נתניהו למשלחת צה”ל מנפאל: “מדינה קטנה עם לב ענק”

חברי משלחת פיקוד העורף שיצאה לנפאל שבו הבוקר לישראל - וזכו לקבלת פנים מראש הממשלה • "האם מישהו ראה משלחת איראנית בנפאל? האיראנים שולחים משלחות למדינות האזור ולעולם, לא להציל חיים, אלא לזרוע מוות"
כ"ג אייר התשע"ה / 12.05.2015 14:04

חברי משלחת פיקוד העורף שיצאה לנפאל לאחר רעש האדמה במדינה שבו הבוקר (שלישי) לישראל. המשלחת מנתה 212 בני אדם, ביניהם כוחות חילוץ וכוחות רפואה.

המשלחת הקימה בית חולים שדה והעניקה סיוע רפואי לנזקקים, לתושבי נפאל ולישראלים ששהו במקום בעת האסון. המשלחת טיפלה בבית החולים בכ-1,600 מטופלים וביצעה 85 ניתוחים, 6 לידות קיסריות ו-2 לידות רגילות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את פעולותיה של המשלחת בעת שנחתה בנתב”ג.

“ישראל היא מדינה קטנה עם לב ענק. נתוני האו”ם מראים שאנחנו המדינה ששלחה לנפאל את המשלחת השנייה בגודלה במספר האנשים מכל מדינות תבל”, אמר נתניהו. “אנחנו גאים בכם. חילצתם אנשים מבין ההריסות, טיפלתם ב-1,600 פצועים וחולים, הבאתם חיים חדשים, לפחות שמונה לידות. הראתם את הפנים האמיתיים של מדינת ישראל – מדינה חפצת חיים, מדינה מצילת חיים.

“האם מישהו ראה משלחת איראנית בנפאל?”, שאל ראש הממשלה. “האיראנים שולחים משלחות למדינות האזור ולעולם, לא להציל חיים, אלא לזרוע מוות, הרס וטרור, וזה כל ההבדל בין משטרים דמוקרטיים נאורים לבין משטרי הקנאות והטרור החשוכים”.

נתניהו הוסיף: “אני מבקש להודות לממשלת נפאל, שמעתי כאן את התודות שלכם אלינו, אבל יש גם תודות שלנו אליכם על שיתוף הפעולה בחילוץ אנשינו. אני מבקש גם להודות לממשלת הודו על הסיוע בנחיתת מטוסינו ועל המסוקים שהעמידה לרשות אנשינו.

“ראש ממשלת הודו, ידידי Narendra Modi, אמר לי לפני ימים אחדים, ששיתוף הפעולה בין ישראל והודו בנפאל, הוא מופת לאחווה בין האומות – ואכן, יש צדק בדבריו”.

נתניהו המשיך: “ריגשתם את כל עם ישראל כשהגעתם למקומות הרחוקים ביותר כדי להציל את אזרחי ישראל, את אזרחי נפאל, את אזרחי העולם. ואני זוכר במיוחד את התמונה שלכם עוצרים לרגע ומדליקים נרות של שבת בבית חולים שדה.

“הבאתם הרבה כבוד והרבה גאווה למדינת ישראל. ואני בטוח ויודע, שאתם ערוכים כבר למשימה הבאה בכל מקום שהיא תידרש וייתכן לפי החדשות, שמשימה כזאת עומדת עכשיו לפנינו.

“אמרתי לשגריר נפאל לפני דקות אחדות שאנחנו ערוכים ככל יכולתנו לעזור להם גם עכשיו. הלוואי שלא נזדקק לכם, אבל במקרה הצורך אנחנו יודעים ובהדרגה העולם לומד לדעת, שיש על מי לסמוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות