים בחיי היום יום. אנחנו מקווים שח"כ רגב תקדיש תשומת לב מיוחדת לקידום הספורט האולימפי בישראל ותדאג למשאבים הדרושים לקידומו. אני מעריך כי בתקופה הקרובה נקיים סדרה של פגישות עבודה עם ח"כ רגב, ונציג בפניה את פעילות הוועד האולימפי בישראל והחזון שלו".

יגאל כרמי: &qout;נציג בפני רגב את פעילות הוועד האולימפי&qout; (משה חרמון)
יגאל כרמי: "נציג בפני רגב את פעילות הוועד האולימפי" (משה חרמון)
 

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */