יום שבת, 11.05.2024 שעה 11:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

"אם הגרסה של שירצקי נכונה, בכר פגע בכולנו"

בן זקן ערך אימון בכורה כמאמנה הזמני של ק"ש אך השחקנים עסקו במאמן המפוטר לפני מכבי ת"א. כל הפרטים על השבועות הסוערים מאחורי הקלעים

|
בן זקן באימון. בראשון הוא בבלומפילד (ניסן עייש)
בן זקן באימון. בראשון הוא בבלומפילד (ניסן עייש)

אחרי הסערה הגדולה בעירוני קריית שמונה ופיטוריו של ברק בכר, בני בן זקן ערך היום (חמישי) את אימון הבכורה שלו על הקווים בתום יום מטלטל בצפון. במועדון מנסים לשוב אל המסלול ולהמשיך בהכנות לקראת המפגש במחזור הקרוב מול מכבי תל אביב בבלומפילד ביום ראשון הקרוב.

במהלך האימון, שהתנהל לראשונה ללא בכר, שחקנים ק"ש שוחחו רבות זה עם זה ואחד מהם סיפר: "אם הגרסה של איזי שירצקי מדויקת אז ברק בכר פגע בכולנו. אין זמן לעסוק בדברים האלו. על מנת להשיג את המקום השני חשוב שנתרכז בכדורגל ולא בדברים אחרים. כולנו מכירים היטב את בני היטב ונמצאים בקשר טוב איתו, נקווה שזה יבוא לידי ביטוי בבלומפילד".

מכבי תתאפק: ק"ש מנצחת את מכבי פ"ת

מוקדם יותר נודע ל-ONE כי מאמן קבוצת הנוער, סלאח חסארמה, יאמן את הקבוצה בעונה הבאה. המהלך הדרמטי אירע לאחר ששרצקי הבין כי בכר מנהל מגעים עם הפועל באר שבע וצפוי לחתום בשורותיה, זאת למרות שבכר ושרצקי סיכמו לפני מספר שבועות על המשך דרכו של המאמן עונה נוספת בצפון.

בני בן זקן באימון הבכורה (ניסן עייש)
בני בן זקן באימון הבכורה (ניסן עייש)
 

בשבוע האחרון חלה תפנית. אלונה ברקת צלצלה לשרצקי ושאלה באשר לעתידו של בכר. הבעלים היה מופתע מעצם השאלה אלא שאז התברר לו כי מאחורי הקלעים סוכנו של בכר, דודו דהאן, הציע את המאמן לקבוצה מבירת הנגב. שרצקי חש נבגד ומופתע. בקריית שמונה סיפרו: "זה לא נראה הגיוני ולא אמיתי, ברק בגד באמון של כולנו וזה מאכזב מאוד. איך הוא יכול לדבר עם באר שבע במקביל לכך שהוא בונה עם איזי את הקבוצה לעונה הבאה ולאחר שהם סיכמו על המשך דרכו בקבוצה?" עוד אמרו בקרייה: "יש קרב ישיר בינינו לבין באר שבע על המקום השני, במקום להתרכז בזה הוא הלך לדאוג לעתידו. לדבר עם היריבה הישירה שלך זה ניגוד עניינים".

איזי שרצקי (רדאד ג´בארה)
איזי שרצקי. ניגוד עניינים? (רדאד ג´בארה)
 

לטענת גורמים במועדון בימים האחרונים, כששרצקי בחן את הנושא, הוא כבר ניתק את בכר מכל מגע. שירצקי דאג להחתים את הבלם לואיס גוטיירס, כשבכר ידע רק על המגעים. "האמינות אצל איזי היא לפני הכל ומעל הכל. אם מישהו פוגע בה, היחסים שלו עם הקרייה בכלל ואיזי בפרט הסתיימו. ברק יכול היה לעזוב גם אם הוא רצה בצורה יפה. איזי תמיד העריך אותו ודאג לו, אבל ברגע שהוא התנהל בצורה שכזו אז הוא בקריית שמונה לא יהיה שוב לעולם", אמר מקורב לשרצקי.

שחקן בקרייה סיפר הבוקר: "הלכנו לישון במצב אחד והתעוררנו לעולם אחר. לא להאמין שכבר חודשיים ברק לא רוצה להיות כאן. זה מאכזב מאוד. המטרה שלנו להמשיך ולהיאבק על המקום השני ולא להתעסק במה שמסביב".  

ק"ש פרסמה הודעה רשמית: "לפני כשלושה חודשים (בקירוב), הודיע בכר ליו"ר ק"ש, שרצקי, כי הוא מעוניין לעזוב את הקבוצה בעונה הבאה לקבוצה אחרת. בתקופה זו, ניסה ברק בכר יחד עם סוכנו, דודו דהאן, לחפש עבורו קבוצה לעונה הבאה. משלא מצא קבוצה שתבטיח לו חוזה באותה התקופה, חזר בכר לשרצקי, התנצל על כך שביקש לעזוב וביקש לסכם במועדון לעונה נוספת. על אף שלא היה מרוצה ממעשיו של המאמן, קיבל שרצקי את התנצלותו של בכר וסיכם איתו על המשך עבודתו במועדון.

ברק בכר. בעונה הבאה בבירת הנגב (מרטין גוטדאמק)
ברק בכר. בעונה הבאה בבירת הנגב (מרטין גוטדאמק)
 

"בתקופה האחרונה החלו השניים לעבוד יחד על העונה הבאה, שרצקי הודיע לבכר כי לאחר מספר שנים בהן לא עלו מספיק שחקנים מקבוצת הנוער של המועדון לקבוצה הבוגרת, הוא מתכוון לחזור למדיניות המועדון ולצרף בעונה הקרובה כמה שיותר שחקנים מקבוצת הנוער.

"ביום שלישי האחרון פנתה הבעלים של הפועל ב"ש, אלונה ברקת, לשרצקי בשאלה: 'האם היא יכולה לסגור עם בכר לעונה הבאה, זאת לאחר שלטענתה גורם מטעם המאמן פנה אליה בנושא. מבדיקה נוספת התברר כי אותו גורם הוא סוכנו של בכר, דודו דהאן. משהתברר עובדה זו, הודיע שרצקי לברקת כי אינו יודע אם היא תיקח את בכר לעונה הבאה או אם לאו, אך אצלו מאמן שמסכם על חוזה לעונה הבאה ופונה מאחורי גבו לקבוצה אחרת לא יכול לעבוד יותר במועדון.

"אי לכך הודיע הבוקר (חמישי) שרצקי לבכר כי הוא מפסיק את עבודתו במועדון החל מהיום, זאת מכיוון שהתחרות על המקום השני בליגה מול הפועל ב"ש (קבוצתו הבאה של בכר) נמצאת בשיאה, דבר היוצר ניגוד אינטרסים ברור. יחד עם זאת, הוחלט כי מי שיאמן את המועדון בעונה הבאה הוא מאמן קבוצת הנוער, סאלח חסארמה, ששיחק במדי המועדון שנים רבות, שימש כקפטן הקבוצה הבוגרת בעבר ומאמן מזה שנתיים בהצלחה רבה את קבוצת הנוער הנמצאת במקום השלישי בליגת העל ואף הגיעה העונה לגמר גביע המדינה".

אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)
אלונה ברקת. צלצלה לברר (מרטין גוטדאמק)
 

מערכת היחסים בין שרצקי לבכר ידעה במשך השנים לא מעט עליות ומורדות, אך לדבר הזה איש לא ציפה. בכר שהגיע לקרייה לפני 11 שנה כשחקן ובהמשך הדרך נפצע וסיים את הקריירה דאג להדגיש לא פעם: "איזי דאג לי בימים הכי קשים שלי. כשהייתי בבית חולים הוא בא והבטיח לדאוג לי ובאמת הוא דאג לי". 

בכר בן ה-35 שימש כעוזרם של רן בן שמעון (בעונת האליפות) וגילי לנדאו אותו החליף במהלך עונת 2012/13. אשתקד הוביל את הקרייה לזכייה בגביע המדינה. העונה, הקריה הובילה את הטבלה תקופה ארוכה ונתנה פייט על האליפות. בתקופה הזו, החל העניין סביב המאמן, אך שרצקי שכנע אותו להמשיך כשבמקביל חלה ירידה ביכולת והקבוצה הודחה מהגביע וצנחה למקום השלישי.

חסארמה ושירצקי. המאמן הבא (עמית מצפה)
חסארמה ושירצקי. המאמן הבא (עמית מצפה)
 

כאמור, העוזר בן זקן ידריך את הקבוצה בשלושת המחזורים האחרונים וינסה לעזור לה לשמור על המקום השני. חסארמה יקבל את המושכות בעונה הבאה. מאמן הכושר ערן שדו ומאמן השוערים פיני אברהם צפויים להמשיך בצוות של חסארמה ואין בכוונתם לעבור עם בכר לב"ש.
חסארמה זוכה להערכה רבה במועדון על עבודתו עם קבוצת הנוער. המינוי הצפוי של בלם העבר מדגיש את מדיניות הקבוצה לטפח מאמנים דרך קבוצת הנוער לבוגרים ומצביעה על כוונתו של שרצקי לבסס את הקבוצה הבוגרת בעונה הבאה על שחקני קבוצת הנוער שגדלו אצלו וצפויים להצעיד את הקבוצה בשנים הקרובות. את תגובתו של ברק בכר לא היה ניתן להשיג.           

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */