שתף קטע נבחר

קורצקי: "זה הניצחון הכי עצוב בחיים שלי"

מאמנה של הפועל פתח תקווה מבין שלמרות התוצאה (2:4) מול מ.ס אשדוד, זה כנראה לא יספיק לקבוצתו וקרץ לעבר מכבי נתניה לקראת משחקה מול הפועל עכו שישפיע ישירות על מאבק ההישרדות: "לא מאמין שקבוצה ששובתת שבוע יכולה לבוא ולנצח". קלינגר: "לא נכנע ולא מסכם". בנין: "אנחנו נישאר בליגה"

תמונת הירידה עדיין לא הוכרעה באופן סופי, אבל למרות הניצחון הענק של הפועל פתח תקווה בחוץ על מ.ס אשדוד 2:4, קבוצתו של מנחם קורצקי צריכה נס כדי לשרוד בליגת העל. כדי להישאר היא חייבת שהפועל עכו תפסיד ביום שני למכבי נתניה ולאחר מכן גם במחזור הסיום לבני סכנין. נקודה אחת לשלומי דורה ושחקניו יורידו סופית את החבורה של קורצקי ללאומית.

 

 

 "אם היינו באנגליה הייתי מאמין, אבל אנחנו נמצאים בארץ ישראל", אמר קורצקי בסיום לגבי הסיכוי שקבוצתו תשרוד, וכיוון ישירות למשחק של מכבי נתניה ביום שני מול הפועל עכו, וזאת אחרי השביתה של השחקנים הנתנייתים.

 

קורצקי. אומנם ניצח אבל גם הוא יודע שיהיה לו קשה לשרוד (צילום: אבי רוקח)
קורצקי. אומנם ניצח אבל גם הוא יודע שיהיה לו קשה לשרוד(צילום: אבי רוקח)

 

"אני לא מאמין שקבוצה יכולה לשבות שבוע שלם, לשחק ולנצח. חבל שבמכבי נתניה עשו את זה".

 

על המשחק עצמו אמר קורצקי: "זה הניצחון הכי עצוב שהיה לי בחיים, הכי אכזרי. אנחנו מתעסקים בכדורגל. אני נמצא במועדון בין הגדולים בארץ והמקום שלו הוא בלי ספק בליגת העל. אני מאוד מאמין במועדון הזה".

 

קורצקי לא חסך מעצמו ביקורת, אבל נתן קריצה להנהלה: "אני מאוד מאוכזב מעצמי קודם כל. יכולתי להשיג יותר. קרו דברים שבאמת לא תלויים רק במאמן. היו פה דברים שקשה להישאר איתם בליגה. לא יכולתי להביא אף שחקן. פתיחת הקדנציה שלי הייתה מצוינת, ואז עברנו שרשרת של פציעות והיעדרויות".

 

קלינגר. אשדוד מתחת לקו האדום (צילום: אבי רוקח)
קלינגר. אשדוד מתחת לקו האדום(צילום: אבי רוקח)

 

לגבי העובדה שהשחקן הכי מנוסה בקבוצה שלו, קאלה דרשלר כלל לא היה בסגל במשחק הקריטי ביותר שלו העונה אמר המאמן: "קאלה שחקן של הקבוצה, היום לא הוחלט להלביש אותו רק מבחינה מקצועית".

 

ניר קלינגר שלא ניצח משחק כבר 14 מחזורים וקבוצתו ירדה לראשונה העונה אל מתחת לקו האדום אמר: "אני לא נכנע ולא מסכם. שום דבר עוד לא גמור, אמרתי את זה גם לשחקנים. נצטרך להילחם עד הרגע האחרון. זה כדורגל וקורים דברים. אני מאמין שמה שצריך לקרות יקרה".

 

בנין. הקרדיט ליואב כץ (צילום:  ראובן שוורץ) (צילום:  ראובן שוורץ)
בנין. הקרדיט ליואב כץ(צילום: ראובן שוורץ)

 

כמו הפועל פ"ת, גם אשדוד לא תלויה בעצמה ותצטרך שהפועל עכו תמעד. על כך הוסיף קלינגר: "זה לא תלוי רק בנו. זה עצוב נכון לרגע זה אבל זה לא נגמר. צריך לשחק עד המחזור האחרון וננסה לנצח אותו. הנושא של נתניה הוא מאוד עצוב וטרגי, אבל עדיין שחקני כדורגל עולים למגרש ועושים הכול כדי לנצח. אידיאלי זה לא".

 

טל בנין: "אנחנו נישאר בליגה"

הפועל חיפה עשתה מהפך מדהים הערב (ש') כשגברה 1:2 על הפועל רעננה כשחמדי סליחי (צמד) כבש את השני שלו בתוספת הזמן של המחצית השנייה. מאמן האדומים, טל בנין, למרות הניצחון שמקרב את קבוצתו להישארות בליגה, עדיין לא חוגג: "קורה לנו משהו מוזר – כשאנחנו סופגים שערים אנחנו משתחררים. מחזור לפני סיום העונה הדברים תלויים בנו, וזה מה שחשוב.

 

"המטרה שלנו נשארה להישאר בליגה. רק על זה אנחנו מדברים. רוצה לשים איקס גדול על כל מה שהיה. אנחנו נישאר בליגה".

 

על הבעלים, יואב כץ, שהגיע לישראל במיוחד למשחקי ההכרעה הוסיף בנים: "כל נושא האמונה והמוטיבציה שייך ליואב כץ. הנוכחות שלו עושה את ההבדל. לא מכיר הרבה בעלים שמקרינים כל כך הרבה ביטחון ושקט למערכת בזמן כזה קריטי. גאה בשחקנים על הדרך והיכולת שהם מפגינים עם כל הלחץ והמתח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתם
מנחם קורצקי
צילום: גיל נחושתם
מומלצים