אין תמונה
ח"כ נגוסה: "רה"מ יכול לעשות היסטוריה"

"ראש הממשלה יעשה היסטוריה אם ייתן לי את תיק הקליטה" - כך אמר היום (שני) ח"כ אברהם נגוסה (ליכוד) בריאיון מיוחד לחדשות 2 Online על רקע הפגנות הזעם של יוצאי אתיופיה בימים האחרונים וההודעה של יו"ר ישראל ביתנו כי בכוונת מפלגתו שלא להצטרף לממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

חבר הכנסת נגוסה, נבחר לראשונה בבחירות האחרונות לאחר שהוצב במקום ה-27 ברשימת הליכוד. עד להיבחרו שימש נגוסה, חבר קהילת יוצאי אתיופיה בישראל, כפעיל חברתי ופוליטי העוסק בקידום העלייה ושיפור איכות חייהם של העולים. עם פרסום ההודעה על אי הצטרפותה של ישראל ביתנו ועמה גם שרת הקליטה המכהנת סופה לנדבר לממשלה המתגבשת, אומר נגוסה כי היה שמח לכהן כשר הראשון הנמנה עם בני העדה בכדי לפעול לטובתם ולטובת אוכלוסיית העולים בישראל.

"אני משאיר את השיקול הזה לראש הממשלה נתניהו", הבהיר ח"כ נגוסה. "יחד עם זאת, באופן אישי, הייתי רוצה בתפקיד הזה. הייתי מעוניין בתפקיד ביצועי שיאפשר לי לקדם את ענייני הקהילה ואת ענייניהם של כל העולים בישראל".

"עד כה לא הצבתי דרישה בנושא או בקשה בפני ראש הממשלה", הוסיף חבר הכנסת הטרי, "אך יש לי בהחלט את הכישורים בכדי לכהן בתפקיד החשוב הזה. בעקבות המחאה אני ונציגי הקהילה ביקשנו להתייחס לבעיות ולדרישות ולטענות שעלו ומהממשלה לפעול בנושא. אם ראש הממשלה חושב שכדאי לתת לי את תיק הביצועי הזה כדי לממש את הדברים האלה - ראש הממשלה יכול לעשות היסטוריה כשבפעם הראשונה יוצא אתיופיה ימונה לתפקיד".

הדיון לאחר המחאה, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הדיון לאחר המחאה, היום | צילום: קובי גדעון, לע"מ

לאחר המחאה: ועדה בראשות נתניהו

אחרי מפגן הזעם האלים ברחובות תל אביב קיים היום ראש הממשלה נתניהו דיון נרחב בנושא בהשתתפות השרים גלעד ארדן, יצחק אהרונוביץ, סופה לנדבר, אורי אריאל ונפתלי בנט, כמו גם נציגים מהעדה האתיופית. נתניהו הדגיש בפני הנוכחים כי יש "להתייצב כאחד נגד תופעת הגזענות, להוקיע אותה ולפעול לביעורה".

הדיון נמשך כשלוש שעות ובמהלכו שטחו בני העדה את טענותיהם ובקשותיהם המרכזיות. בסיום המפגש הוחלט כי בשבועות הקרובים תובא להחלטת הממשלה הצעה לתכנית מקיפה שגובשה בשנה האחרונה בממשלה ואמורה לתת מענה לחלק מהבעיות.

יחד עם זאת, משרד ראש הממשלה ירכז את המעקב אחרי יישום התוכנית ותוקם ועדת שרים בראשות ראש הממשלה שיעקוב אחר ביצוע התוכנית וקידום פתרונות לנושאים נוספים. נוסף על כך, המשטרה תבחן את הטענות של יוצאי אתיופיה בישראל ליחס מפלה ותפעל לשרש תופעות אלו.

"עלינו להתייצב כאחד נגד תופעת הגזענות, להוקיע אותה ולפעול לביעורה. ועדת השרים שאעמוד בראשה יקדם תכניות לפתרון הבעיות שהועלו בפגישה בתחומי החינוך, הדיור, התרבות, הדת התעסוקה ועוד", הדגיש ראש הממשלה נתניהו בתום הפגישה. 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של מתן חצרוני