ליברמן לא מצטרף לממשלה - ומתפטר מתפקיד שר החוץ: שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע שמפלגתו לא נכנסת לממשלת נתניהו הרביעית. ליברמן הודיע שמיד לאחר ישיבת הסיעה הוא מתכוון להגיש את התפטרותו מתפקידו. 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

"הדילמה הייתה עקרונות או כיסאות. אני שמח שאנחנו בחרנו בעקרונות וויתרנו על הכיסאות", פתח ליברמן את דבריו. "לא הייתה לנו בעיה עם התפקידים, ואנחנו זכינו במשא ומתן לקבל את משרד החוץ ואת משרד הקליטה עם הרבה תגבורת. יחד עם זאת הגענו למסקנה ברורה שזה לא נכון מבחינתנו להצטרף לקואליציה הנוכחית", הוסיף.

לדברי ליברמן, ההסכמים שנחתמו עם המפלגות האחרות מעידות על אופרטוניזם שאינו מקובל עליו. "מי שזוכר בשלהי הכנסת ה-19 הנושא המרכזי בבית הזה נסוב סביב חוק הלאום. היו לו כמה גרסאות שהגישו כמה חברי כנסת. זה נושא שכמעט קרע את הקואליציה מבפנים. פתאום הנושא הזה לא קיים", המשיך ליברמן לנמק את החלטתו המפתיעה.

"ויש עוד כמה דוגמאות כמו חוק הפרדת הרשויות, פסקת ההתגברות. פתאום מישהו שם וטו והנושא ירד מסדר היום. זו קואליציה שלא משקפת את העמדות של המחנה הלאומי. זה לא לרוחנו בלשון המעטה", אמר יו"ר ישראל ביתנו שהודיע שהחליט להתפטר גם מתפקידו כשר החוץ - וכי בתום הישיבה יגיש את מכתב ההתפטרות.

ממשלת 61 יוצאת לדרך - ותורחב בהמשך?

ההודעה של ליברמן מגיעה לאחר שכבר כמה ימים קיים נתק בינו לבין נתניהו. כתוצאה מהנתק, צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל ישראל ביתנו לא נפגשו כבר מספר ימים.

"מדובר ברדיפה פוליטית" (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ, חדשות)
בכל מקרה יציג ממשלה. נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ, חדשות

כעת ההערכה היא שנתניהו יכריז על ממשלה של 61 חברי כנסת, מתוך כוונה להרחיב אותה בהמשך. לפי הדיווחים, תקף שר החוץ בשיחות סגורות את הוויתורים של ראש הממשלה במשא ומתן מול החרדים.

ראשי מפלגות נוספים הפעילו לחץ על ליברמן שיצטרף לממשלה ואומרים כי אינם מבינים על פשר מה הקרע בינו לבין נתניהו. האם זה בעניין קווי היסוד, משרות, או שמא משקעים אישיים בין השניים.