שתף קטע נבחר

כדוריד: מכבי ראשל"צ השוותה ל-1:1 בגמר

כדוריד, גמר פלייאוף, משחק 2: אחרי ההפסד במשחק הראשון, הצהובים-כחולים בניצוחם של האחים גרא הביסו ללא תנאי 29:38 את הפועל ראשל"צ וחזרו בגדול לתמונת האליפות. פרנקל: "הכול הלך הפוך". מתתיה: "אנחנו לא מתרגשים"

מכבי ראשון לציון חזרה הערב (ב') בגדול לתמונת האליפות בכדוריד לאחר שהביסה 29:38 את הפועל ראשל"צ בחוץ והשוותה את סדרת הגמר ל-1:1.

 

הפתיחה של הצהובים-כחולים דווקא הייתה גרועה, הפועל ראשל"צ ברחה ל-1:5 מהיר אך מרגע זה היוצרות התהפכו לחלוטין. מכבי ראשל"צ פשוט שיתקה את יריבתה העירונית ובניצוחם של האחים גרא הנהדרים נטלה את היתרון ומשם רק הגדילה והגדילה אותו.

 

 (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

להפועל ראשל"צ לא היה מענה למתקפה של מכבי ראשל"צ שהחזירה לעצמה את הביתיות בסדרה. המשחק השלישי ייערך ביום שישי.

 

סער פרנקל: "רמסו אותנו בסלון שלנו"

בסיום ניסה מאמן המפסידה, סער פרנקל, להסביר את מה שקרה לקבוצתו: "הכול הלך הפוך. אצלם השוער היה פנטסטי, וזה השפיע על הדינמיקה של המשחק. הם הביכו אותנו. בסוף יצא שרמסו אותנו בתוך הסלון שלנו". על משחק ההגנה החלש של קבוצתו הוסיף: "לא זוכר מתי קיבלנו 38 שערים במשחק עם כל הכבוד למכבי ראשון לציון".

 

ג'ו מתתיה לו זה ניצחון ראשון בגמר פלייאוף כמאמן לא חגג יותר מדי: "המומנטום היה אצלנו, יוליאן סטראט שיחק נהדר וגם ההגנה. זה בסך הכול 1:1 אנחנו לא מתרגשים". מתתיה לא יכול היה שלא להתייחס לאחים גרא ואף עקץ אותם בנוגע לריצה למתפרצות: "אני שמח שהם אצלי בקבוצה. הכדור החוזר לא מעניין אותם, הם רצים להתקפה. זה מה שיפה כשהולך, אבל שלא הולך הם מקבלים בראש".

 

עומר גרא סיפר על החיבור עם אחיו: "זו עונה ראשונה שאנחנו משחקים יחד, כי טל רק עכשיו עלה מהבוגרים. נתנו 15 שערים יחד וזה אומר הכול. אני מקווה שנמשיך יחד ונישאר בקבוצה כדי להוביל אותה גם בשנים הבאות".



מהלך המשחק

בדומה למשחק הראשון גם לפתיחת המשחק השני ההגנה של מכבי ראשון לציון לא הופיעה. חמישייה מהירה של האדומים תוך שלוש דקות העניקה להם יתרון 1:5 כשהצהובים פשוט המומים. האורחים התאוששו, עצרו את המומנטום של המקומיים במהירות ואחרי צמד של עומר גרא הפער נמחק לחלוטין - 6:6 (8).

 

קריבוקאפיץ' נתן יתרון ראשון לצהובים - 6:7, ריצת 0:5 למכבי ופסק זמן פרנקל (10). משפחת גרא השתלטה על העניינים כשלעומר הצטרף גם האח הצעיר טל והשניים הובילו את קבוצתו של ג'ו מתתיה ליתרון 8:11 (15).

 

טל גרא חוגג (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
טל גרא חוגג(צילום: עוז מועלם)

 

פרנקל ניסה לשנות מומנטום והוציא את השוער הראשון שלו, ניב פישלוביץ', והכניס במקומו את גל הרשקוביץ'. קריבוקאפיץ' ועומר גרא הורחקו לשתי דקות אחרי עבירות קשות והפועל צימקה ל-11:12 (19). מתתיה הלך פעם אחר פעם לקריבוקאפיץ' וזה מצא את האחים גרא לעוד ועוד שערים - 12:16 והפעם פסק זמן של פרנקל (22). הצהובים עלו כבר ליתרון של 6 שערים, אבל התעוררות של פיליפ מריאן צימקה ל-4 בלבד בסיום המחצית הראשונה - 15:19.

 

שילוב משפחתי נוסף בין טל לעומר גרא הסתיים בשער של השני - 16:21 (33). דניאל פרידמן הורחק ל-2 דקות ועם החסרון המספרי הצהובים התקשו להסתדר. שערים של מריאן, סידי וצ'ודנובסקי צמצמו ל-19:21 (35).

 

הגנה אגרסיבית של מכבי ראשון לציון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הגנה אגרסיבית של מכבי ראשון לציון(צילום: עוז מועלם)

 

יואב נאמן עצר את הסחף של הפועל עם חטיפה ענקית שינה את המומנטום לחלוטין. מכבי לא הפסיקה לרוץ ועלתה ליתרון שיא 19:26. שופטי המשחק איבדו לחלוטין שליטה כשפיליפ מריאן חנק את דניאל פרידמן בצורה ברורה על הרצפה, חניקה שלא הייתה מביישת תרגיל של ירדן ג'רבי. משום מה השופטים חילקו הרחקה ל-2 דקות לשני השחקנים במקום להוציא כרטיס אדום למריאן (41).

 

תצוגת שוערות מדהימה של יוליאן סטראט שנעל לחלוטין את השער של מכבי הקפיצה את 130 האוהדים שהגיעו לאולם היריבה. שערים של עומר גרא ונאמן העלו את ההפרש ל-9 שערים ועוד פסק זמן פרנקל - 20:29 (45).

 

מכאן הפועל ראשל"צ כבר לא הצליחה לחזור ובסיום 29:38. מכבי השוותה את הסדרה ל-1:1, החזירה לעצמה את הביתיות והשתיים יפגשו למשחק מספר שלוש ביום שישי הקרוב.


פורסם לראשונה 11/05/2015 19:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
עידן מימון
צילום: עוז מועלם
מומלצים