שתף קטע נבחר

צפו: הפועל עכו גברה 1:2 על נתניה ונשארה

מסע ההיחלצות ההירואי של שלומי דורה ("אף אחד לא חלם שנישאר") ושחקניו הסתיים בהצלחה. איבנוביץ' (6) ופאפאדופולוס (52) נהנו משני בישולים של אבידור וסידרו לקבוצה הצפונית ניצחון רביעי ברציפות ופער של 4 נקודות מהקו האדום, מחזור לסיום הפלייאוף התחתון. ערן לוי (33, בפנדל) איזן זמנית. הפועל פ"ת ירדה סופית ללאומית

במשך כשלושת-רבעי עונה נעלה הפועל עכו את טבלת ליגת העל ונראתה כיורדת הבטוחה ללאומית. 24 מחזורים לקחו לקבוצה הצפונית להשיג את ניצחון הבית הראשון שלה. אלא שמתישהו בשלהי חודש פברואר קרה הבלתי צפוי - עכו נזכרה להגיע לליגה. הערב (ב') השלימה החבורה של שלומי דורה את אחד הקאמבקים המרשימים שנראו בזירה המקומית בשנים האחרונות, גברה 1:2 על מכבי נתניה, והבטיחה סופית את הישארותה בליגה הבכירה.

 



מחזור לסיום הפלייאוף התחתון, עכו ידעה שגורלה בידיה וכי ניצחון יבטיח לה עונה נוספת בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. הפועל פ"ת, שגברה 2:4 על מ.ס. אשדוד בשבת, ידעה מנגד כי רק הפסד של העכואים ימנע ממנה ירידה מיידית. המשחק, שנדחה ביומיים והתקיים בצל השביתה שקיימו שחקני נתניה לאורך השבוע שעבר, התנהל בספורטיביות ויכול היה להיגמר לכאן או לכאן.

 

המילה הראשונה היה שייכת לקבוצה האורחת, שעקצה עם התקפה מתפרצת כבר לאחר שש דקות. יובל אבידור הוציא כדור רוחב מצוין לברניסלב יובאנוביץ', שהכניע את הרוש בבעיטה מדויקת וקבע 0:1.

 

דורה מונף לשמיים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
דורה מונף לשמיים(צילום: ראובן שוורץ)

הישרדות בניגוד לציפיות (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הישרדות בניגוד לציפיות(צילום: ראובן שוורץ)

מתפרצת לתפארת, יופי של שער.יובאנוביץ' חוגג (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
מתפרצת לתפארת, יופי של שער.יובאנוביץ' חוגג(צילום: ראובן שוורץ)

 

ערן לוי עוד איזן מהנקודה הלבנה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
ערן לוי עוד איזן מהנקודה הלבנה(צילום: ראובן שוורץ)

 

נתניה, שרבים פיקפקו ביכולתה לעמוד בכבוד מול עכו לאור המשבר הפיננסי במועדון, השיבה מלחמה, הגבירה את הלחץ ובדקה ה-33 באה על שכרה. מושיקו מישאלוף הכשיל את לארי קאיודה בתוך הרחבה, השופט דניאל בר נתן הצביע על הנקודה הלבנה, וערן לוי הפציץ פנימה את ה-11 שלו העונה בליגה. שוויון 1:1.

 

הקבוצה של רוני לוי המשיכה לגלות עדיפות, אבל בדקה ה-52 ההגנה שלה שוב נתפסה עם המכנסיים למטה. דיא סבע איבד כדור ברשלנות באיזור מחצית המגרש, יובל אבידור דהר באגף ימין וסיפק בישול שני במשחק, הפעם ליאניס פאפאדופולוס, שקבע 1:2 וחתם את תוצאת המשחק.

 

אך המילה האחרונה הייתה שייכת לפאפאדופולוס (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אך המילה האחרונה הייתה שייכת לפאפאדופולוס(צילום: ראובן שוורץ)

 

שימו לב למאזן המרשים של עכו בעשרת המחזורים האחרונים: שישה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו והפסד אחד בלבד. כתוצאה מהניצחון הערב, הרביעי שלה ברציפות, עכו עלתה למקום ה-11 עם 35 נקודות - 4 יותר מאשר למ.ס. אשדוד הלפני האחרונה ו-6 יותר מהפועל פ"ת, שירדה סופית ללאומית.

 

גורש: "הייתי נותן לדורה את פרס ישראל"

שלומי דורה, אדריכל ההצלחה של עכו, זכה בסיום לאהבה אדירה משחקניו והונף באוויר. "אני בטוח שיש אנשים יותר מאושרים ממני בעולם כרגע, אבל אני בן אדם שמח היום", אמר המאמן. 

 

"אני מסתכל אחורה לסביבות ינואר, כשחתמתי בקבוצה. אף אחד לא חלם אז שנישאר בליגה מחזור לפני הסוף. אני האמנתי שנישאר וניסיתי לשדר זאת גם כשהיה קשה. אני חושב שמגיע מלוא חופן המחמאות לשחקנים, לצוות המקצועי, להנהלה ולאוהדים. כנראה שיש במועדון הזה אופי של הישרדות", הוסיף.

 

 (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)

 (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)

 (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)

 

כשנשאל האם הוא רוצה להמשיך במועדון גם בעונה הבאה, השיב דורה: "דיברנו בתחילת ההסכם שלי עם הקבוצה על כך שנתרשם אחד מהשני ונראה אם הצדדים זורמים על אותו גל. כרגע זה עובד בסדר. אין ספק שאני רוצה להישאר. כשיש חיבור טוב, לא צריך לחפש יותר מדי. אף אחד לא רוצה עוד עונה כזו. אני חושב שעם תקציב דומה לזה שהיה לנו השנה, אפשר לעשות עונה טובה יותר".

 

שוער וקפטן עכו, דודו גורש, לא ידע את נפשו מרוב אושר:

"היה לנו בעבר מסע הישרדות דומה, אבל זה חצה גבולות. לפני חודשיים וחצי, עוד לפני ששלומי הגיע, אמרתי שאנחנו כמו גוויה. איכשהו שלומי הצליח להוציא אותנו מהמצב הזה. לעולם לא הייתי מאמין שזה ייגמר כך. לו יכולתי - הייתי נותן לדורה את פרס ישראל"

 

גורש המשיך: "היינו עם שתי רגליים בליגה הלאומית, אבל שלומי כל הזמן החדיר בנו אמונה. אחרי הניצחון בדקה ה-94 על הפועל ת"א, היה מן ניצוץ של אמונה שזה כן אפשרי. אמרנו לעצמנו שנגיע לפלייאוף התחתון כשאנחנו בתמונה - הסתפקנו בזה. נכנסנו אליו במינוס 4 נקודות מהקו האדום וסיימנו בפלוס גדול. מה שעברנו מקצר לי את החיים".

 

המיליארדר סאני קאהן ושותפו ראסל גלבוט, שלפני כשנה כמעט הפכו לבעלים של הפועל ת"א אולם נסוגו ברגע האחרון, נכחו במשחק בין נתניה לעכו ולא פסלו את האפשרות לנהל מו"מ עם רכישת הקבוצה. השניים שוחחו בין היתר גם עם ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ברניסלב יובאנוביץ' חוגג
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים