הרוגים ברעש נוסף בנפאל • שליח חב”ד: “הפעם זה הורגש הרבה יותר”

מניין ההרוגים ברעידת האדמה הנוספת בנפאל עלה ל-42 בני אדם • הרב חזקי ליפשיץ: "כל תושבי העיר יצאו בריצה מטורפת מהמבנים" • "30-20 ישראלים טרם יצרו קשר" • חני ליפשיץ: "ידוע לנו על בניינים שנפלו. המצב פה שוב לא נראה טוב"
חיים טוויל
כ"ג אייר התשע"ה / 12.05.2015 10:41

רעש אדמה בעוצמה של 7.3 הורגש היום (שלישי)  בנפאל. מוקד הרעש היה בעומק 19 קילומטרים, 68 קילומטרים ממערב לכפר נמצ’ה בזאר הנמצא על מסלול הטרקים להר אוורסט.

הרעש הורגש גם בחלקים מהודו ומאפגניסטן. תושבים רבים נמלטו לרחוב בזמן הרעש.

נכון לשעות הערב בנפאל  עומד מניין ההרוגים בנפאל כתוצאה מרעידת האדמה על 42 בני אדם, ועוד כ-1,200 נפצעו.

שני רעשי משנה חזקים, בעוצמה 5.6 ו-6.3, הורגשו בפרק זמן של שעה אחרי הרעידה הראשונה.

שליח חב”ד בנפאל הרב חזקי לפישיץ אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, כי הוא לא מאמין שזה קורה שוב: “הפעם הרעש הורגש כאן הרבה יותר. משפחות הפונדקאות היו בסכנה אמתית. מבנים שרק ניזוקו ברעש הקודם קרסו לגמרי הפעם, ונעשה שימוש בכלים שמשלחת צה”ל השאירה כדי לטפל בפצועים”.

לדבריו, “30-20 ישראלים טרם יצרו קשר”.

שליחת חב”ד חני ליפשיץ, אמרה מוקדם יותר: “כל הישראלים מתכנסים עכשיו בבית חב”ד, אבל כולם בסדר”. ליפשיץ העידה כי “הכול רעד מתחתינו”, וסיפרה כי בעלה, הרב חיזקי ליפשיץ, יצא להעניק עזרה לפצועים באזור.

“המצב פה שוב לא נראה טוב. ידוע לנו על בניינים שנפלו פה ממש באזור בית חב”ד. חברה ישראלים קיבלו עזרה ראשונה מבית חב”ד. עדיין מסוכן להסתובב”.

הרב חזקי ליפשיץ, אמר קודם לכן לגלי צה”ל: “שמענו רעש של בניינים מתמוטטים, כל תושבי העיר יצאו בריצה מטורפת מהמבנים לשטחים פתוחים, והם עדיין שם”.

לדברי הרב ליפשיץ, לא נותרו כמעט ישראלים בנפאל. “יש פה בערך 50 ישראלים. חלקם נשארו כדי לסייע למקומיים אחרי הרעידה הקודמת. זו שעת צהריים עכשיו, הייתי בחצר של בית חב”ד עם אשתי. הילדים שלנו נשלחו לארץ אחרי הרעידה הראשונה”.

ליפשיץ:”מוקדם לדעת לגבי נפגעים, אבל לפי הרעידה שהרגשנו, זה לא מותיר ספק. אנחנו עוד לא יוצאים מהמתחם, כי יש סכנה של רעידות משנה. בפעם קודמת נפלו בניינים גם אחרי 20-10 דקות. הרבה בניינים נשארו באלכסון אחרי הרעידה הקודמת, ועכשיו הם כנראה התמוטטו לחלוטין”.

נפאל

רעידת האדמה הבוקר פקדה את המדינה האסיאתית כשבועיים וחצי בלבד לאחר ש-8,046 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה בעוצמה 7.8 שהיכתה במדינה ב-25 באפריל. יותר מ-17,800 בני אדם נפצעו.

בתוך כך, משלחת הסיוע של צה”ל לנפאל נחתה הבוקר בנמל התעופה בן גוריון. המשלחת, שמנתה 212 אנשים, ביניהם כוחות חילוץ וכוחות רפואה, פעלה במשך 17 ימים באזור העיר קטמנדו.

חברי המשלחת הקימו בית חולים שדה והעניקו סיוע רפואי לנזקקים, לתושבי נפאל ולישראלים ששהו במקום בעת האסון. המשלחת טיפלה בבית החולים בכ-1,600 מטופלים וביצעה 85 ניתוחים, שש לידות קיסריות ושתי לידות רגילות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות