הרב יאשיהו פינטו (צילום: ניב אהרונסון, חדשות)
מחכה לגזר הדין, פינטו. ארכיון | צילום: ניב אהרונסון, חדשות

אחרי יותר משלוש שנים בהן עמד במרכזה של פרשת השחיתות, יתייצב הבוקר (שלישי) הרב יאשיהו פינטו בבית המשפט המחוזי בתל אביב בכדי לשמוע את גזר דינו לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בשיבוש הליכי משפט, בשוחד ובהצעה לשוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי הסדר הטיעון עליו חתם, הודה הרב כי העביר סכום של 100 אלף פרנק שוויצרי, כ-420 אלף שקלים לתת ניצב אפרים ברכה. לטענת הפרקליטות והמשטרה, הכסף יועד לשמש כתשלום עבור מידע מתוך החקירה שהתנהלה בעניין בני הזוג, בנושא חשדות להעברת כספים מתוך עמותת "חזון ישעיה" לחשבונותיהם הפרטיים של בני הזוג פינטו.

הפרקליטות צפויה לדרוש עונש מופחת של כשנת מאסר אחת בלבד על ניסיון לשחד שוטר. משמעות החתימה היא כי שעכשיו יכולה הפרקליטות לעשות שימוש בחומרים שהעביר פינטו בעניינו של מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב. פינטו ומקורביו הציגו, בין היתר, קבלות המעידות לכאורה על טובות הנאה שקיבל ארביב במהלך שהותו בניו יורק כנספח המשטרתי. חקירתו של ארביב עדיין מתנהלת.

פיטו וארביב. ארכיון (צילום: יוסי זליגר פלאש 90, AP)
פיטו וארביב. ארכיון | צילום: יוסי זליגר פלאש 90, AP

לפני המשפט - פונה הרב לביה"ח

גם הסדר הטיעון עליו חתם פינטו לא עבר בשקט. בעקבות ההתחמקויות של הרב דרשו בפרקליטות להוציא לו צו הבאה לישראל ולחלט את הערבויות שהפקיד בסך שבעה מיליון שקלים. כמו כן איימו בפרקליטות לבטל את הסדר הטיעון.

לאחר שנחת בארץ הובהל פינטו לביה"ח לאחר שחש ברע במהלך הטיסה מארה"ב לישראל. אולם לאחר בדיקות שעבר שוחרר הרב למחרת, ואז התייצב בבית המשפט שם הודה באשמות המיוחסות לו.

"אמרנו שהרב יכבד את הסדר הטיעון וזה מה שהוא עשה", אמר עו"ד אייל רוזובסקי, פרקליטו של פינטו, לאחר הדיון. "למרות מצבו הבריאותי, הוא הגיע לארץ לפי החלטת בית המשפט כבר בראשית השבוע. מצבו הרפואי קשה".