וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל לריבלין: "מחויבים לביטחון ישראל, גם אחרי הסכם עם איראן"

במהלך ביקורו בגרמניה נפגש נשיא המדינה עם הקנצלרית, והביע בפניה את החשש בישראל מפני עסקה עם טהראן. מרקל אמנם הסבירה שעדיין אין הבנות סופיות, אולם טענה ש"הסכם יוכל לעצור את היכולות המסוכנות שפיתחו האיראנים"

עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה ראובן ריבלין, המקיים ביקור רשמי בגרמניה, נועד היום (שלישי) עם הקנצלרית אנגלה מרקל. הנשיא הציג בפניה את חששותיו מההסכם המתגבש עם איראן כמו גם את האיומים שיוצרת הנוכחות האיראנית במדינות שכנות לישראל.

מרקל הבהירה כי היא מבינה את החשש הישראלי והוסיפה כי המצב הנוכחי עדיין אינו מבטיח הסכם. עם זאת, היא הדגישה שהגישה של גרמניה, הלוקחת חלק בשיחות, היא שהסכם יוכל לעצור את היכולות המשמעותיות והמסוכנות שפיתחו האיראנים בעשר השנים האחרונות. הקנצלרית טענה שהסכם יוביל לשקיפות גבוהה יותר ולצמצום היכולות המתקדמות. "גם לאחר מציאות של הסכם, מחויבותה של גרמניה לשלום ישראל ולביטחונה יהוו מרכיב מרכזי ביחסים בין המדינות. גרמניה תעמוד עירנית ואיתנה לכל סכנה לביטחון ישראל ותושביה", אמרה.

הנשיא ריבלין מצדו טען בפני כי שמירה על הסנקציות נגד טהראן היא ש"תוביל את העם באיראן לחדול מהפיתוח הגרעיני כעם שוחר חיים וחופש". עוד אמר כי "ישראל חייבת לשמר לעצמה את הזכות לחופש פעולה במקרה של סכנה קיומית".

עוד על ביקור הנשיא בגרמניה
ריבלין לוואלה! NEWS: הגדלת הממשלה "מערערת את אמון הציבור"
ריבלין בביקורו בגרמניה: "דמוקרטיה לא מחסנת מפני שנאת זרים"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בפגישת עבודה עם קנצלרית גרמניה, ד"ר אנגלה מרקל, בגרמניה. מאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מרקל וריבלין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הערב היו ריבלין ורעייתו אורחי הכבוד בקונצרט חגיגי של התזמורת הפילהרמונית של ברלין לציון היובל לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה, במשכן הפילהרמונית בעיר. בנאומו בפני באי האירוע אמר הנשיא: "ידידות האמת שבין ארצכם לארצי יקרה לי ולאזרחי ישראל כולם. היא מבטאת את היכולת שלנו להתעלות מעבר למשא ההיסטורי הנורא - מבלי, חלילה, לשכוח אותו לרגע. היא מבטאת את היכולת שלנו לזכור את העבר הצרוב בבשרנו וברוחנו תוך צפיית פני העתיד ומבלי לוותר על ההווה".

הוא התייחס גם לאי-היציבות באזור ולמגמות המדאיגות ברחבי העולם, וקרא למגר אותן. "בימים אלה שבהם שוטפים את המזרח התיכון טרור נפשע, אלימות, חוסר סובלנות ורדיפות על רקע דתי, וכשאנטישמיות ושנאת הזר מרימות שוב את ראשן המכוער ברחובותיה של אירופה - אנו, בישראל ובגרמניה, מוכרחים לעמוד יחד. חובה עלינו, בברלין ובירושלים, להמשיך ולעמוד כחומה בצורה מפני כל אותן רוחות רעות המבקשות לעקור מן היסוד את הערכים המשותפים שלנו, בבסיסם ובראשם, כבוד האדם באשר הוא אדם", סיכם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רעיית הנשיא, נחמה ריבלין, מניחה זר על יצירת הפסל מנשה קדישמן ז?ל בברלין. מאי 2015. המוזיאון היהודי בברלין, מערכת וואלה! NEWS
רעיית הנשיא במוזיאון היהודי בברלין/מערכת וואלה! NEWS, המוזיאון היהודי בברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully