ראש ממשלת צרפת: “לא יכול לתאר צרפת ללא יהודים”

היום נפתחת 'ועידת רבני אירופה' הכ"ט בטולוז: ראשי הועידה העניקו לראש הממשלה את הפרס היוקרתי ע"ש הרב הלורד יעקובוביץ על הסיוע לקהילה היהודית הגדולה באירופה • חברי הוועדה המתמדת נועדו עם ראש הממשלה ורמטכ"ל צבא צרפת
אליעזר היון • צילום: אלי איטקין
כ"ג אייר התשע"ה / 12.05.2015 00:55

“אתם ‘ועידת רבני אירופה’ מגלמים את הרעיון של אירופה מאוחדת. אינני יכול לתאר את צרפת ללא יהודים. היהדות היא חלק בלתי נפרד מאירופה וכך יישאר לעולמים. צרפת תמשיך במדיניותה לאבטחת המוסדות היהודיים כל זמן שיידרש”. כך אמר ראש ממשלת צרפת, מנואל ולס, בטקס קבלת הפרס היוקרתי השנתי ע”ש הרב הלורד יעקבוביץ שהוענק לו על ידי נשיא ‘ועידת רבני אירופה’, רב ואב”ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט וסגן הנשיא ורבה של צרפת הגאון רבי חיים קורסיה.

 ולס הוסיף: “אנטי ישראליות ואנטי ציונות היא אנטישמיות תחת מסווה. הפצע שהשאיר הרצח ב’היפר כשר’ לא יגליד לעולמים”.

בטקס בלשכת ראש הממשלה השתתפו חברי הועדה המתמדת של ‘ועידת רבני אירופה’, חברי ועד פטרוני הועידה בראשות בוריס מינץ וז’ואל אפללו יו”ר קרן ‘מתנאל’, שהגיעו לפאריס במסגרת מושב מיוחד של הועדה המתמדת שהתקיים ערב פתיחת הועידה הכ”ט בטולוז היום.

הרבנים העניקו תעודת הוקרה גם לרמטכ”ל צבא צרפת, פייר לה ווליה, שהשתתף בטקס.

ועידת רבני אירופה

נשיא הועידה, הגר”פ גולדשמידט, אמר כי צרפת הינה המדינה היחידה באירופה המאבטחת את המוסדות היהודיים באמצעות כוחות הצבא והמשטרה בתקציב ממשלתי העומד כיום על יותר ממיליון יורו ליום.

“אנחנו מוקירים ומעריכים את הנשיא וממשלת צרפת על המאמץ הזה ועל שיתוף הפעולה עם הקהילה היהודית ולואי ומדינות נוספות ינהגו כך. מר ולס היה האדם היחיד שקרא באומץ לב לילד -לטרור האיסלמי בשמו. הגם שעלול לשלם על כך מחיר פוליטי. ועל אומץ לב זה אנו מעניקים לו בכבוד את פרס הלורד יעקובוביץ”.

במהלך הטקס העניק נציגו של יוזם ציון ‘יום השחרור וההצלה’ בתאריך העברי – כ”ו באייר, שמסגרתו מתקיימת הועידה בשבוע זה, הנגיד גבריאל גרמן זכרייב, סגן נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה ונשיא קרן הצדקה הבינלאומי ‘סטמאגי’, הרב שמעון לוין, סגן הרה”ר למוסקבה, ספרי תהילים במהדורה מיוחדת לציון שבעים שנה ל’יום השחרור וההצלה’, ואותות לציון כ”ו באייר – יום הניצחון על גרמניה הנאצית וכניעתה על אדמת צרפת לראש הממשלה ולרמטכ”ל.

ועידת רבני אירופה

 היום (שלישי’) ייפתח הכינוס הכ”ט של ‘ועידת רבני אירופה’ בטולוז שבצרפת.

כ-200 מחשובי רבני ודייני אירופה וראשי ארגונים יהודיים מ-32 מדינות ישתתפו בוועידה.

הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי שיגרו מכתב מיוחד לרבני הועידה. “בזמנים כאלו על הרבנים לעורר בקהילותיהם לראות לנהוג בצניעות בעניינים הגשמיים ולא להתבלט, וכמו שאמר אבינו יעקב לבניו למה תתראו ופרש”י למה תראו עצמכם כאילו אתם שבעים”.

 דיוני הועידה יפתחו אחר הצהרים בדברי סגן נשיא הועידה ורבה של אנגליה, רבי אפרים מירוויס. סגן הנשיא ורבה של אוקראינה, רבי יעקב דב בלייך ורבה של מץ, רבי פנחס פיזוןף על ‘החינוך במרכז להבטחת קיום עם ישראל’. כשבראשות המושב: הרב שלמה נח מנדל, יו”ר הקרן הקנדית לחינוך יהודי.

לאחר מכן יתקיים מושב בנושא: ‘ההתבוללות ודרכי הפעולה לשמר את הדור הצעיר’,  בראשות רבה של אודסה, רבי שלמה בקשט.

דברי סיום ישא יצחק דהאן על תוכנית השידוכים הייחודית של ‘ועידת רבני אירופה’.

ועידת רבני אירופה

 על ‘היחס למתבוללים’ ישא דברים, סגן נשיא הועידה ורבה של רומא, רבי שמואל די סייני כשבראשות המושב יתכבד רבה של העיר המארחת, טולוז, הרב אברהם וויל. במושב ישמעו המשתתפים את הערותיו של רבה של דנמרק, הרב יאיר מלכיאור.

במקביל ישמעו הרבנים שיעורי הוראה בנושא: ‘הוראות פרקטיות בסידור חו”ק – כתיבת כתובות’ מפי גאב”ד אירופה, הגאון רבי חנוך אהרנטרוי ונשיא הועידה, הגר”פ גולדשמידט. בראשות מושב מיוחד זה ישב דומ”ץ אמסטרדם, רבי אליעזר וולף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות