ש”ס והליכוד חתמו על הסכם: דרעי ימונה לשר הכלכלה, ופיתוח הנגב והגליל

יומיים לפני תום המועד להרכבת הממשלה, חתמו הערב סיעות ש"ס והליכוד על הסכם קואליציוני: נתניהו נענה לדרישת דרעי והעניק לו גם את התיק לפיתוח הנגב והגליל • דרעי: "ממשלת 61 היא ממשלה צרה, אבל זה הקטן גדול יהיה. אני קורא ליו״ר המחנה הציוני ידידי בוז׳י הרצוג, תצטרפו לממשלה, ישנה פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית"
יוני גרין
ט"ז אייר התשע"ה / 04.05.2015 21:14

מפלגות הליכוד וש”ס חתמו הערב (שני) במשכן הכנסת על הסכם קואליציוני ביניהן. בכך הייתה ש”ס לשותפה השלישית שסוגרת הסכם בממשלת נתניהו הרביעית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי נפגשו בארבע עיניים בלשכת נתניהו, טרם החתימה.

על פי ההסכם, דרעי יתמנה לשר הכלכלה ולפיתוח הנגב והגליל, תיק הדתות יעבור לשליטת ש”ס, כאשר טרם ברור מי מחברי הכנסת של הסיעה יחזיק בו.

בעקבות הלחץ של הבית היהודי למנוע שליטה בלעדית של ש”ס במשרד הדתות, תחום הגיור יוכפף לראש הממשלה נתניהו. יחד עם זאת, האחריות על בתי הדין הרבניים תעבור ממשרד המשפטים לאחריות משרד הדתות.

כמו כן תקבל ש”ס סגן שר במשרד (יתואם עם ראש הממשלה באיזה משרד, ככל הנראה ח”כ יעקב מרגי) סגן באוצר או שר במשרד האוצר שיהיה האחראי על מנהל התכנון (ככל הנראה ח”כ יצחק כהן), יו״ר ועדת חינוך וסגן יו״ר הכנסת.

דרעי

במעמד החתימה על ההסכם אמר נתניהו: “הזמן נוקף וצריך להקים ממשלה בהקדם, כי לוח הזמנים מסתיים וגם כי יש משימות גדולות בפני עם ישראל – גם במישור הבטחוני וגם הכלכלי. אני מברך על השותפות הזו”. נתניהו הוסיף: “61 זה מספר טוב. 61 פלוס זה מספר יותר טוב”.

דרעי אמר: “המו”מ היה מכובד מאוד. זו ממשלה צרה אך הומוגנית ונעבוד בשיתוף פעולה עם הבית היהודי”. 

דרעי הוסיף: “הבטחתי וקיימתי, הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות – מע”מ אפס, רפורמת הדיור הציבורי, ושכר מינימום”.

אריה דרעי גם קרא ליו”ר המחנה הציוני יצחק הרצוג להצטרף לממשלה ולהקים ממשלת אחדות, במיוחד על רקע הודעתו של אביגדור ליברמן אחר הצהרים, לפיה ישראל ביתנו לא תיכנס לממשלת נתניהו החדשה. “ממשלת 61 היא ממשלה צרה, אבל זה הקטן גדול יהיה. אני קורא ליו״ר המחנה הציוני ידידי בוז׳י הרצוג, תצטרפו לממשלה, ישנה פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית”.

דרעי  נפגש הערב גם עם הרצוג. לוואלה אמר: “אמרתי לו שהוא צריך להצטרף. התרשמתי שהוא לא סגר את הדלת, אבל זה יהיה קשה. המחנה הציוני יחטא להסטוריה כי הממשלה הזו יכולה לתקן את העוולות החברתיות. מעריך שקודם יהיו 61. זו הממשלה שהכי קשה להפיל אותה. אנחנו וכחלון רוצים ממשלה רחבה ונקווה שזה יקרה בהמשך”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    05/05/2015 08:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ליברמן רדף את הציבור החרדי בשנים האחרונות ללא הרף וכי רק בגלל התנהלותו של ליברמן נאלצה הכנסת לחוקק את חוק הגיוס החמור השמד והניאוף”, כולם אומרים, “אני שמח שהרשע מרושע הזה בחוץ”