להקת הבלאק-מטאל הפינית Satanic Warmaster קיימת כבר 17 שנה, אך מעולם לא הופיעה בבריטניה. הלהקה צברה קהל של עשרות אלפי מעריצים מאז הקמתה ב-1998, והוציאה לא פחות מ-11 אלבומים, אך טרם הצליחה להופיע בפני קהל מעריציה הבריטים. מה עוצר מבעדה? המון זועם של מתנגדים לנאו-נאציזם וגזענות. Satanic Warmaster משתייכים לזרם מוזיקלי-פוליטי מעורר מחלוקת בשם NSBM, כלומר בלאק מטאל נאציונל-סוציאליסטי, או בקיצור בלאק מטאל נאצי.

סולן הלהקה, שמתהדר באיפור מקאברי, ניטים מאיימים וגלימות שחורות בהתאם למסורת הבלאק, התבטא בשלל הזדמנויות באופן שעורר את הרגישים לגזענות ואנטישמיות, או בכלל ללקחי ההיסטוריה. "השפעתו של הרייך השלישי אינה ניתנת להכחשה", הוא אמר בראיון ב-2004, "כמה מהרעיונות החברתיים והפוליטיים המתקדמים ביותר נוצרו בתקופת שלטון הרייך. כמובן שאני מתעניין ומרגיש סימפתיה רבה לאידאלים של אותם זמנים". גם את שנאתו לעם היהודי הוא הביע לא פעם בראיונות. "כשלהקה שרה על שנאה לנוצרים אז הכל בסדר, אבל כשלהקה מתחילה לשיר על יהודים במקום על נוצרים לאנשים מסוימים, אפילו שטניסטים, יש בעיה עם זה. זה לא מגוחך? שיזדיין ה' ושתזדיין היהדות". 

במהלך החודש האחרון הלהקה הכריזה על הופעה בגלזגו בפברואר 2016, שעתידה להיות ההופעה הראשונה על האי הבריטי בקריירה ארוכת השנים של הלהקה. ולמרות שנותרו יותר מתשעה חודשים עד לתאריך, אזרחיה המודאגים של הממלכה הבריטית כבר זועמים ונרעשים לקראתו. קולות המחאה הרמים הספיקו להטיל ספק על קיום ההופעה ולעורר ספק גדול בקרב המצפים לה.

זו לא תהיה הפעם הראשונה שהופעה של Satanic Warmaster תבוטל בעקבות האג'נדה הבעייתית שלה. לאחרונה בוטלה הופעה של הלהקה בהולנד על רקע דומה. השתתפות הבלאקרים בפסטיבל הלפסט שבצרפת, אחד מפסטיבלי המטאל הגדולים בעולם, בוטלה ברעש גדול בעקבות מחאה פוליטית על האמירות והדעות של הלהקה שאינן מתקבלות על הדעת. בספטמבר 2015 עתידה להיערך ההופעה הראשונה של הלהקה בארה"ב, במסגרת פסטיבל בשם "Hell's Headbash", אך אם האמריקאים ילמדו משהו מאחיהם הבריטים, ייתכן מאוד שגם ההופעה הזו לא תצא לפועל.