יממה לאחר שנחתו מנפאל: הנשיא אירח את ילדי משפחת ליפשיץ

יממה לאחר שילדי משפחת ליפשיץ, שלוחי חב"ד בנפאל, נחתו בישראל - הם התקבלו בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין • "מה שאתם עושים בשביל העולם כולו ובוודאי בשביל הישראלים הנמצאים שם הוא יוצא דופן", אמר הנשיא לזוג השלוחים בשיחה טלפונית
אבי כץ
י' אייר התשע"ה / 29.04.2015 18:23

נשיא המדינה ראובן ריבלין, אירח היום (רביעי) במשכן בית הנשיא את שמואל, רבקי ויצחק – ילדיהם של הרב חזקי ליפשיץ ורעייתו חני, שליחי חב”ד בנפאל.

הילדים, שנשלחו אתמול חזרה לישראל על ידי הוריהם, בעקבות רעידת האדמה שפקדה את נפאל לוו על ידי סבתם, אמא של חני, יהודית פליישמן ועל ידי המטפלת הנפאלית, המתגוררת גם היא בבית חב”ד.

הנשיא קיבל את הילדים בחיבוק חם ושוקולד, ושמע מהם ומסבתם על הפעילות בבית חב”ד השוקק חיים מאז אירעה רעידת האדמה.

הילדים סיפרו לנשיא כי כבר מחר ישולבו בבתי הספר ובגנים פה בארץ, וכי הם עתידים לשהות כאן עד אשר יסתיימו עבודות הפינוי וההצלה וביתם ישוב להיות בטוח עבורם.

במהלך ביקורם, חובר הנשיא טלפונית אל הוריהם, חני וחזקי, לשיחה מרגשת על אף הקושי הטכני בקו הטלפון לנפאל. “אני שמח מאוד שבאתם לבקר אותי, רבקי, יצחק ושמואל”, אמר הנשיא לילדים והציע להם לשוחח עם הוריהם בטלפון.

עם יצירת הקשר עם חני וחזקי דרש הנשיא בשלומם. “אנחנו במצב טוב, שמחים שאנו יכולים להושיט יד לכל מי שצריך כי זה הייעוד שלנו,” אמר השליח.

הנשיא הודה להם על הושטת היד ועל פעילותם המרגשת לטובת הזקוקים לעזרה בנפאל ואמר: “מה שאתם עושים בשביל העולם כולו ובוודאי בשביל הישראלים הנמצאים שם הוא יוצא דופן. העשייה שלכם ברמה היהודית, הישראלית והאוניברסלית, והדרך בה פתחתם את ביתכם לאנשים בשעת צרה היא נפלאה”.

ליפשיץ, נפאל

כשרבקי הקטנה שאלה את אמה חני מתי תחזור – אמרה לה האם: “עוד מעט, יש עוד הרבה אנשים שעלינו לעזור להם. אנחנו מתגעגעים אליכם מאוד ונתראה בקרוב מאוד”.

הנשיא הבטיח להורים כי ילדיהם בידיים הטובות ביותר ואמר: “אתם פתחתם ביתכם לעולם כולו ואנחנו פתחנו ביתנו לילדים שלכם כאן בישראל. נשמור עליהם כאן ובאמצעותם נאמר לכם תודה רבה, אתם שליחי ציבור שעוסקים הלכה למעשה בצרכי ציבור באמונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות