שתף קטע נבחר

ארקדי גאידמק החליט: אני נשאר בבית"ר

הבעלים הודיע על כוונותיו להמשיך להחזיק בקבוצה, לאחר כשלון המגעים למכירתה: "ההחלטה התקבלה לאחר ששמע על מחויבות השחקנים ונכונותם להפחית שכרם באופן משמעותי". מקורבי גאידמק: "מצפים שאגייאר יצטרף, כפי שהבטיח"

בשורה משמחת לאוהדי בית"ר ירושלים. הבעלים של הקבוצה, ארקדי גאידמק, הודיע היום (ה') כי הוא נשאר בקבוצה וימשיך להשקיע בה, גם אם בסכומים קטנים באופן משמעותי ממה שהורגלנו לראות בארבע השנים האחרונות.

 

 

בהודעה רשמית שהוציא הבעלים נכתב: "לאחר תקופה ארוכה בה הביעו גורמים שונים התעניינות ברכישת הקבוצה, וזאת ללא כל תוצאה מעשית, חרף העובדה שכל שנתבקש מהרוכשים הוא להשקיע כסף בתפעול הקבוצה וללא תמורה כלשהי לידיו, החליט גאידמק להמשיך ולתמוך בקבוצה כדי שלא תגיע להליכי פירוק אשר יפגעו בה ובקהל אוהדיה".


אוהדי בית"ר. ארקדי, שוב הביתה (דודי ועקנין)

 

"גאידמק יהיה נכון לעשות כן וזאת לאחר ששמע על מחויבותם של השחקנים לקבוצה ונכונותם להפחית את שכרם באופן משמעותי. גאידמק קורא למי מבין המתעניינים במעורבות בקבוצה ובראשם מר גומא אגאייר, שהצהיר לא אחת כי יהיה מוכן לתמוך בקבוצה בסכום משמעותי, כי זה הזמן לעבור מדיבורים למעשים ולהירתם למאמץ להצלת הקבוצה".

 

בסביבתו של היו"ר איציק קורנפיין הגיבו בשביעות רצון מהמהלך ובהמשך ההודעה נכתב: "ההנהלה מברכת על הצהרה זו של מר גאידמק להמשיך ולתמוך בה ולהובילה להישגים כפי שעשה בשנים האחרונות, ומצפה לסיוע מצד כל הגורמים הרלבנטים לרבות עיריית ירושלים וקהל האוהדים בנהירה לרכישת מנויים".

 

גם אם בהודעה הרשמית לא נכתב מפורשות על כך, מקורבי גאידמק מבהירים כי הם עדיין מצפים מאגייאר להצטרף לגאידמק בתמיכה בקבוצה. "אנחנו מחכים לגומא שיעזור גם הוא, כפי שהוא הבטיח לא פעם", אמר גורם במועדון. "רק ביחד תוכל הקבוצה לעמוד על הרגליים".


גומא אגייאר. יצטרף לגאידמק? (טל שחר)

 

בבית"ר בכל מקרה עומדים בפני עונה פיננסית שמשמעותה קיצוצים מידיים בחוזי השחקנים וכל אנשי הצוות, אך קורנפיין יתחיל במינוי מאמן לפני כל דבר אחר ונדמה כי מועמדותו של ראובן עטר היא הרצינית ביותר כרגע. גאידמק, שהתרשם מאוד מהמהלך של המאמן, שהציע להתחיל לעבוד בהתנדבות, יעדיף למנות את מחזיק הגביע כאות הערכה להתנהלותו.

 

בסביבתו של קורנפיין אמנם העדיפו את אורי מלמיליאן, שלדעת רבים מתאים יותר לניהול קבוצה בתקציב נמוך, אך רצונו של הבוס יכריע ככל הנראה לטובתו של עטר, כשגם יצחק שום שעדיין מחזיק בחוזה במועדון, מועמד. מבחינת השחקנים, הרי שהחלטת גאידמק תשפיע על כמה מהם להחליט להישאר.

 

אלמלא הליך הקיצוץ בו כבר החל קורנפיין לפני מספר חודשים, שכלל את סיום ההתקשרות עם מספר רב של עובדים והסכם שכירות חדש לגבי השימוש בבית וגן, היה אמור להגיע תקציב בית"ר לכ-60 מיליון שקל - תקציב בו לא היתה מסוגלת הקבוצה לעמוד. עכשיו, מקווים בבית"ר, כי התקציב יעמוד על כ-40 מיליון שקל.


ברוכיאן. החל בגל הקיצוצים וגרר אחריו את יתר חבריו (צילום: אלי אלגרט)

 

זאת בזכות ההכנסות מהטוטו, מכירת כרטיסים ומזכויות שידור ובהנחה כי גאידמק ואגייאר ישקיעו כ-3 מיליון דולר כל אחד. בנוסף לכך, השחקנים צריכים להסכים להפחתה של כ-40 אחוז בשכרם. במועדון מקווים כי הפתרון הנוכחי אינו קשור בבעיה משפטית כלשהי כלפי נושיו של גאידמק, מאחר והכספים ייכנסו לקופת המועדון ולא לכיסו הפרטי של הבעלים

 

הבוקר פורסם ב-ynet כי בעקבות המחוות האחרונות של עטר ושל אבירם ברוכיאן, שהסכים להישאר ולקצץ ולא לעבור לקבוצה ישראלית אחרת, הודיעו לפחות שני שחקנים נוספים כי יסכימו לקיצוץ משמעותי בשכרם. עכשיו נראה כי גם שחקנים בכירים כברק יצחקי, עמית בן שושן, אריק בנאדו, תומר בן יוסף, עידן טל וטוטו תמוז יישארו בסופו של דבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארקדי גאידמק
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים