צפו: קייט מידלטון הציגה את הנסיכה

אחרי ימים של המתנה, אזרחי בריטניה יכולים לחגוג את לידת הבת החדשה של הזוג המלכותי

יורשת העצר, הערב מחוץ לבית החולים בלונדון // צילום: אי.פי.איי // יורשת העצר, הערב מחוץ לבית החולים בלונדון

הממלכה הבריטית אומנם מתכוננת לבחירות, אבל היום היא קיבלה הפוגה קטנה מהפוליטיקה בצורת לידה מלכותית. סוף השבוע האחרון לפני החגיגה הדמוקרטית הופקע על ידי בית המלוכה הבריטית, מהרגע שנשלחה ההודעה על אשפוזה של הדוכסית מקיימברידג' היא קייט מידלטון במחלקת היולדות של בית החולים סנט מארי.

צילום: רויטרס

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
משפחה מאושרת // צילום: אי.פי

מידלטון ילדה בשעה ב-8:34 בבוקר (שעון בריטניה) בת, אחות לנסיך ג'ורג'. בני הזוג העדיפו לא להישאר בבית החולים ועזבו את המקום לארמון קנסינגטון בסביבות השעה 20:30 הערב, לא לפני שהציגו את הנסיכה הטרייה לעולם כולו. 

המאורע המשמח הוביל לעדכון רשימת יורשי העצר כאשר הנסיכה הקטנה, ששמה עדיין לא פורסם, הדיחה את דודה, הנסיך הארי מהמקום הרביעי ברשימת יורשי העצר. אחיה הבכור, אביה הנסיך וויליאם וסבה הנסיך צ'רלס מדורגים מעליה ברשימה המכובדת של בית המלוכה הבריטי.

הבוקר התחיל עם ציוץ של ארמון קנסינגטון שעדכן ב-8:39 בבוקר על אשפוזה של קייט במחלקת היולדות של סנט מארי בסביבות השעה שש בבוקר. קייט לוותה למקום על ידי בעלה הנסיך וויליאם, והם נכנסו לבית החולים בלי שהתקשורת או סקרנים הבחינו בהם. בזמן פרסום ההודעה הזאת הדוכסית כבר ילדה, אבל בית המלוכה לא עשה מאמץ לעדכן באופן מיידי את התקשורת.  

קייט וויליאם, לפני כחודש // צילום אי.פי 

זמן קצר לאחר הדיווח הראשוני תושבים מקומיים ותיירים החלו להגיע לאזור בית החולים, שם פגשו מעריצים של בית המלוכה עטופים בדגלים, שהתמקמו באזור בית החולים כבר לפני חודש. תוך זמן קצר נשלפו בקבוקי השמפניה בהמתנה להודעה על הלידה. 

כשעתיים וחצי לאחר הלידה, נשלחה ההודעה הרשמית המעדכנת על "הלידה הבטוחה" ועל כך שבני משפחת המלוכה עודכנו בנושא. ארמון קנסינגטון דיווח גם כי הנסיך וויליאם נכח בלידה עצמה וכי משקלה של הנסיכה עומד על 3.71 ק"ג. את השמחה ניתן היה לראות גם בשידורי הטלוויזיה, כאשר כתבי רשת "סקיי ניוז" ויתרו על האיפוק הבריטי והפגינו התלהבות ברגע שהתברר כי מדובר בנסיכה.

זמן קצר לאחר ההודעה הרישמית הגיע למקום הכרוז העירוני, לבוש בלבוש מסורתי ועם פעמון והכריז על הלידה בהתאם למסורת המקומית. 

ראש ממשלת בריטניה קמרון התייחס להודעה על הגעתה של מידלטון לחדר הלידה בחשבון הטוויטר שלו ואמר כי, "שלל איחולים לדוכסית מקיימברידג' על לידתה השנייה - בריטניה כולה מברכת אותה".

העם הבריטי מתרגש, ומצלם // צילום: אי.פי

לאחר שעות של המתנה, רף ההתרגשות שוב עלה כאשר הנסיך עזב את בית החולים כדי לחזור בתוך זמן קצר עם בנו הנסיך ג'ורג' שיחגוג שנתיים בעוד חודשיים. זאת היתה הפעם הראשונה מאז הלידה בה נראה ג'ורג' בציבור בבריטניה. לאחר שנופפו לשלום ג'ורג' נכנס לפגוש את אחותו החדשה.

כעשר שעות לאחר הלידה בסביבות השעה 18:30 קייט וויליאם יצאו להציג את בתם שלמרות ההמולה ורעש המצלמות הצליחה לישון. קייט, למי שמעוניין לדעת, לבשה שימלה של המעצבת ג'ני פקהאם, ונראתה נפלא כהרגלה.

כעת כל שנותר הוא לנחש מה יהיה שמה של הנסיכה. על פי סוכנויות ההימורים השמות המובילים הם אליס, שרלוט, ויקטוריה, אליזבת ודיאנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר