הרב לאו נגד וינשטיין: “כל אדם יכול להציג עצמו כרב – ולהעניק הכשר”

הרב הראשי מגיב על הכרעת היועץ המשפטי, שהחליט לאפשר להציג תעודות הכשרות אלטרנטיביות בבתי עסק: "נפעל מול הממשלה החדשה, לתקן את הדבר שלא תצא תקלה כה חמורה מתחת ידיה'
יוני גרין
י"ז אייר התשע"ה / 06.05.2015 14:36

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, הגיב בצהריים (רביעי) על החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לאפשר שימוש בתעודות כשרות אלטרנטיביות בבתי עסק למכירת מזון.

הרב לאו הזהיר כי ההחלטה שגויה ותגרום לפגיעה והונאה קשה כלפי צרכני המזון הכשר ברחבי הארץ. ”יש לזכור, שבניגוד להגנה שיש בחוק לתואר ‘רופא’ או ‘עו”ד’, התואר ‘רב’ הוא תואר שלצערנו אינו זוכה להגנה בחוק וכל אדם יכול להציג את עצמו ככזה.

”משום כך, כל אדם יכול במצב שנוצר להציג עצמו כרב וכבעל הכשרה מתאימה להעניק תעודות הכשר, ויעניק כשרות לבתי עסק, תוך הטעייה חמורה כלפי הצרכנים – שלא יהיו מודעים להונאה החמורה שבתעודת כשרות זו”.

הרב הראשי הבטיח: “נפעל מול הממשלה החדשה, לתקן את הדבר שלא תצא תקלה כה חמורה מתחת ידיה”.

הבוקר, עם פרסום החלטת היועץ המשפטי, אמר גורם ברבנות הראשית לחרדים 10, כי הוא אינו מודאג מההחלטה, שכן על פי ההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד יתוקן החוק, כך שישאיר את הסמכות היחידה בידי הרבנות.

הגורם ציין, כי על פי סעיף 49 בהסכם, “אם בג”צ יבטל המונופול של הרבנות הראשית על הכשרות, הממשלה תתקן את החוק כדי להשיבו”.

מנכ״ל הרבנות הראשית לישראל, אלחנן גלט אמר: ״הרבנים הראשיים נפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה וניסו להגיע איתו להבנות לממשלה ולצערי הדבר לא צלח.

“ככל שנראה לנכון, נדרוש ייצוג משפטי חיצוני בבית המשפט. אנו נתעקש על כך. בנוסף ידוע לי כי ישנו הליך חקיקה פרטי והבנות קואליציוניות בנושא שיובילו להצעת חוק ממשלתית.

“חשוב להבין, החלטה כזו היא החלטה שפוגעת בסמכויות הרבנות הראשית לישראל הקבועות בחוק, וחשוב מכל פוגעת בכשרות של בתי העסק ובציבור ברוב רובו של הציבור הישראלי שדורש כשרות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות