"בלי המדים אני לא סא"ל שנקור, אלא 'ציון האתיופי'"

ציון שנקור, מצטיין נשיא, הוא הסא"ל האתיופי הראשון בצה"ל • "אם אסתובב בת"א בלי מדים ויהיה אירוע של אלימות, אני הראשון שיעצרו בגלל שאני שחור"

שנקור /// צילום: גיל אליהו / ג׳יני // "ההתייחסות למוצא שלי לא אמורה להיות רלוונטית". שנקור

"כשאתה בולט בשטח ואין לך יכולת להיטמע בהמון, אתה אף פעם לא יודע מה חושבים עליך ולא רוצה להכניס ספק לשיקולים של המפקדים שלך. זאת הסיבה שתמיד היה חשוב לי להוכיח עד כמה אני טוב בכל דבר שאני עושה", מספר ציון שנקור בגאווה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

ואכן, לסא"ל שנקור (40), ראש ענף הפעלה במפקדת אימונים טקטיים בצאלים, יש במה להתגאות. מהרגע הראשון שהוא זוכר את עצמו הוא היה חדור מוטיבציה להצליח בכל דבר שהוא עושה ולהשאיר חותם. כחייל מצטיין ועולה מאתיופיה הוא הדליק משואה ביום העצמאות ה־49 של מדינת ישראל, נבחר למצטיין נשיא, הפך למפק"צ (מפקד צוות) האתיופי הראשון, למ"פ האתיופי הראשון ולסמח"ט האתיופי הראשון. הוא גם האתיופי הראשון שהגיע לדרגת סגן אלוף, וכבר מפנטז לכבוש את דרגות האל"מ.

"מצד אחד, זאת גאווה לעדה והוכחה שהכל אפשרי ושהשמיים הם הגבול", הוא אומר לנו ביום שני השבוע, למחרת הפגנת המחאה האלימה של הצעירים האתיופים בתל אביב. "מצד שני, ההתייחסות הזאת למוצא שלי לא אמורה להיות רלוונטית. בכל פעם שמתפרסם בתקשורת מקרה של רצח במשפחה, אני מתפלל, 'רק שלא יגידו שזאת משפחה אתיופית' למה צריך להדגיש את זה? זה מקומם, זה מבדל, ולא צריך לאפשר את זה". 

עוד אומר שנקור כי "אם אני אסתובב בת"א בלי מדים ויהיה אירוע של אלימות או רצח, אני הראשון שיעצרו. וזה רק בגלל שאני שחור".

למרות ההצלחה הרבה שלו והדרך שהוא סלל לבני העדה, שנקור לא שוכח לרגע את הקשיים שאיתם נאלצים להתמודד חבריו ובני משפחתו: "אני יודע שברגע שאפשוט את המדים, אני כבר לא אהיה סגן אלוף שנקור המוצלח מצה"ל, ששמו הולך לפניו. אני אהיה ציון האתיופי, שלא ייכנס באופן חופשי לכל מועדון בתל אביב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר