יום שלישי, 21.05.2024 שעה 22:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

חגיגות גדולות בעכו, דורה: אפילו לא חלמנו על זה

מאמן עכו בעננים אחרי ה-1:2 על נתניה והבטחת ההישארות בליגה. אבידור: "מלחמת התשה", רוני לוי: "התרגשתי מהקהל", נציג של גלבוט נכח. צפו בתקציר

|
שלומי דורה מורם בסיום (איתי כהן)
שלומי דורה מורם בסיום (איתי כהן)

מסע ההיחלצות המדהים של הפועל עכו הושלם הערב (שני) כשהקבוצה מהצפון גברה 1:2 על מכבי נתניה ונשארה סופית בליגה, מחזור אחד לסיום העונה בפלייאוף התחתון. הקבוצה, שנעלה את הטבלה לאורך מחזורים רבים והייתה מתחת לקו האדום במרבית שלבי העונה, רשמה קאמבק מדהים, ניצחה את ארבעת המשחקים האחרונים והפסידה רק פעם אחת בעשרת המחזורים האחרונים.

הנהלת המועדון תצטרך לפגוש את ראשי העירייה ולדון עימם על תקציב המועדון בעונה הבאה. המטרה הראשונה תהיה לנסות ולהחתים את שלומי דורה לעונה נוספת, כאשר למאמן יש אופציה להישאר, ואם לא תהיה לו הצעה אטרקטיבית, נראה שימשיך. בחדר ההלבשה הייתה שמחה גדולה ובמשך שעה השחקנים חגגו ושרו.

עכו נשארת ליגה!

המאמן המאושר, שלומי דורה חגג עם השחקנים וקיבל חיבוק חם מרוני פרטוש, יו"ר הקבוצה. בסיום אמר המאמן: "אני בן אדם שמח, מסתכל אחורה לאיזור תחילת ינואר כשחתמתי, אף אחד לא חלם שנישאר מחזור לפני הסוף. האמנתי שנישאר וניסיתי לשדר את זה גם כשהיה קשה, אבל אף אחד לא האמין. מגיע מלוא החופן מחמאות לשחקנים, לצוות, להנהלה לקהל, כנראה שיש במועדון הזה אופי של הישרדות".

דורה:"שיחקנו כמו גברים"

לגבי העונה הבאה אמר: "כשהגעתי אמרנו שנתרשם אחד מהשני, נראה אם אנחנו משדרים על אותו גל, ובהחלט יש חיבור. עכשיו נראה מה עתיד המועדון לקראת העונה הבאה, מה התכניות. רוצים לעשות קבוצה שתהיה במרכז טבלה איפה שהיא צריכה להיות, לברוח ממאבקי ההישרדות. יש רצון להישאר, חיבור טוב עם האנשים, אבל זה הכדורגל ואנחנו לא יודעים מה ילד יום".

שחקני עכו חוגגים (איתי כהן)
שחקני עכו חוגגים עם דורה (איתי כהן)
 
לגבי המצב הכלכלי והעזיבה של גוטליב ושחקנים נוספים הוסיף: "אני אצטרך קודם כל לחתום ואז לראות מה יהיה בהמשך. את העניין הפיננסי אני משאיר להנהלה ולעירייה. אני אומר לך, שבתקציב דומה לתקציב השנה אפשר לעשות עונה יותר טובה".

שוער וקפטן הקבוצה הוותיק, דודו גורש, היה מאושר לא פחות: "היה לנו מסע היחלצות דומה, אבל זה חצה גבולות. לפני חודשיים וחצי, עוד לפני ששלומי הגיע, אמרתי שאנחנו לא חיה פצועה, אנחנו כבר גוויה, אבל איכשהו שלומי הצליח להוציא אותנו מהמצב הזה, וזה הסתיים בדרמה כזאת, זה מדהים, לא הייתי מאמין לעולם שזה יסתיים ככה".

לגבי נקודת השינוי הוסיף השוער: "היינו עם שתי רגליים בלאומית, ושלומי החדיר בנו כל הזמן את האמונה. הגיע המשחק עם הפועל ת"א, ומה שהיה שם בדקה ה-94 ואז היה ניצוץ של אמונה כשהפער ירד מעשר לשבע. רצינו להגיע לפלייאוף כשאנחנו בתמונה, נכנסנו לפלייאוף מינוס ארבע והיום אנחנו בפלוס גדול. נראה לי שזה מקצר לי את החיים, כשאגיע לגיל מאוחר יותר אדע בכמה".

דודו גורש (עמרי שטיין)
דודו גורש (עמרי שטיין)
 

לגבי שאלת הישארותו של דורה בעונה הבאה אמר: "זו שאלה טיפשית, על גבול הפשע, עכו צריכה לפנות אליו והוא צריך להגיד אם הוא רוצה, מה שהוא עשה פה, אם הייתי יכול הייתי נותן לו פרס ישראל".

לגבי השבוע הקרוב, בו הקבוצה תקבל חופש: "שלומי שם לנו על הלוח לפני המשחק הערב חצי לוח חופש, אם ננצח ובחצי השני אימונים כל השבוע, אם לא ננצח, עכשיו אפשר להוציא את בגד הים".

יובל אבידור, שבישל פעמיים הערב, אמר בסיום: "זה הבונוס, לשמחתי יצא לי לשחק בהרבה קבוצות, וזה לא קלישאה אבל יש פה חבורה של גברים שנתנו פיניש אדיר ולהישאר בליגה מחזור לפני הסוף מהמקום שהיינו בו זה משהו שלא קורה כל יום. אני מאושר, הדרך חזרה הולכת להיות כיפית".

שלומי דורה חוגג עם שחקניו (איתי כהן)
שלומי דורה חוגג עם שחקניו (איתי כהן)
 

כשנשאל אם השחקנים האמינו שיש סיכוי, השיב: "אני יכול להגיד, שאימון אחד אחרי שהפסדנו למכבי פ"ת, הרגשנו שזה בורח ואמרנו שמה שנשאר זה ליהנות, להיות ביחד, כמו משפחה, והנה עוד ניצחון, ועוד ניצחון וגם היום נתנו פה מלחמה של גברים. זו הייתה מלחמת התשה של שלושה חודשים".

לגבי תרומתו של המאמן: "הוא נתן לנו את המחשבה שאנחנו צריכים להאמין בעצמנו. אחרי זה כל מיני שינויים מקצועיים, והגיבוש של הביחד עשו את העבודה. יש לו חלק משמעותי מאוד, וזה הפרי, אין יותר מתוק מזה".

מאמן מכבי נתניה, רוני לוי, שקבוצתו עמוסה בצרות: "יכול להיות שלכל מה שהיה השבוע הייתה השפעה, אין ספק שלמה שקורה במועדון יש השלכות, אי אפשר להתעלם מזה. אחרי שנשארנו ברור שהייתה ירידת מתח, עשינו את המקסימום, והיום שילמנו על טעויות שלא מתאימות לשחקנים מנוסים, פעם אחת הצלחנו לחזור ובפעם השנייה לא".

רוני לוי על הספסל (מרטין גוטדאמק)
רוני לוי על הספסל (מרטין גוטדאמק)
 

לגבי האוהדים שקראו בשמו בסיום: "מאוד התרגשתי, מודה לקהל על התמיכה לכל אורך התקופה, הקהל בכל הזדמנות דחף, הגיע בהמוניו, גם במשחק הזה, אחרי שסיימנו את תפקידנו בליגה הם עודדו ותמכו. אני לא עושה סיכומים, יש לנו גם עוד משחק בליגה. לשמחתנו עשינו את ההישארות מוקדם מאוד, כי חלילה במצב הכלכלי הקשה, היינו יכולים למצוא את עצמנו מסתבכים, מגיע כל הכבוד לשחקנים שעשו את העבודה במאני טיים, גם אם היום קצת פחות".

לגבי מכבי חיפה והספוקלציות לגבי העונה הבאה: "דיבורים יש הרבה, לא רוצה לדבר לפני שדברים מקבלים את האישור. מחמיא לעבוד במכבי נתניה, ומחמיא גם שקבוצות אחרות רוצות אותך, בטח מועדון שגדלת בו".

בנושא אחר, איש העסקים האמריקאי, ראסל גלבוט, שכמעט וקנה את הפועל תל אביב בתחילת העונה, שלח נציג מטעמו שנכח ביציעים כאורח של מכבי נתניה ומרים פיירברג.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */