יום ראשון, 19.05.2024 שעה 02:16

עיני וקמר ייפגשו עם בלאטר: למנוע מהלך זדוני

דרישת הפלסטינים להשעיית ישראל תעלה לדיון בקונגרס בציריך ב-29 במאי ובישראל מנסים למנוע את ההצבעה. עיני שלח מכתב ל-209 המדינות החברות בפיפ"א

|
ספ בלאטר. תהיה פגישה משולשת? (רויטרס)
ספ בלאטר. תהיה פגישה משולשת? (רויטרס)

בשורות רעות מאוד לישראל. פיפ"א הודיעה שתדון בבקשת פלסטין להשעות את ישראל מכל פעילות בקונגרס שייערך בציריך ב-29 במאי. בסדר היום שפורסם ביום שני נמצא הדיון: "הצעת ההתאחדות הפלסטינית להשעות את ההתאחדות הישראלית", במקום ה-15 ברשימת הדיונים. על מנת שההצעה להשעייה תתקבל, הפלסטינים יצטרכו רוב של 75 אחוז בהצבעה מבין 209 חברי פיפ"א. 

בהתאחדות לא אהבו לשמוע על הנושא וכבר מחר ייצאו היו"ר עופר עיני והמנכ"ל רותם קמר להיפגש עם נשיא פיפ"א ספ בלאטר. במקביל, נמשכים הניסיונות ליזום פגישה משולשת בין עיני, בלאטר וג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית והאיש שעומד מאחורי הבקשה לסנקציה.

"המפגש עם נשיא פיפ"א משמעותי מאוד למאבק שלנו לבטל את האפשרות לקיום הצבעה בקונגרס פיפ"א על בקשת ההתאחדות הפלסטינית להשעות את ישראל", אמר עיני. "המפגש האמור הוא נדבך מרכזי בשורת הצעדים בהם אנו נוקטים בשבועות האחרונים. לא נאפשר להציג את ישראל כמדינה שהפרה את ההסכמים עליהם חתמנו ונעשה כל שביכולתנו כדי למנוע חרם כלשהו".

"אני בהחלט מצפה מנשיא פיפ"א להשמיע קול ברור בנושא ולפעול בכל הדרכים העומדות לרשותו כדי למנוע את המהלך הזדוני הזה", סיכם היו"ר.

בלאטר ולוזון. כך זה נראה לפני שנתיים (רדאד ג´בארה)
בלאטר ולוזון. כך זה נראה לפני שנתיים (רדאד ג´בארה)
 

כזכור, לפני שנתיים הודיעה פיפ"א על הקמת כוח משימה מיוחד שמטרתו לפתור את סוגיית תנועת הספורטאים הפלסטינים במעברים, כאשר בלאטר אמר שהוא נחוש למצוא פתרון. נשיא פיפ"א ביקר אז בארץ וערך פגישה משולשת עם רגוב ויו"ר ההתאחדות דאז, אבי לוזון. אלא שפתרון לא נמצא. רג'וב כבר ביקש בעבר את השעיית ישראל, אך חזר בו לפני קונגרס פיפ"א בשנה שעברה בסאו פאולו.

בישראל, פעלו בשבועות האחרונים להגיע לפתרון מבלי לעלות את העניין להצבעה. עיני וקמר נפגשו עם נשיא אופ"א מישל פלאטיני וקיבלו את תמיכתו. במקביל, נפגש חבר הכנסת עיסאווי פריג' עם רג'וב וניסה להניא אותו מהדרישה להשעות את ישראל. רג'וב אמר ביום שישי לסוכנות הידיעות רויטרס: "ישראל מתנכלת לכדורגלנים וספורטאים פלסטינים ומונעת מעבר ציוד ספורט".

עיני שלח הבוקר מכתב ל-209 ההתאחדויות אשר רשומות בפיפ"א ובו כתב בין היתר: "אין להתאחדות כל יכולת לסייע במציאת פתרון מדיני. ההתאחדות מותקפת מבלי שעשתה דבר הנוגד את תקנות פיפ"א. ההתאחדות הישראלית פועלת כל העת למיגור האלימות והגזענות בכדורגל, ולטובת האחדות והשוויון. אנו גאים בכך ששחקנים יהודים וערבים, כמו גם בני לאומים אחרים, משחקים יחד כבר מליגות הילדים ועיקר גאוותנו היא על המרקם במיוחד של נבחרת ישראל בכל הגילאים".

"חרם הוא לא משחק, חרם הוא לא פתרון. פיפ"א אינה המגרש הראוי לחרמות. עזרו לנו לשמור את הכדורגל שלנו ושלכם חף מנגיעה פוליטית ולהמשיך לעשות בו שימוש לטובת קירוב בין העמים ולא כגורם מפלג", סיכם עיני.             

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */