מהומה פרצה במליאת הכנסת היום (שלישי), במהלך הקראת עדויות של ארגון "שוברים שתיקה" על ידי חברי הכנסת ממרצ - במהלך נאומים בני דקה שנשאו. הדוח פורסם לפני מספר ימים והעדויות שבו התייחסו למבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"בושה וחרפה, בושה וחרפה להקריא כאלה דברים", קרא חבר הכנסת שרון גל (ישראל ביתנו) והוסיף: "חצופים, משתפי פעולה עם האויב, בוגדים". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא אותו לסדר שלוש פעמים ולאחר מכן הוא הורחק מהאולם.

ח"כ אורן חזן (ליכוד) תקף את חברי הכנסת ממרצ: "כשאני עומד פה ושומע את חברי הכנסת, שאני מתבייש להגיד שהם חבריי, לפתע אני מתבלבל ונראה כאילו אני נמצא בפרלמנט של הרשות הפלסטינית. אני נבחרתי ועמדתי פה ביחד עם כולכם ב-31 במרס ואמרתי 'מתחייב אני'.

"התכוונתי למדינת ישראל וגם לחיילי צה"ל שלחלקם, הגיבורים, אחינו ואחיותינו, יושבים פה ומדברים עלינו. אני פשוט מתבייש. אתם מקריאים סיפורים דמיוניים, בדיות ושקרים. תסריט של צפייה".

מנגד, תקפו חברי הכנסת ממרצ את נבחרי הציבור מהימין. ח"כ מיכל רוזין קראה לעבר ח"כ גל: "אנחנו דואגים למדינה הזאת יותר מכם. אתה מוביל אותנו להכחדת המדינה היהודית והדמוקרטית!".

בעמוד הפייסבוק של מרצ נכתב: "אל מול ההפרעות, הצעקות וקריאות הביניים של חברי הכנסת מימין, אנחנו מבקשים לא לאטום את האזניים, לא לעצום את העיניים ופשוט לקרוא את העדויות של מי שנלחמו בשמנו בעזה. אנחנו חייבים את זה קודם כל להם".