עשרות מחסידיו של הרב יאשיהו פינטו התקשו לקבל את גזר הדין ששלח אותו הבוקר (שלישי) לשנת מאסר בכלא, ותקפו את צוותי התקשורת שהגיעו לבית המשפט. צלם ידיעות אחרונות שאול גולן נחבל בידו על ידי ההמון בזמן שניסה לצלם את הרב עם צאתו מהאולם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מספר צלמים נוספים נדחפו והוכו בזמן שניסו לצלם את הרב עם צאתו מאולם בית המשפט מיד לאחר הקראת גזר הדין. חסידיו של הרב חסמו את דרכם של צוותי הצילום שהיו במקום בתום הדיון המשפטי, דחפו והיכו אותם ללא כל התגרות מצידם.

בתיעוד התקרית ניתן לראות את החסידים עולים במדרגות הבניין, כשהם צועקים קריאות לעבר הצלמים ושולחים את ידיהם להכותם תוך כדי כך.

צלם "ידיעות אחרונות" שאול גולן, היום (צילום: עופר חדד)
צלם "ידיעות אחרונות" שאול גולן, היום | צילום: עופר חדד

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את העונש על הרב פינטו לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בשיבוש הליכי משפט, בשוחד ובהצעה לשוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. בנוסף נגזרו על הרב שנתיים מאסר על תנאי וקנס כספי בסך מיליון שקלים.

קהילת "שובה ישראל" מסרה בתגובה לתקרית כי היא "מגנה בחריפות כל גילויי אלימות ובמיוחד פגיעה באנשי תקשורת במהלך התלהטות הרוחות הבוקר מחוץ לכותלי בית המשפט לאחר הדיון. אין זו דרך הקהילה והקפדנו לאורך כל הדיונים בבית המשפט לנהוג בכבוד גם ברגעים קשים. נמשיך לדבוק במסורת זו ונבטיח שבעתיד מקרים מסוג זה לא יתרחשו".