בג”ץ דחה עתירת יש עתיד: ועדה מיוחדת תקדם שינוי חוק הממשלה

שופטת בית המשפט העליון החליטה שלא להיעתר לבקשת יש עתיד ולא להוציא צו ביניים נגד המשך החקיקה של הרחבת הממשלה • בעקבות הוראת היועץ המשפטי של הכנסת, תוקם ועדה פרלמנטרית מיוחדת כדי לזרז את שינוי החוק
נחמן גור
כ"ב אייר התשע"ה / 11.05.2015 10:26

שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק ארז, דחתה את העתירה שהגישה אמש סיעת יש עתיד, להוציא צו ביניים שימנע את המהלך של הממשלה להגדיל את מספר השרים שיכהנו בממשלה.

בהחלטתה כתבה השופטת: “לאחר שעיינתי בתגובת המשיבים ובעמדת היועץ המשפטי לממשלה, לא ראיתי לתת את צו הביניים המבוקש המכוון בעיקרו כנגד הליכי חקיקה הנמצאים במהלכם”.

השופטת הוסיפה עוד, כי אנשי סיעת יש עתיד יודיעו לבית המשפט עד ליום חמישי על ההתפתחויות שאירעו בנושא זה.

הבוקר (שני) הגישה הלשכה המשפטית של הכנסת את תגובתה לעתירת יש עתיד. בתגובה, אשר הוגשה בשם יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין והיועץ המשפטי של הכנסת עו”ד אייל ינון, נטען כי יש לדחות על הסף את העתירה, אשר נוגעת להצעת חוק שאפילו לא הוגשה לכנסת, ועל כן היא מוקדמת.

בתגובה נטען עוד, כי בכל הנוגע לסעיפים הנוגעים לדיון בהצעת החוק בוועדה המסדרת, היועץ המשפטי לכנסת קבע כבר כי על ההצעה לעלות לדיון בוועדה מיוחדת שתוקם לשם כך, ולא בוועדה המסדרת.

היועץ המשפטי לממשלה הגיש אף הוא את תגובתו לעתירה, לפיה “אין כל מקום להושטת צווי הביניים המבוקשים, זאת הן בשים לב לסיכויי העתירה הנמוכים, והן נוכח שיקולי מאזן הנוחות”.

בתוך כל הקואליציה מנסה לפרק את המוקש המשפטי שהניח אתמול היועץ המשפטי לכנסת, כאשר הבהיר כי הדרך שבה ביקשה הקואליציה לשנות את חוק יסוד הממשלה אינו תקין מבחינה פרוצדורלית, וכי אם היא מעוניינת בשינוי החוק עוד בטרם הוקמה הממשלה החדשה – יהיה עליה להקים ועדה מיוחדת לשם כך.

לאור חוות דעת זו, הקואליציה תקים היום ועדה פרלמנטרית מיוחדת כדי לשנות את החוק, דבר שיסרבל את ההליך ויעכב עוד יותר את לוחות הזמנים הצפופים בדרך להצגת הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות