"תנאים קשים של מחסור". נפאל, בשבוע שעבר (צילום: עמותת "תבל בצדק")
"תנאים קשים של מחסור". נפאל, בשבוע שעבר | צילום: עמותת "תבל בצדק"

רעידת האדמה בנפאל: לאחר האסון במדינה ההררית, משרד החוץ מפרסם אזהרה לתושבי ישראל וממליץ להם לשקול מחדש ביקור אפשרי במדינה. במקביל, פועלים צוותי החילוץ במדינה להעביר לישראל את גופתו של אור אסרף, המטייל שנהרג ברעידת האדמה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"את נפאל פקדה רעידת אדמה עזה שבעקבותיה התרחשו מספר רעשי משנה חזקים", נכתב בהודעת משרד החוץ. "התוצאה הקשה הינה אלפי הרוגים, פצועים רבים, כפרים שנחרבו, ניצולים רבים אשר איבדו את ביתם ורכושם ותשתיות חיוניות שנפגעו באופן משמעותי.

"תהליך השיקום של נפאל יארך עוד זמן מה ובינתיים שוררים בה תנאים קשים של מחסור בתרופות ובשרותי רפואה, אספקת מזון בלתי סדירה בחלק מהאזורים שנפגעו וסכנה לזיהום של מי השתייה".

עוד הוסיפו במשרד החוץ: "אנו ממליצים כי הנתונים הללו יילקחו בחשבון על ידי אלו המתכוונים לנסוע לנפאל ועל ידי אלו השוהים כבר במדינה, וממליצים שישקלו מחדש את החלטתם להישאר בה". יש לציין כי במהלך מבצע החילוץ של הישראלים מקטמנדו העדיפו מספר מטיילים ישראלים להישאר במדינה למרות המצב הקשה בה.

גופתו של אור אסרף תנחת הערב בישראל

במקביל לעזיבה ההדרגתית של צוותי הסיוע הישראליים שנשלחו לנפאל, הצוותים עוסקים כעת במשימה אחת עצובה במיוחד: הטסת גופתו של אור אסרף, המטייל הישראלי שנהרג ברעידת האדמה בנפאל, בחזרה לישראל.

"החזרנו את אור הביתה". אסרף (צילום: באדיבות המשפחה)
אור אסרף יובא למנוחות מחר | צילום: באדיבות המשפחה

לאחר הליך זיהוי פתולוגי בנפאל עצמה, הגופה תוטס לארץ בטיסה מסחרית של אחת מחברות התעופה האירופיות. הארון צפוי לנחות בישראל בשעות הערב, ולאחר סיום הליך זיהוי סופי על ידי פתולוגים ישראלים אסרף יובא מחר למנוחות בבית העלמין ביישובו להבים.

"יצאנו לחלץ מקצה העולם כי כולנו אחים"

שלומי ענבי, מתנדב ביחידת חילוץ עציון שחילץ את אור אסרף, כתב לקבוצת המחלצים עם סיום המשימה למצוא את אור: מכאן, מנפאל, רואים שיש לנו עם לתפארת. רואים צבא מדהים שהעמיד בית חולים שדה ברמה הגבוהה ביותר לסיוע לעם הנפאלי. מכאן, רואים חבורת לוחמים חדורי קרב להביא את חבר שלהם מהצוות לקבורה בישראל. הילדים שלי יוכלו להגיד שאבא שלהם יצא לחלץ אדם בסוף העולם רק כי כולנו אחים".

לצד הסיוע של ממשלות שונות לנפאל, נמשכת גם התגייסות של חברות מסחריות למדינה המוכה. חברת המשלוחים האמריקנית פדרל-אקספרס הודיעה הבוקר כי תעביר לנפאל תרומה בשווי מיליון דולר בתחבורה ובטיסות, בה יועברו למדינה ציוד רפואי, אוהלים, ציוד תקשורת, מזון ומערכות לטיהור מים. רבע מיליון דולר נתרמו לצלב האדום האמריקני, שפועל ישירות בנפאל.

בהכנת הידיעה השתתפו ניר דבורי, ערד ניר ותמיר סטיינמן