"החזרנו את אור הביתה". אסרף
אור אסרף בנפאל | צילום:

נמשכים המאמצים לאתר את התרמילאי הישראלי שנעדר מאז שהאדמה רעדה: שני מסוקים ראשונים, הנושאים צוותי חילוץ ישראלים, יצאו עם שחר (שישי) לאזור השמורה הלאומית לנגטנג שבנפאל - שם נראה לאחרונה אור אסרף בן ה-22. על כלי הטיס נציגים מיחידת ההצלה של פיקוד העורף שיערכו באזור סריקות בניסיון לאתר את אור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

פטריק אסרף, אביו של אור אסרף, יצא שלשום בלילה לנפאל ביחד עם כמה חבריו של בנו לסיירת "אגוז" כדי לסייע בסריקות אחר הישראלי היחיד שטרם יצר קשר. אתמול טען האב כי מבצע החילוץ נתקע בשל מחסור במסוקים, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולהפעיל לחץ להאצת התהליך.

אחותו של אסרף, אלה, סיפרה אתמול לחדשות 2 Online על המאמצים לאיתורו של אור ועל הלוחמים מאגוז שמצטרפים לחיפוש: "חברים טובים, הם דואגים לו. הם מרגישים חסרי אונים בבית ולכן הם הצטרפו. זה מרגש אותי ואמיץ ומקסים בעיניי שהם רוצים לסייע ולעזור בחיפושים - אני מקווה שהם יחזרו בשלום".

ארכיון
מאמצי החילוץ נמשכים | צילום:

אסרף, חייל משוחרר בן 22 מלהבים, נלחם ונפצע בעזה במהלך מבצע צוק איתן. על פי המידע שנמצא בידי המשפחה, הרעידה תפסה אותו במהלך טרק באזור הלנגטנג. "שמענו שיש בחור שאמר שראה את אור, והיו כמה סיפורים כאלה אבל כל מי שראה אותו ראה אותו בטרק לפני רעידת האדמה, אין לנו עדויות למה שקרה אחרי הרעידה", אמרה אמו אורית.

"תנאים קשים של מחסור". נפאל, בשבוע שעבר (צילום: עמותת "תבל בצדק")
מניין ההרוגים עלה ל-6,200 | צילום: עמותת "תבל בצדק"

בינתיים גם בית החולים של צה"ל שהוקם בימים האחרונים בקטמנדו ממשיך לפעול במלוא המרץ: עד כה טופלו במקום כ-246 בני אדם, רק ביממה האחרונה בוצעו במקום 15 ניתוחים מצילי חיים ולידה קיסרית אחת. חמישה ישראלים הגיעו אתמול לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. ארבעה מתוכם הגיעו יחד עם כוחות פיקוד העורף שיצאו במשימה מיוחדת להשבתם.
כמו כן, שני לכודים שנמצאו תחת ההריסות הובאו לטיפול רפואי בבית החולים.

_OBJ

בתוך כך מדווחות הרשויות כי מספר ההרוגים באסון הטבע עלה ל-6,100 בני אדם לפחות. הרשויות המקומיות ממשיכות בניסיונות לאתר ניצולים נוספים בין ההריסות, אך המאמצים הופנו גם למציאת פתרון לגופות הרבות שנערמו בערים - וזאת על מנת למנוע אסון הומניטרי. "חדרי המתים מלאים עד אפס מקום, וקיבלנו הוראה לשרוף את הגופות מיד", אמר ראמאן לאל, אזרח הודי הפועל בתיאום עם כוחות החילוץ הנפאליים.

כעת חוששים התושבים המקומיים שניצלו לשוב לביתם, עקב הריחות החריפים הנישאים באוויר, החשש מפני רעידות נוספות והמבנים הרעועים שעלולים לקרוס. רבים מהתושבים המקומיים ישנים מאז רעש האדמה מתחת לכיפת השמיים מבחירה, בעוד רבים נוספים עושים זאת מאחר ונותרו ללא קורת גג. על פי ארגונים הומניטריים מיליונים הושפעו מהאסון ובמדינה מנסים כעת למצוא את הדרכים לסייע לתושבים.