יום רביעי, 15.05.2024 שעה 21:55

דמאיו: אבוקסיס הוא המועמד המוביל לעונה הבאה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם הבעלים של בני יהודה על עתיד הקבוצה, וכן עם דובר בית"ר על תגובת האוהדים אמש בטדי

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´. עכשיו ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´. עכשיו ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, המשודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום. 

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

אייל ברקוביץ': "כנראה שאני לא מתאים להיות מנהל מקצועי"
כפי שפורסם בלעדית ב-ONE, שחקן העבר, אייל ברקוביץ', קנה היום רשמית את הפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית בסכום של מיליון וחצי ש"ח. כמגיש התכנית אמר ברקוביץ' על התהליך: "פנו אליי לפני כמה חודשים, היה מו"מ די ארוך, רצינו לשמור על דיסקרטויות, ידעו מזה רק עורכי הדין של ראש העיר ושלי".

תיקח רק את מחלקת הנוער או את המועדון כולו?
"אני הבעלים של כל המועדון"

אייל ברקוביץ´ (עמרי שטיין)
אייל ברקוביץ´ (עמרי שטיין)
 

איך הקשר עם ראש העיר?
"מצאתי ראש עיר שמת על ספורט ומת על מחלקות הנוער, הוא נתן לי את כל התנאים להצליח והשת"פ בינינו בחודשים האחורנים היה יוצא מן הכלל, הוא רק רוצה לתמוך".

אתה הבעלים היחידי?
"כן, הייתי פעמיים מנהל מקצועי והבנתי שאם אני לא יכול לקחת את ההחלטות במאה אחוז אז מה הטעם? אני באופי כנראה לא מתאים למנהל מקצועי, אז החלטתי לעשות משהו משלי. הרבה קבוצות דיברו איתי, גם מכבי נתניה והפועל פ"ת פנו אליי".

למה העדפת ליגה לאומית?
"כי אפשר לבנות שם בשקט, בלי רעש, להתחיל בצנוע, אהבתי את כמויות הילדים שיש שם והכי מה שעניין אותי זה העיר עצמה, זו עיר שמתפתחת מיום ליום ובעתיד תהיה אחת הערים הגדולות במדינה וזה פוטנציאל יוצא מן הכלל".

ראש עיריית ראשל&qout;צ דב צור (איתי כהן)
ראש עיריית ראשל"צ דב צור (איתי כהן)
 

מה לגבי ההתעניינות מצד מכבי ת"א?
"מכבי ת"א התעניינו אבל ראש העיר ואני לחצנו ידיים לפני כמה חודשים ויש לו מילה, והוא עמד בה".

אופיר חיים הולך איתך לשם?
"עוד לא יודע"

מה התכניות לעתיד?
"התכניות הן להביא הרבה ספונסרים, הרבה ילדים שיישחקו, לעשות מועדון שמתבסס על מחלקות הנוער שלו, אני רוצה ששלושה ארבעה שחקני נוער יעלו לבוגרים בשנה הבאה".

מבחינת מתקנים?
"הכי טובים בארץ, צריך רק ניהול מקצועי ולצאת לדרך חדשה".

אצטדיון הברפלד (יניב גונן)
אצטדיון הברפלד (יניב גונן)
 

נפגשת עם דמאיו לגבי בני יהודה?
"מעולם לא".

מה לגבי שיפוץ האצטדיון?
"לא צריך, הוא במצב מצויין".

איפה אתה רואה את המועדון עוד עשר שנים?
"בליגת העל".

דובר בית"ר: "אחרי זה אומרים שאנחנו מתלוננים על קיפוח"
עסקנו בקרב הלוהט על הכרטיס לאירופה אחרי ה-1:1 בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה, ובקריאות העידוד של הקהל הביתי בטדי לעבר טאלב טוואטחה ויוסי בניון, על רק עונש הורדת הנקודות לקבוצה. שוחחנו בנושא עם אושרי דודאי, דובר בית"ר ירושלים.

זה לא היה קצת צביעות מצד האוהדים למחוא כפיים לטוואטחה?
דודאי: "זה היה כדי להראות גם פן אחר, כדי לא להיכנע להכללה שכולם עושים, כאילו המעשים הגזעניים שהיו הם חזות הכל, וזה לא נכון". 

טאלב טוואטחה. זכה למחיאות כפיים (אורן בן חקון)
טאלב טוואטחה. זכה למחיאות כפיים (אורן בן חקון)
 

מה לגבי המצתים שנזרקו מצדם של אוהדי חיפה לעבר קליימן?
"יש משקיף למשחק, יכול להיות שהמשקיף היה במנהרה ולא על כר הדשא, למה? אחמד עבד במקרה, המשקיף היה במנהרה והסתמך על כלי התקשורת כדי לכתוב את הדוח שלו. אחרי זה אומרים שאנחנו מתלוננים על קיפוח, אם זה לא חוסר שוויוניות אז מה כן?"

מרגישים פראיירים מקצועית אחרי אתמול?
"מחצית ראשונה הייתה עליונות מוחלטת שלנו תחילת מחצית שנייה הגענו לעוד שני מצבים אבל אחרי זה יש דינמיקה של משחק וכשלא כובשים, סופגים. תוצאת תיקו היא לא רעה אם נקבל את הנקודות שלנו חזרה".

אוהדי בית&qout;ר י-ם (נעם מורנו)
אוהדי בית"ר י-ם (נעם מורנו)
 

אתה חושב שתקבלו את הנקודות?
"אנחנו מגישים ערעור, אבל יש תחושה שמישהו מנסה למצוא חן בפיפ"א או אופ"א על גבה של בית"ר ירושלים"

מתי תגישו ערעור?
"מחר אמורים להגיש את הערעור למוסדות המשמעת של ההתאחדות לכדורגל".

משה דמאיו: "היחסים שלי ושל אבוקסיס יותר מטובים"
אחרי עליית הליגה של בני יהודה ביום שישי האחרון באופן רשמי וחזרתה אחרי שנה אחת בלבד לליגת העל, דיברנו עם הבעלים של המועדון, משה דמאיו, על עתיד הקבוצה.

שמח לחזור לליגת העל?
"איזו שאלה!"

משה דמאיו רגע אחרי דלי הקרח (נעם מורנו)
משה דמאיו רגע אחרי דלי הקרח (נעם מורנו)
 

יוסי אבוקסיס נשאר?
"אני מקווה שהתשובה תהיה כבר בסופ"ש הזה, אנחנו צריכים לשבת השבוע, מבחינה מקצועית הוא סיפק את הסחורה. יוסי המועמד המוביל לאמן את בני יהודה. "גם במכבי עוד לא החליטו מי המאמן. עלינו ליגה, צריך לשבת לדבר, גם על הנושא של השכר, גם על תיאום הציפיות, אין מחלוקת בקטע המקצועי".

כולנו יודעים שאתם לא חברים הכי טובים
"היה מה שהיה בתחילת השנה בינינו, מערכת היחסים שלנו מאז יותר מטובה, השת"פ שלנו מצויין, אני לא רואה בזה בעייה. אני מבקש, עלינו ליגה ביום שישי, סבלנות, כמה ימים".

אתה חושב שהוא ממתין לך?
"אני יכול להגיד לך שיוסי היה יותר משמח והוא רוצה לאמן את בני יהודה".

יוסי אבוקסיס  (חגי ניזרי)
יוסי אבוקסיס (חגי ניזרי)
 

מה לגבי מערכת היחסים עם האוהדים?
"ירדנו ליגה רק באשמתי, לא באשמת אף אחד, האוהדים לא תמכו, אבל לא בגלל זה ידענו. מערכת היחסים השתפרה באלף מונים. כל ארגוני האוהדים התאחדו תחת ארגון אוהדים אחד שנקרא GATE9, יש שת"פ מלא ביני לבין הארגון הזה בניסיון לשמור על התנהגות והתנהלות הקהל, בעזרה הדדית"

עד שמגיע אבו סובחי
"היה מה שהיה, הוקעתי את זה עוד במחצית, זו לא הייתה דרך והתביישתי באותו יום, הרגו אותי הקללות והיריקות לשחקן שנפצע, אני לא מחביא את הדברים, זה היה בושה וחרפה, עברנו שני משחקים נגדם מאז שהיו מאוד נפיצים, הם אירחו אותנו מאוד יפה וגם אצלנו זה עבר טוב, יש שת"פ ורואים תוצאות בשטח".

אוהדי בני יהודה (יניב גונן)
אוהדי בני יהודה (יניב גונן)
 

איך הגעת למערכת יחסים כל כך קרובה עם יעקב שחר?
"תמיד הייתי איתו במערכת יחסית טובה, כל הזמן היה כבוד הדדי בינינו, יכול להיות שבתקופה האחרונה בגלל הוועד המנהל של המנהלת יחסינו התקרבו, המפגשים שלנו הרבה יותר תכופים"

אתה מבסוט מהמנהלת?
"בוא נגיד שאני לא יכול להגיד שלא, אבל אנחנו עדיין לא עושים את מה שאנחנו צריכים לעשות. אנשים מאוד מקצוענים מנהלים שם, באומן הוא איש ניהול מצויין, וזה מה שאנחנו צריכים. מבחינת חומר אנושי של בעלי מקצוע מדובר באנשים ברמה גבוהה מאוד, מבחינת מטרות שהמנהלת צריכה לקחת עליה עדיין אנחנו לא שם".

באומן וחסון (חגי ניזרי)
באומן וחסון (חגי ניזרי)
 

אתה מתגעגע לאבי לוזון?
"לא מתגעגע לאף אחד, אני מסתכל קדימה, הוא היה היו"ר הכי טוב אי פעם שהיה בכדורגל. עופר עיני עושה רושם שמדובר באדם שיכול לתרום ולעזור אבל נחזור למנהלת, יש דברים שאנחנו צריכים להתרכז בהם, ולצערי הרב אנחנו עדיין לא עושים זאת".

דיברנו גם עם נמרוד קוסטיקה, מאמן קבוצת כדורגל החופים "בני יהודה ניצן שירזי" שהוקמה לאחרונה ותשחק כבר בקיץ הקרוב:

"אני וניצן גדלנו ביחד, הוא גם קרוב וגם חבר ילדות, אחרי שהוא חלה התהדקו יותר היחסים, כי גם אמי עברה את המחלה, וכשהוא נפטר, אמרתי לאחותו נעמה שעלה לי הרעיון להקים את הקבוצה, היא אמרה לי ללכת על זה אבל לקחת תקופה לתת לדברים לעבור. נפגשתי עם חזי לפני שלושה חודישם ואמרתי לו שזה יכול רק לעזור ולחזק, דמאיו אישר לנו כמובן, קובי רפואה עזר גם והוא הפגיש אותי עם שינו זוארץ שאמר לי לא לדאוג ועזר המון, גם אייל גולן נרתם".

ניצן שירזי ז&qout;ל עם שינו זוארץ
ניצן שירזי ז"ל עם שינו זוארץ
 

יש סגל?
"יש כמובן, מחפשים עוד ספונסר קטן, כולם עוזרים, ורק חסר לנו באמת עוד כמה שחקנים טובים וספונסר נוסף יכול מאוד לעזור, כך נוכל להעמיד קבוצה שתיציג בכבוד".

חזי ישחק?
"אני מתחנן לחזי שישחק שלוש ארבע דקות, הוא לא רוצה, הוא מרוסק, במצב נפשי מאוד קשה, אני מקווה שהוא יגיע לחוף לראות".

חזי שירזי (יניב גונן)
חזי שירזי (יניב גונן)
 

עומרי כספי: אני בשל יותר, אפשר לדבר על זכייה באליפות
דיברנו עם עומרי כספי, ששב לארץ אחרי עונה מוצלחת מאוד במדי סקרמנטו קינגס. הפורוורד הישראלי, עבורו הייתה זו עונה שישית ב-NBA, ילבש את המדים הלאומיים וינסה להוליך את נבחרת ישראל לקמפיין מוצלחת באליפות אירופה. סיכמנו עם כספי את העונה, ודיברנו איתו על התכניות לעונה הבאה.

עומרי, זו הייתה העונה השישית שלך וסיימת אותה עם ממוצעים אדירים.
"היו הרבה עליות וירידות, עונה די משונה. החלפנו שלושה מאמנים עד שג'ורג' קארל הגיע והתייצבנו קצת. איתו היה לנו רצף טוב ונכנסו לקצב, איתו אפשר לבנות משהו בעתיד".

מה השתנה בך? איך אתה מרגיש כשחקן שכבר שש שנים ב-NBA?
"אני חושב שהגעתי לאיזה סוג של בשלות גופנית ומנטלית, הראיתי את זה גם בנבחרת והבאתי את זה לארה"ב. עברתי שנים טובות יותר וטובות פחות, אבל הצלחתי למצוא את האיזון מבחינת חדירות וקליעת שלשות".

עומרי כספי (רויטרס)
עומרי כספי (רויטרס)
 

אתה עומד בציפיות של עצמך?
"הגעתי מהארץ בגיל 21 לליגה של גברים. אני חושב שהיום אני נמצא בסוג של בשלות והשנים הבאות יהיו אחרות לגמרי, כשאפשר לדבר גם על פלייאוף ועל זכייה באליפויות".

מאוד קשה להגיע לשם ולהישאר. עשית את זה, מה הלאה?
"אני שחקן חופשי הקיץ, אני מאוד אשמח להישאר בסקרמנטו, אמרתי את זה כמה פעמים, צריך לחכות ולראות".

אתה חושב שהליגה מעריכה אותך כלכלית?
"אני חושב שעד עכשיו הייתי על חוזה הרוקי שלי, זה משהו שאתה נבחר איתו, מפה לשם בשנה האחרונה בקליבלנד פחות שיחקתי וזה פגע בי כך שהייתי צריך לקחת חוזים של מיליון. השנה נראה, אם תחת קארל עשיתי 15 נקודות למשחק ו-20 נק' בעשרה האחרונים זה מה שאני רוצה לעשות גם בשנה הבאה. מחכה לאחד ביולי, שנוכל להתחיל משא ומתן ולראות מה האופציה הכי טובה מבחינתי, מקצועית וכלכלית".

עומרי כספי מול ראסל ווסטברוק (רויטרס)
עומרי כספי מול ראסל ווסטברוק (רויטרס)
 

אבא שלך אמר שעשית שינוי והבנת שאתה צריך להיות יותר רע.
"רע, אגרסיבי. זה איזה תהליך של בגרות. לא היה לי את האומץ לעשות את הדברים שעשיתי השנה, זה היה משהו אחר לגמרי ואני רוצה להמשיך עם זה".

ג'ורג' קארל אמר לך שהוא מצפה ממך ליותר?
"ישבנו והוא אמר לי שהוא אהב אותי כבר כשהוא ראה אותי במחנה עם דנבר לפני שנבחרתי בדראפט. קרו דברים אחרים והגעתי לסקרמנטו, הוא אמר לי שהוא אוהב שחקנים בסגנון שלי שהם גבוהים לעמדה שלהם, וזה מה שהוא מצפה ממני. הוא אמר לי שהוא רוצה שאני אהיה בחמישייה, ובאמת הייתי 20 משחקים תחתיו בחמישייה. עד שהוא הגיע שיחקנו עם ארבע קלאסי, תומפסון, הוא שם את רודי גיי בעמדה הזאת ונתן משחק יותר מרווח. הוא השווה אותי לדנילו ששיחק תחתיו בדנבר, שהוא חבר שלי ופרח תחת ג'ורג', ואני שמח שיש לי את ההזדמנות לעבוד איתו".

עומרי כספי בנמל התעופה (רדאד ג´בארה)
עומרי כספי בנמל התעופה (רדאד ג´בארה)
 

ישראלים באים לראות אותך?
"יש המון שמגיעים".

מתי חוזר למכבי?
"יש עוד זמן, זה לא בראש שלי כרגע, אני בן 26 ורוצה לחתום חוזה ארוך טווח ב-NBA. ימים יגידו".

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */