אז מתי תושבע סוף-סוף הממשלה

מי מבטיח שאחרי חלוקת המשרות בקואליציה לא יהיו מאוכזבים ונוקמים בתוך הליכוד? • ומה יש להגיד על ההתחשבות המופלאה של סיעת הליכוד בחברי הכנסת הנוצרים?
טל שניידר
כ"ג אייר התשע"ה / 12.05.2015 11:16

1.

 קשה להבין את התעלול הפוליטי התורן.

אם כל הרעיון הוא להחזיק את ח״כי הליכוד במתח עד ליום ראשון הקרוב, כדי שביום שני תושבע הממשלה, וזאת רק אחרי שחוק היסוד יתוקן תוך כדי כהונתה של ממשלת מעבר – אז מי מבטיח שבשבועות והחודשים הבאים, אחרי שיהיה ברור הרכב הממשלה וחלוקת המשרות בקואליציה, לא יהיו מאוכזבים ונוקמים בתוך הליכוד?

תפסתי במסדרון ח״כ בכיר, מועמד לשר מהליכוד, ושאלתי אותו את השאלה הזו. הוא הסכים איתי.

מי שירצה לנקום יהיו לו מלאי הזדמנויות בהמשך הדרך. מצד שני, הוא אמר, אין שום סיבה שלא להעביר את החוק כעת, אפילו בתהליך העקום שנעשה כאן בבניין הכנסת.

אותו מועמד למשרת שר אמר כי הוא שקט ושליו, בטוח שיהיה שר ביום ראשון הבא, והוא גם בטוח שלא יהיו שום תסכולים בליכוד.

בינתיים נתניהו כבר נפגש עם כל הח״כים מהליכוד.

ח״כ ירון מזוז אמר לו שבראש מעייניו נמצא עניין זיהום האוויר במפרץ חיפה. הוא הקים שדולה ורוצה לעסוק בנושא האיזורי. לפי המסמך שמזוז הראה לי, ח״כ דב חנין ותמר זנדברג, שהיו חוד חנית בנושא הזה בכנסת הקודמת, כבר חתמו על שיתוף פעולה עמו בנושא הזה.

אחת הבעיות המרכזיות בנושא החיפאי היא שהתקשורת המקומית אינה עוקבת, לא לוחמת, לא מתעסקת בנושא כמו שצריך. העיתונות שם, על פי אינספור דיווחים מן השנים האחרונות, שבויה בסבך אינטרסים מקומיים ולא נחרצת ופעלתנית בעניין.

2.

ומה קורה בכולנו? מסתמן שוועדת העבודה תחולק ברוטציה בין ח״כ אלאלוף (יהיה ראשון) לבין ח״כ רחל עזריה (תהיה שניה, באם הכנסת ה-20 תשרוד). ההחלטה הזו לא סופית.

3.

ח״כ אביגדור ליברמן תקף היום בחריפות את הליכוד ואת נתניהו באופן אישי. בין השאר הוא אמר: ״אני שומע את ההצהרות של נתניהו בכלי התקשורת ברוסית ומה הוא לא הבטיח? הרים וגבעות. בכל ההסכמים נושא העלייה בכלל לא קיים. דיבר על הפנסיות ושכר דירה, עזרה לעולים, ואין זכר״.

אבל ח״כ אלקין השיב היום לדברים הללו באופן ספציפי ואמר, כמי שהיה בתוך חדר המו״מ, שלישראל ביתנו הוצעו הצעות נדיבות, במיוחד בהתייחסות ספציפית לנושא המורכב של פנסיות לציבור העולים מרוסיה (נושא לא פתור לגבי עולים שהגיעו לארץ בגילאי 30 ו-40, אחרי שנות עבודה ברוסיה, וכאן נאלצו לפתוח דף חדש בכל מה שנוגע לזכויות פנסיה).

4.

האם הליכוד והמחנה הציוני מנהלים מגעים שקטים מאחורי הקלעים כדי לעצור את שלשלת הנאומים המיותרים במליאה? ניסיתי לברר – והתשובה היא: לא.

הסתודדות רגעית של ח״כ אלקין וח״כ איתן כבל הוסברה כתיאום של עבודת אופוזיציה-קואליציה, חלוקת ועדות ותו לא. המחנה הציוני גם הגיש הצעת חוק סיעתית ראשונה לפיזור הכנסת.

5.

נתניהו נכנס לישיבת הסיעה הראשונה של הליכוד והוא כולו נינוח וטוב לב. עבר סביב השולחן ולחץ ידיים אחד-אחד. אחרון חביב היה ח״כ הטרי אורן חזן שקיבל חיבוק חם.

הנה תמונה מאותה ישיבת סיעה. ח״כ אלקין וספר תקנון האתיקה של הכנסת בחיקו. הוא זקוק להנחיות ולתקנונים כדי לתפור את כל המהלכים במה שאמורים להיות ימיו האחרונים של אלקין בתפקיד יו״ר הקואליציה.

מי שישאל את אלקין בימים אלה מדוע הוא מסרב להמשיך בתפקיד יו״ר הקואליציה, ישמע כי בפעם האחרונה שאלקין היה בתפקיד יו״ר הקואליציה אחרי שהחליף את יריב לוין, הכנסת פוזרה והלכו לבחירות.

״זה לא ממש כדאי בימים אלה״, אומרים בסביבתו.

ומה יש להגיד על ההתחשבות המופלאה של סיעת הליכוד בחברי הכנסת הנוצרים – באסל גטאס ואעידה תומא סלימאן?

ביום שני ה-11 במאי נרשמה בכנסת היסטוריה. פעם ראשונה שמישהו מן הליכוד התחשב ברגשות של ח״כ מסיעת בל״ד.

הליכודניקים החליטו שלא לכנס את מליאת הכנסת ביום ראשון חלילה, כדי לא לפגוע ביום השבתון הנוצרי. ״כך נהוג מאז ימים ימימה״, הסביר ח״כ בכיר בליכוד כאשר נשאל מדוע לא תושבע הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב.

• מתוך הפלוג של טל שנידר: www.talschneider.com 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות