קריסת המיליונים • “חלפן הכספים דומב היה בקשר עם משפחות פשע”

מאות משקיעים ובעלי צ'יינג'ים ברחוב החרדי שהשקיעו אצל יענקי דומב בעל עסק לניכוי צ'קים בבני-ברק, כבר מבינים: הכספים לא יוחזרו • אחד המשקיעים מבני ברק חווה התמוטטות נפשית • אתר וואלה: "אחד מבעלי ה"צ'יינג'ים" בבני ברק, שאיבד אצל דומב סכום המוערך ביותר משני מיליון שקלים, נמצא תחת חסותו של העבריין מוטי חסין"
אבי כץ
י"ד אייר התשע"ה / 03.05.2015 10:17

בריחתו של יענקי דומב, בעל עסק לניכוי צ’קים בבני-ברק, שנעלם ביום חמישי בלילה כשהוא מותיר אחריו חובות המוערכים ב-50 עד 80 מיליון שקלים, הפכה מאז סופהשבוע לשיחת היום ברחוב החרדי.

לפי דיווח של העיתונאי יקי אדמקר בוואלה! NEWS, לפרשה יש גם קשר ישיר לבכירים בעולם התחתון. לפי הדיווח, “גורמים חרדים המעורים בפרשה הביעו חשש שייעשו ניסיונות להשיב את הכסף דרך עבריינים”.

עוד נאמר בדיווח, כי אחד מבעלי ה”צ’יינג’ים” בבני ברק, שאיבד אצל דומב סכום המוערך ביותר משני מיליון שקלים, נמצא תחת חסותו של העבריין מוטי חסין. לפי עדות נוספת, המצוטטת בוואלה, “דומב היה בקשר עם משפחת הפשע חרירי ועם אבי סולטנה”.

הקריסה של חלפן הכספים החרדי יענקי דומב מבני ברק, התפוצצה בקול רעש גדול ביום חמישי. דומב, ממשפחה חרדית מוכרת, תושב בני ברק, תפעל חברה בע”מ בתחום שירותי המטבע, שבעליה ברח מישראל לפני כחצי שנה. דומב  עסק גם בהענקת הלוואות בריבית ובגביית חובות.

המפסידים הגדולים בפרשה הם צ’יינג’ים הפועלים בבני-ברק ובירושלים, אנשים שפרטו צ’קים במשרד שבבעלותו, לצד מאות אברכים, חלקם בעלי משפחות ברוכות ילדים, שהפקידו אצלו את כספם תמורת ריבית – וכעת איבדו את כל כספם.

לפי הדיווח בוואלה, אחד המשקיעים מבני ברק אף חווה התמוטטות נפשית לאחר שהתברר לו כי מאות אלפי שקלים שהשקיע אצל דומב לעולם לא יוחזרו.

ביום חמישי בלילה, לאחר שהבין את עומק השבר הכלכלי, החליט דומב לנטוש את המערכה – ונמלט.

לאן? הדעות חלוקות. דומב עצמו, בהודעות ששלח לידידיו וחבריו, כתב כי הוא בחו”ל.

“חברים יקרים”, כתב דומב בהודעה אישית בוואטס-אפ ביום שישי לפנות בוקר. “אני מצטער על כל מה שקרה. אין לי פנים להראות את עצמי בפני אף אחד. גרמתי לרבים מכם צער גדול מאד שאני לא יכול לתאר.

“למרות מחשבתי לעמוד ולהילחם על הדברים, קיבלתי בעצת חברים טובים ויקרים החלטה לעזוב את המדינה ולעבור לגור בארץ אחרת. מצטער על כל הנזק שגרמתי לכל אחד מכם ומקווה שתמצאו את המקום לסלוח לי”.

בהודעות ששיגר ביום שישי בצהרים כתב: “יענקי מחו”ל”.

אולם, למרות ההודעות, חלק מהנושים סבורים כי הוא מסתתר בארץ, עד יעבור זעם.

עו”ד אלקנה בישיץ אמר לאתר חרדים10: “הלקוח שלי נתון לאיומים קשים על חייו. אנשים שהשקיעו את הונם ואבדו הכל עשויים שלא להיות סמפטיים”.

ביום שישי בבוקר פשטו נושים, שהבינו כי לא יראו יותר את כספם, על משרדו בשכונת קרית הרצוג בבני ברק ובזזו אותו.

לפני שהספיקו לעשות זאת גם בדירתו הפרטית, הגיעה למקום משאית הובלות ופינתה את תכולת הדירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני לא מבין ריבית זה אסור!!!! והם חרדים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    04/05/2015 18:26
    מה
  1. חילול ה