הולכים לבחירות? (צילום: אתר הכנסת, חדשות)
ההתלבטות של נתניהו נמשכת | צילום: אתר הכנסת, חדשות

המאבק על הרחבת הממשלה לא יהיה הקרב האחרון של נתניהו: בלשכת ראש הממשלה מתחילים לשבץ את שרי הליכוד, שעדיין לא יודעים מי מהם ימונה לשר. למרות שהרחבת הממשלה טרם אושרה, השבעתה תתקיים ככל הנראה ביום חמישי או ביום שני - המועד האחרון שמתיר החוק. לליכוד צפויים להיות 12 שרים והתמונה מתחילה להתבהר, אך ישנם יותר בכירים במפלגה מאשר כיסאות פנויים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מחר יימשכו הדיונים הקדחתניים בכנסת ובערב צפויה הקואליציה לנצח בקרב דחוק על הרחבת הממשלה - ורק אז ייפגש נתניהו עם בכירי הליכוד ויודיע להם על התיק שיקבלו.

השרים שטייניץ, שלום וארדן, שנאבקו בעבר על תיק החוץ, נותרו כעת להיאבק על תיק הפנים המצומצם, לאחר שנתניהו החליט לשמור אצלו ככל הנראה את תיק החוץ. ארדן הבהיר שהוא חושב שהוא צריך לקבל גם את ביטחון הפנים לצד משרד הפנים המצומצם ממנו הוצא מנהל התכנון לבקשת כחלון. ארדן גם נפגש עם ראש הממשלה בנושא.

נאבקים על כל תיק
מי יישאר בחוץ? | צילום:

לנתניהו צפוי שובל ארוך של ממורמרים

נתניהו עצמו הבטיח לפני הבחירות תפקיד שר לשני אנשים: לבני בגין ששב לחיים הפוליטיים ולח"כ חיים כץ, וככל הידוע הוא מתכוון לעמוד בהתחייבות שאושרה גם אחרי הבחירות. נוסף לשניים, נתניהו ייתן תיקים בממשלה לשרים המכהנים - יעלון, שטייניץ, ארדן, כץ ושלום - ולזאב אלקין ויריב לוין שניהלו את המשא ומתן מטעם הליכוד.

נוסף להם, מירי רגב וגילה גמליאל יתמנו לשרות על פי כל הסימנים - כלומר 11 שרים עד כה. על התיק האחרון נאבקים מספר בכירים בליכוד: דני דנון, אופיר אקוניס וצחי הנגבי, וייתכן שגם ציפי חוטובלי. הפתרונות המסתמנים: אלו שלא ימונו לשרים יקבלו תפקידים אחרים בממשלה, כגון סגני שרים ללא שר מעליהם וראשי ועדות חשובות בכנסת.

מתי יוכרע הקרב בליכוד? אם הממשלה באמת תושבע ביום חמישי הקרוב, המשמעות היא שכבר מחר בערב - לאחר ההצבעה השנייה והשלישית על הגדלת מספר השרים - צפוי לנתניהו ערב ארוך עם שובל ארוך עוד יותר של ממורמרים.