נחשפו: תמונות ושמות של מגייסי חרדים • “מרגיש מאוים”

קמפיין חרד"קים חדש מתמקד במגייסי בני ישיבות לצה"ל: בשלטים וחוברות שהופצו בריכוזים החרדיים נחשפים שמות ותמונות של האחראים על גיוס חרדים לצה"ל • אחד הקצינים: "זה יכול להגיע לאלימות. אני חושש ומרגיש מאוים" • דובר צה"ל: "פרסומים אלה יועברו על ידי גורמי צה"ל לידי גורמי האכיפה בהקדם" • ומי העומדים מאחורי הקמפיין החדש?
חיים טוויל
כ"ד אייר התשע"ה / 12.05.2015 21:27

‘קמפיין החרד”קים’ חדש עולה שלב: בקמפיין שהופץ היום (שלישי) בריכוזי הציבור החרדי, מתריעים שלטים מפני ‘שיטות הפיתוי’של צה”ל, כאשר לראשונה במקום איורי הסתה נחשפים שמותיהם ותמונותיהם של קצינים במדור לשילוב חרדים, האחראים על גיוס חרדים.

לצד המודעות פורסמה גם חוברת, הנושאת את הכותרת ‘שמד בלשכת הגיוס’, שהופצה בימים האחרונים בריכוזים החרדים, ובה שמות ותמונות הקצינים המפקדים על גיוס חרדים.

בחוברת ישנם מספר פרקים: התפאורה, הריכוך והחיכוך, הסלקציה, התעמולה ועמק הבכא. ואז מגיע העיקר: “לתת לתמונות לדבר” – כאשר בכל פרק מופיעות תמונות על נושא הפרק.

יתכן ולפעילים העומדים מאחורי הקמפיין החדש אין קשר לפעילים שהריצו את ‘קמפיין החרד”קים’ המקורי. זאת משום שדפוס הפעולה נראה שונה. יצוין כי על פי המופיע על החוברת, המפיקים נעזרו בתמונות של הוועדה להצלת עולם התורה – גוף המזוהה עם הפלג הירושלמי, הנתון למרותו של הגר”ש אוירבעך, ומתנגד להתייצבות בלשכות הגיוס.

אחד הקצינים שפרטיו פורסמו, אמר ליאיר שרקי מערוץ 2: “זו תחושה קשה מאוד. פתאום השם שלך הופך להיות חלק מהקמפיין ומפורסם בראש חוצות. זה יכול להגיע לאלימות או להרחקה מהקהילה, ממוסדות החינוך של הילדים. אני חושש ומרגיש מאוים”.

בכיר המעורב בשילוב חרדים בצה”ל הצטרף לדברים ואמר: “הפעם זה עם שמות ותמונות, ממש מוגזם. זה תהליך שאף אחד לא עוצר אותו. יש במדינה גורמים שאמונים על טיפול בהסתה והצקות. כשיש גרפיטי כולם מזדעקים – ופה מה?

“יש פה קמפיין מתוזמר וממומן. הזוי שהמשטרה והפרקליטות מסתכלות על זה בצורה שולית. רק כשמותקפים חיילים מתעוררים. למה לא מטפלים באופן מערכתי? זה פוגע גם באחוזי הגיוס של צעירים חרדים לצה”ל ומוריד להם את המוטיבציה”.

הוא המשיך: “מתי יזעקו נגד מה שעושים לחיילים החרדים שמקריבים כל כך הרבה כדי לשרת את המדינה? הם משלמים מחיר משפחתי ותדמיתי. כולם יודעים לצעוק על זה שהחרדים לא מתגייסים, אבל כשאלו שכן התגייסו צועקים שקשה להם אף אחד לא עוזר; כולם בשקט”.

חרד"קים

מדובר צה”ל נמסר: “צה”ל מגנה בכל תוקף הסתה כנגד משרתיו העושים לילות כימים בעבודתם עם המגזר החרדי. עם זאת נציין כי בין צה”ל למגזר החרדי מתקיים שיח ושיתוף פעולה רציף במשך השנה ונראה כי פרסומים אלה אינם מאפיינים את האוכלוסיה החרדית כולה”.

בדובר צה”ל הוסיפו: “פרסומים אלה יועברו על ידי גורמי צה”ל לידי גורמי האכיפה בהקדם”.

יצוין כי עד כה גורמי האכיפה – המשטרה והפרקליטות – אינם מצליחים להתמודד עם הקמפיין, הזורע פחד ובהלה בקרב החיילים החרדים.

חרד"קים

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כן רוצים
    13/05/2015 01:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל המועצת חכמי התורה של “הח”כים החרדים” פסקו שאסור ללכת לצבא! כי: מתקלקלים שם, בכפירה השחתה בניאוף וכו’ נקודה. הולך אדם לבוש בבגדי הצבא השמד ונכנס למקום שכולם יודעים מה הוא מסמל, ומה חושבים תושביו. וחושב שהוא יצא משם כמו שנכנס ללא פגע? הרי הוא סתם טיפש, כמו חביריו החרדקי”ם.

    הגמרא אומרת גדול המחטיאו יותר מההורגו, מי שמסית אפילו בחור אחד (ולאו דווקא בחור ישיבה, אלא אפילו בחור שמסתובב ברחובות) ללכת לצבא הרי הוא מחטיאו, וזה יותר מההורגו, וברור כשמש שבהמשך הדרך הבחור הזה כבר יצא לתרבות רעה, ולכן אחד שמסית ללכת לצבא הרי הוא “לפי דברי הגמרא” יותר גרוע מההורגו “קרי יותר גרוע מהיטלר” ימ”ש וזכרו וממונו וכו’ אז מה אתם “הח”כים החרדים” רוצים? תחליטו האם אתם שייכים למאמינים בדברי חז”ל, או כאלו שמחליטים לעצמם מתי כן ומתי לא, להקשיב לתורתינו ולגדולי מועצת שלכם.

    ארץ ישראל שייכת לעם ישראל המאמינם בשם ובתורתו??? מי אמר? התורה אמרה. אבל הרי המדינה הזאת של הכופרים המשומדים הנואפים מצפצפים על התורה, כאילו התורה לא מחייבת אותם בכלום, לוקחים רק את מה שנעים ויפה, אז אתם [גם “הח”כים החרדים”] רק שודדי ים ששלקחתם מהערבים את המדינה, מי שלא שומר תורה ומצות אין לו מה לחפש בארץ ישראל.

    ולעניננו. הרי אם איזה שומר זוטר ששל מחנה אושביץ היה בא לבקר באיזו שכונה בארץ לבוש במדי אס אס, עם כל הגאווה ובראש מורם ללא שמירה (ואולי גם עם שמירה), ספק גדול אם היה יוצא חי. ובכן לפי דברי הגמרא, אחד כזה שמסית ללכת ל”צבא השמד והניאוף” הוא הרבה הרבה יותר גרוע מקצין “בכיר” באס אס, ומי שלא מתאים לו אז בבקשה שיוריד את הכיפה כי זאת התורה שלנו, לא התורה החדשה שניתנה ע”י חכמי ורבני המזרחי המסלפים את תורתינו הקדושה בכוונה.

    “אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת, ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו” הנוסח המקובל של העיקר התשיעי מבין י”ג עיקרי האמונה במניינו של הרמב”ם עוסק בנצחיות התורה. לא מוחלפת ולא מוסלפת אפילו ע”י הרשעים הארורים של כת רבני המזרחי והרפורמי!!!! ולא ע”י כת רבני הצבא, השמד הכפרי והניאוף.

    ובפרט בימים אלו אשר הציבור החרדי ירא ד’ נתון לביזה והתעללות יומיומית, מאנשים תועים, כמו שלוחי הסתרא אחרא “הח”כים החרדים” ואנשים שמנסים לגרוף על גבינו הון וכוח פוליטי, שמנסים להוציא אותנו כבר עשרות שנים בתירוצים שונים ומשונים מעולם התורה והיראה. באמרם שאנו גלותיים, שאנו צריכים להיות עם ככל העמים, ח”ו. בימים כאלו אנו נצעק להם בכל כוחנו ‘שזאת התורה לא תהא מוחלפת’ לא משנה באיזה תקופה ותחת איזה עול ולחץ שינסו להעלות עלינו…