אישום נגד “איש הקבלה” יהושע אוזן • איים: “השטן מחוץ לחדרי”

הנאשם הציג עצמו כרב ואיש קבלה, בעל סגולות רוחניות לטיפול ולריפוי • תקף, במסווה של טיפול, במשך שנים, נשים אשר פנו בשעת מצוקתן לקבל סיוע ממנו • "המתלוננות אשר פנו לעזרתו של המשיב האמינו בסגולותיו הרוחניות, והמשיב ניצל זאת"
שי וייספיש
כ"ב אייר התשע"ה / 11.05.2015 15:54

פרקליטות מחוז חיפה-פלילי הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יהושע אוזן, תושב רמלה בן 50, בגין אינוס במרמה, מעשים מגונים במרמה (ריבוי עבירות) ואיומים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד יעל ויסהוף, הנאשם הציג עצמו כרב ואיש קבלה, בעל סגולות רוחניות לטיפול ולריפוי. הנאשם תקף, במסווה של טיפול, במשך שנים, נשים אשר פנו, בשעת מצוקתן, לקבל סיוע ממנו.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

בכתב האישום נאמר, כי “המשיב מכחיש את המעשים המיוחסים לו. יובהר כי למשיב אין הסבר לכך שמספר רב של נשים מתלוננות נגדו על מעשים שביצע בהן, בשיטה דומה. המשיב מכחיש מגע מצידו. למרות טענותיו של המשיב כי שיטות הטיפול בהן הוא נוקט זהות לגברים ולנשים, לא הצליח למסור בחקירותיו שמות של גברים בהם טיפל בשיטה דומה”.

עוד נאמר בכתב האישום, כי “מדובר במספר רב של עבירות, אשר בוצעו במספר קורבנות, לאורך תקופה, תוך ניצול חולשתן ומצוקתן של הקורבנות ותוך שימוש במצגי שווא וסמלים דתיים, שכל מטרתם היתה לשוות למעשים אותם ביצע המשיב מסווה של טיפול.

“המתלוננות אשר פנו לעזרתו של המשיב האמינו בסגולותיו הרוחניות, והמשיב ניצל זאת לסיפוק צרכיו. על מנת למנוע את חשיפת מעשיו, המשיב אף הזהיר חלק מן הקורבנות לבל יספרו על מהלך הטיפול שכן הדבר יגרום לנזק, ואיים על .. שהשטן נמצא מחוץ לחדרו, ואם תספר את שהיה – יבולע לה”.

עוד מציינת הפרקליטות כי “בעברו (הרחוק) של הנאשם הרשעה בעבירות של קבלת נכסים שהושגו בפשע, ואין זו הסתבכותו הראשונה עם החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות