יום ראשון, 19.05.2024 שעה 10:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

פסטמן: הפועל התנקתה מעבריינים שהסתובבו סביבה

יו"ר עמותת האדומים, שהתפטר מתפקידו, התייחס לעתיד של הקבוצה: "בלי מני ויצמן המועדון לא היה קיים". בן זאב: "הפועל הייתה פראיירית בנוגע לחוזים"

|
בארי בן זאב ואלי פסטמן (ארז נעמן)
בארי בן זאב ואלי פסטמן (ארז נעמן)

עמותת האדומים ערכה הערב (שני) ישיבה שבמהלכה יו"ר העמותה, אלי פסטמן, התפטר מתפקידו. 30 אוהדים בלבד הגיעו לישיבה בה התייחס יו"ר העמותה למצב המועדון ולמבנה הבעלות על הקבוצה. יו"ר הפועל תל אביב, בארי בן זאב לקח גם הוא חלק בישיבה והתייחס לעתידו של המועדון.  

פסטמן, שהתאכזב מכמות האנשים שהגיעו, אמר: "כשנכנסתי לתפקיד הבנתי שהמצב לא טוב. היה נתק עם האוהדים שעשה נזק. המשבר החריף והכל היה בתקשורת. המועדון הידרדר עד סכנת קיום. לגבי ההעברה של גילי ורמוט, הרגשנו שחיים רמון הגזים כי זה מהלך שהוא עשה בלעדינו. אמרתי לו שיעזוב ותוך כמה ימים לקחנו את האחריות הכוללת על המועדון". 

היו"ר התייחס למצבה של הקבוצה בזמן כניסתו לתפקיד: "מאותו רגע היינו במגמת שינוי. הייתה לנו גישה לכל והיה ברור שצריך לעשות שינוי. הבנו שהישג בעונה הזו הוא להישאר בליגה. היינו מועמדים רציניים לרדת ובמשחקי הבית האחרונים הגיעו יותר מ-9,000 אוהדים, זה שיקף שינוי ביחס האוהדים לקבוצה וזה מה שרצינו להשיג".

מני ויצמן, אלי פסטמן ובארי בן זאב (מערכת ONE)
מני ויצמן, אלי פסטמן ובארי בן זאב . "הייתה מגמת שינוי"
 

עתידם הכלכלי של האדומים עדיין לא ברור כאשר במועדון מחפשים רוכש שיעזור לקבוצה לצאת מהמצב הקשה שבו היא נמצאת. "אנחנו נמצאים במצב שאין מישהו שעוזר למועדון להתקיים. יש אדם אחד שעזר והוא לא מעוניין להיות הבעלים", המשיך פסטמן: "מני ויצמן מאוד עוזר למועדון ומפה אני רוצה להגיד מילה טובה לאיש הזה. בלעדיו המועדון הזה לא היה קיים. הוא לא רצה שהשם שלו יוזכר והוא יהיה קשור למועדון עד שיגיע מישהו שיקנה אותו. מקווה שיגיע רוכש". 

מדבריו של פסטמן עולה כי עדיין לא ברור מי ינהל את הפועל בעתיד הקרוב. "יתכן שהעמותה לא תנהל את הפועל. עדיין התפקיד ההיסטורי והמהותי של העמותה הוא לפקוח עין על המועדון. בארי לא יהיה שם כל החיים והתפקיד שלנו ימשיך להיות קריטי. אסור לנו לחזור לימים של חיים וחבריו. המועדון התנקה מעבריינים שהסתובבו סביבו. אני יכול לומר בביטחון שהעניינים מתנהלים בסדר גמור. אין ביטחון שזה ימשיך כך. הבעלים עוד יתחלפו, אבל המועדון שייך לאוהדים כי בלעדיהם אין לו זכות קיום".

בארי בן זאב (נעם מורנו)
בארי בן זאב. עתידה של הפועל ת"א לא ברור (נעם מורנו)
 

בהמשך דבריו, התייחס לעזיבתו: "אני לא מאושר מההתנהלות שהייתה בתקופה האחרונה. באופן אישי אני מרגיש שאני לא יכול להמשיך לקדם את העמותה במצב הקיים. מבחינתי אני מתפטר מהתפקיד שלי הערב".

בן זאב: "אף אחד לא יעשה חוזים כמו שעשו בהעברת גילי ורמוט"
בארי בן זאב התייחס גם הוא למצבו של המועדון: "הנושא הכספי והמשפטי מורכב מאוד. אחרי פרשת ורמוט, שאני לא רוצה להתייחס אליה, ניתחתי את המצב והיו סוגיות קשות. 50 אחוז נשארו בנאמנות והתנהלה בעניינם בוררות. יש הסכם מאוד מורכב בין חיים רמון לבין אלי טביב. אצלי הפועל לפני הכל ויש דברים שלא מדברים עליהם בפומבי ומנסים לפתור אותם".

בן זאב המשיך: "הגענו למצב שהקבוצה לא מתפקדת, בשביל הסיבות צריך פסיכולוג ספורט. המשבר התרחב עם הסיפור של ורמוט שצרב לכל האוהדים, אין אוהד שזה לא פגע בו נפשית. החוזה שנעשה עם מכבי לא יקרה שוב. זה חוזה שמיליונר חותם עם פושט רגל ופשוט אנס אותנו. אני חי את המספרים של הפועל בכל יום ואנחנו מטפלים בנושא הגרעונות". לגבי סוגיית המושאלים ממכבי אמר: "מפריע לי זה שקוראים נאצי, אבל את הנושא העדין הזה תשאירו לי".

גילי ורמוט (רדאד ג´בארה)
"חוזה שמיליונר חותם עם פושט רגל ופשוט אנס אותו"
 

הנושא הבוער ביותר שאליו מתייחסים במועדון הוא נושא הבעלות. גם בן זאב התייחס לנושא זה: "הגעתי למסקנה שכל בעלות חוץ מהמצב הנוכחי היא טובה יותר. האדם הראשון שהגיע לעזור לי זה עדי קריספין, שאמר שהוא מוכן לעזור לי עם קשרים בכדורגל העולמי. התחלנו לעבוד ביחד בשביל להבין איך מתנהלים מועדונים באירופה ולמדתי ממנו דברים שיעזרו לקבוצה לחסוך למשך הרבה שנים. תוך כדי עלה הרעיון שכבירי וקריספין יקנו 50 אחוז ואני רואה בזה פתרון טוב מאוד אם אין משקיע".

בנוגע לעבודה עם השניים אמר: "הם אמרו שאם יבוא מישהו עוד חצי שנה וירצה להשקיע, הם יתמכו במהלך. הם ביקשו ממני שאשאר עד העונה הבאה ובינתיים אנחנו עובדים בהרמוניה. הוועדה תאשר את קריספין וכבירי, יש להם תעודות יושר ומספיק כסף. אני אחראי על החובות ואם היו לנו 10 מיליון שקלים היינו פותרים את כל הבעיות".

בהמשך דבריו, בן זאב התייחס למדיניות שהייתה נהוגה במועדון: "רציתי למצוא רוכש עם כיסים ארוכים או רוכש עם כיסים קטנים ולבנות תוכנית לחמש שנים. תוך כדי השלבים האלה כבירי התחיל לעזור לנו והבנו איך אנחנו מפסיקים להיות פראיירים. בשנים האחרונות הפועל הייתה פראיירית בנוגע לחוזים".

עדי קריספין (מערכת ONE)
עדי קריספין. "הוועדה תאשר אותו ואת כבירי"
 

בנוגע לתקציב העתידי של הקבוצה אמר: "התקציב ייקבע על ידי ועל ידי כבירי. מינינו צוות ספרדי ואנחנו מקווים שהוא ירים את הקבוצה. כל מה שנחתם זה בתיאום מלא עם הצוות, אנחנו כולנו מסונכרנים, מקווים שהעבודה המסודרת תוביל לתוצאות. התקציב לא יהיה כמו מכבי ת"א ומכבי חיפה, אבל האסטרטגיה תהיה ברורה. אנחנו לומדים. המטרה שלי היא שיהיה רוכש, אבל בינתיים שתהיה קבוצה שלא תתמודד בתחתית. אם היינו מתפרקים או יורדים ליגה, זה היה הסוף של הפועל ת"א ואז השונאים שלך יקנו אותך בגרושים ויהרסו אותך".

בן זאב הוסיף: "כששרים שכל העולם שונא את הפועל ורק אני אוהב, זה משפט נכון. אני באופן עקרוני נגד אלימות, אבל אני בחיים לא אמרתי שאין רוכש בגלל האולטראס. הפריצה למגרש של פואד הביאה בשורה התחתונה נזק".

כאשר נשאל לגבי מחלקת הנוער ענה: "היא חשובה לליבי ועדי מטפל בזה. יש תוכניות רבות שחלקן ייצאו לפועל בשנה הבאה. אם יהיה כסף, אז יתבצעו תוכניות גדולות יותר".

סזאר מנדינאדו (מערכת ONE)
סזאר מנדינאדו. יעמוד בשנה הבאה על הקווים בבלומפילד
 

אחרי ההודעה על סיום דרכו של אלי כהן בתום העונה, הפועל הודיעה שהספרדי סזאר מנדיונדו יאמן את הקבוצה בשלוש השנים הבאות, כפי שלמעשה היה ידוע בשבועות האחרונים מאז שסיכמו קריספין וכבירי על רכישת זכויות הניהול מחיים רמון.

"יש אופציה לצאת אחרי שנה, אין לאף ערבות לגבי הצלחת הקבוצה", התייחס בן זאב להגעתו של הצוות החדש: "אני לא חושב שרימו אותי ומקווה שהם יצליחו. כשגארסיה הגיע לא היה לו רזומה יותר גדול מזה. יש כמה גורמים שעזרו לנו, ישבנו איתם שעות והגענו למסקנה שזה הכי טוב במצב הנוכחי. ההפרש בין השלישייה הזו לשלישייה הישראלית הוא לא כזה גבוה. אם הכדור לא ייכנס לא יעזור שום דבר, חושבים גם על המקצועיות וגם על הכסף". 

לגבי הבנייה של הקבוצה אמרה: "נסיים את הבנייה לפני מחנה האימונים ב-18 ביולי. לא אחרוג מהתקציב אלא אם יביאו עוד כסף. לא נסתבך מבחינה כספית, אנחנו רוצים לעלות לפלייאוף העליון, אבל לא נעבור את מה שעברנו השנה".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */