יום ראשון, 19.05.2024 שעה 12:45

משחק על כסף: מייוות'ר ופאקיאו בקרב העשור

"מאני" נגד "פקמן", הגנה נגד התקפה, מספר 1 נגד מספר 2. לאחר 7 שנים של מלחמות מיותרות, קרב העשור כאן. ההיסטוריה, המספרים והמורשת - הכל בפנים

|
מייוות´ר ופאקיאו.
מייוות´ר ופאקיאו. "קרב המאה" בפתח

שבע שנים. שבע שנים עברו מאז החליט פלויד "מאני" מייוות'ר, המתאגרף הגדול בדורנו ואחד מהגדולים בהיסטוריה, לתלות את הכפפות אחרי שניצח את ריקי האטון בנוק אאוט טכני בסיבוב העשירי ושמר על תוארו במשקל בינוני קל של ה-WBC.

הפרישה ההיא הייתה אמורה לשים לסוף לאיגרוף כמו שהכרנו אותו לאור הפרישה של הכוכב האמיתי האחרון שנותר. הספורט הוותיק, שראה אין ספור אגדות וקרבות גדולים, הולך ומתכלה לאט לאט בעקבות אנשים ששמים את טובתם לפני טובת הספורט, פריחה של ענף ה-MMA ושיטות שיווק מיושנות. צריך להודות, ימי מוחמד עלי, ווילי פפ, שוגר ריי רובינסון ואפילו האחים קליצ'קו, נמצאים הרבה מאחור.

מייוות´ר נגד פקיאו (רויטרס)
מייוות´ר נגד פאקיאו (רויטרס)
 

מייוות'ר נותר האייקון האחרון. בלתי מנוצח, פה גדול ו-וו ימנית ששולחת יריבים לישון. בנוסף, הוא גם ניצח את אוסקר דה לה הויה האגדי ונחשב למתאגרף הטוב בעולם ללא מתחרים. מייוות'ר עזב בלתי מנוצח ולאחר שהרגיש שמיצה את עצמו בספורט.

כוכב חדש הגיע
במקביל, עם הפרישה של האלוף, כוכב חדש קם לספורט. תקווה חדשה. מני פאקיאו, פיליפיני חסר פחד, שהפיל אנשים על ימין ועל שמאל ועוד אחד ששלח את דה לה הויה המזדקן לקרשים. באותה תקופה, הרגישו חובבי האגרוף פיספוס מאחר והעלייה המטאורית של פאקיאו הגיעה אחרי הפרישה של מייוות'ר, משהו שיכול היה להציל את הספורט ואולי למנף אותו.

בשנת 2009 הגיעה הישועה. מייוות'ר החליט לחזור לקרב מול חוסה מנואל מרקז, בקרב שהתנהל במקביל להתנגשות בין פאקיאו לאותו האטון, אותו ניצח "מאני" לפני הפרישה.

פלויד מייוות´ר (רויטרס)
פלויד מייוות´ר (רויטרס)
 

"אל תופתעו אם פאקיאו ינצח, אני עשיתי את זה שהאטון היה בלתי מנוצח, יש הבדל גדול" אמר אז מייוות'ר. השניים ניצחו כצפוי וכבר אז התחיל המשא ומתן לקרב הראשון בין השניים.

באותו רגע, התחילה הסאגה הגדולה ביותר באגרוף בשנים האחרונות. שנים של משא ומתן לא נשאו פרי. מייוות'ר התעקש על הכל. המשקל בו ייערך הקרב, המקום, בדיקות הסמים שייערכו לשניים וכמובן חלוקת הכספים היו רק חלק מהעניין.

השיא קצת מאחור
לא פחות משש שנים נערך המשא ומתן, שש שנים בהם הספיק מייוות'ר להאריך את הרצף הבלתי מנוצח שלו ל-0:47 ולהבטיח מקום בהיכל התהילה. פאקיאו מהצד השני הפסיד פעמיים, לטימות'י בראדלי ולמרקז כשבבראדלי הוא הצליח לנקום. במרקז עדיין לא. בכל מקרה, הצביטה הקטנה בלב מגיעה בעקבות העבודה שהשניים קצת מאחורי השיא.

מני פקיאו (רויטרס)
מני פאקיאו (רויטרס)
 

בסוף השנה שעברה, ולאחר שבאמת לא נותר להם במי להילחם, הגיעו השניים להסכמה – גם על המשקל, גם על בדיקות הסמים וגם על המקום. מייוות'ר אגב, קיבל את מבוקשו וייקבל 60 אחוז מהרווחים, אך כנראה שגם לפאקיאו נגמר הכוח להתווכח.

הקרב יהיה היקר ביותר בהיסטוריה מבחינת צפייה בתשלום. 100 דולרים, לא פחות ולא יותר, יצטרך לשלם אדם שירצה לראות את הקרב בטלוויזיה – ולא ב-HD. עוד קצת כספים – 16 אלף צופים יגיעו לקרב. רק 500 הוצאו לקהל הרחב ונמכרו תוך דקה. הכרטיס הזול – 1,500 דולר, היקר 10,000. עשרות מפורסמים שרצו להשיג כרטיסים נדחו ורק מי שהסכים לקחת על עצמו חסויות הצליח להשתחל פנימה. שאר הכרטיסים ניתנו למארגנים וניתן רק לשער באיזה סכומים הם יימכרו.

מייוות´ר, פקיאו וביבר (רויטרס)
מייוות´ר, פאקיאו וביבר (רויטרס)
 

המחירים ללילה במלון ה-MGM גרנד גארדן ארנה, בו יערך הקרב, הרקיעו עד כדי 1,600 דולר ללילה בסוף השבוע של הקרב. גם המחירים של שאר המלונות על הסטריפ של וגאס קפצו במאות אחוזים.

טירוף בווגאס וחסויות ממכנסיים
100 מיליון דולר צפויים להיכנס למארגנים בליל הקרב רק ממכירות כרטיסים, חסויות ופעילויות שיווקיות בווגאס עצמה. ההכנסה הכללית מהקרב צפויה לגרד את ה-400 מיליון דולר – סכום מטורף לכל הדעות. פאקיאו אגב, יכניס 2.2 מיליון דולר רק מהחסויות על מכנסיו.

מייוות'ר ייכנס לזירה עם הפמליה המפורסמת שלו שכוללת את ג'סטין ביבר וטריפל אייץ' מה-WWE. לאלוף יש חמש חגורות מחמישה אירגונים שונים והוא הפך לסלבריטי לכל דבר.

eמבחינה מקצועית, מייוות'ר נחשב למתאגרף הגנתי מאוד, דומה מאוד למוחמד עלי שהיה "עוקץ כמו דבורה". “מאני", שלא סיים קרב בנוקאאוט כבר למעלה מ-3 שנים, מחושב מאוד, יודע להתחמק ממכות ולהנחית מכה בדיוק בזמן הנכון.

פאקיאו מנגד, הוא סיפור אחר לחלוטין. מתאגרף משוגע, התקפי ומלהיב המתאמן תחת המאמן הטוב בעולם, פרדי רואוץ'. כל כך מלהיב שכשהוא עולה לקרב, אחוז הפשיעה בפיליפינים יורד ל-0 וכך יהיה גם מול מייוות'ר. זמן בטוח להסתובב ברחובות מנילה.

מי יקפוץ קדימה בדירוג?
לא משנה כיצד יסתיים הקרב, עולם האיגרוף נמצא בבעיה. ניצחון של מייוות'ר כנראה ישלח אותו לפרישה, ניצחון של פאקיאו ישבור את אגדת מייוות'ר. בכל אופן, קרב כזה לא קיבלנו מאז מייק טייסון נגד לנוקס לואיס. קרב כזה ששווה לקום עבורו בלילה. אז, טייסון היה בסוף הקריירה ולואיס היה פייבוריט כבד. מאני נגד פקמן הרבה יותר מסקרן, למרות שמייוות'ר הוא הפייבוריט הבולט פה.
אפשר לקרוא לזה קרב העשור, אולי אפילו קרב המאה.

לקראת הקרב, ערכו מומחים דירוג של 25 המתאגרפים הטובים בהיסטוריה. מייוות'ר מדורג 22, פאקיאו 25. המנצח כנראה יקפוץ כמה מקומות קדימה. מייוות'ר יודע שהמורשת שלו לא הייתה מושלמת ללא הקרב הזה מול פאקיאו. הפיליפיני הוא למעשה היחיד שיכול לעשות את הבלתי ייאמן ולנצח את המפלצת. בכל מקרה, מחר, נהיה עדים להיסטוריה. אל תפספסו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */