ציורו של פאבלו פיקאסו (צילום: רויטרס)
ציורו של פאבלו פיקאסו | צילום: רויטרס

באמנות כמו באמנות: ציורו של האמן הספרדי פאבלו פיקאסו, "נשות אלג'יר" משנת 1955, נמכר הלילה בסכום של 179.4 מיליון דולרים - שיא העולם לציור הנמכר במכירה פומבית. באותו ערב נשבר גם השיא למחירו של פסל שנמכר במכירה פומבית, לפסלו של האמן האיטלקי ג'קומטי, "האיש המצביע".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בית האומנות הוותיק "קריסטיס" בניו יורק התחיל את ההצעות לציורו של פיקאסו במאה מיליון דולר, שזינקו במהירות כשלא פחות מארבעה מתמודדים נלחמו ביניהם על היצירה הנדירה. כשהמחיר טיפס לסכום של 145 מיליון דולרים, נשארו שני מתמודדים בלבד, והמתח באולם היה גבוה מאד, עד שלבסוף הפטיש היכה, ואספן אמנות אנונימי זכה בציור.

למרות שמכירת יצירתו של פיקאסו בייתה ללא ספק שיא הערב, שיא נוסף נשבר בבית המכירות. פסלו של האמן האיטלקי אלברטו ג'יאקומוטי "האיש המצביע", נמכר בסכום של 141.2 מיליון דולרים. מחיר שהדיח מהמקום הראשון פסל אחר של אותו האמן שנמכר לפני חמש שנים ב-104.3 דולרים.

"האיש המצביע" של ג'אקומוטי
"האיש המצביע" של ג'אקומוטי | צילום:


מחירו של הציור מדיח מהמקום הראשון ציור של האמן פרנסיס בייקון שנמכר לפני שנתיים בסכום של 142.4 מיליון דולרים. הפעם האחרונה בה היצירה "נשות אלג'יר" החליפה בעלים, הייתה לפני 18 שנים כשהיא נמכרה דרך בית האמנות לסוחר לונדוני בסכום של 31.9 מיליון דולרים בלבד.