חוטובלי: ש”ס והבית היהודי חייבים להגיע לפשרה ב’דתות’

"צריך שתהיה כאן טביעת אצבע ציונית, שאנשים שמגיעים משורת הציונות הדתית יוכלו להיות מעורבים, ולהשפיע על עיצובה של המדיניות בסוגיות הלכתיות" • "יאיר לפיד הוביל מאבק בלתי נסלח במשך שנתיים כנגד ערכים חשובים"
אליעזר היון
י"ד אייר התשע"ה / 03.05.2015 17:28

על רקע המאבק בין תנועות ש”ס והבית היהודי על השליטה במשרד הדתות, התראיינה היום חברת הכנסת ציפי חוטובלי לתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ ואמרה כי מפלגות ש”ס והבית היהודי צריכות להגיע לפשרה בסוגיית ניהול משרד הדתות.

“זה לא סוד שהלקוחות המרכזיים של ציבור הבאים בפני הרבנות בישראל זה כלל הקהל בישראל. היהדות החרדית מסתמכת בכשרויות של מהדרין ובכלל לא מסתמכת על הרבנות הראשית לישראל, כלומר לא יכול שמי שמנהל את הגוף – הקהל שלו לא משרת את הלקוחות של אותו ציבור, אז צריך שתהיה כאן טביעת אצבע ציונית שאנשים שמגיעים משורת הציונות הדתית יוכלו להיות מעורבים בעיצוב המדיניות ההלכתית בשנים הקרובות, כמו גם בסוגיות של רבנים ראשיים, סוגיות של דיינים, הדבר הזה חיים להיפטר בפשרה”.

חברת הכנסת מן הליכוד דחתה את הטענה כי ‘הבית היהודי’ קופחה על ידי תיקים ‘לא חשובים’ ואמרה: “אני מסתכלת על התיקים שמקבלת ‘הבית היהודי’ ואני אומרת הלוואי עלי ועל כל הליכוד להיות מקופחים על ידי תיק החינוך. הכל עניין בסופו של דבר עניין של סעיפים קטנים ושל משא ומתן”.

חוטובלי התייחסה גם להחלפתה של ‘יש עתיד’ במפלגות הדתיות ואמרה: “עם ישראל יהיה מרוצה מהעובדה שהוא מקבל את מה שהוא בחר, ממשלה ימנית לאומית, והוא רוצה שהצד הדתי והזהות היהודית יחזרו לשולחן, אחרי שנתיים קטלניות, בהם יאיר לפיד הוביל מאבק בלתי נסלח ופגיעה בערכים מאד חשובים, ואני חושבת שכולנו נתברך בזה.

במהלך הראיון חוטובלי לא סיפרה על תיק מסויים בו היא חפצה אך חשפה כי נפגשה עם ראש הממשלה והדגישה בפניו את חשיבותו של הציבור הציוני דתי שהצביע לליכוד, ושאותו לדעתה היא מייצגת בתוך תנועת הליכוד. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות